Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 PM 1.8s] Stuki pod maską

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
cssaspirine
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 22 sie 2010, 21:45
Lokalizacja: Poznań

[B3 PM 1.8s] Stuki pod maską

Post autor: cssaspirine » 22 sie 2010, 22:16

WITAM

Wczoraj wybrałem sie na przejażdżkę ponad 100km i w połowie drogi zacząłem słyszeć stuki dochodzące spod maski, zatrzymałem auto, otworzyłem maskę a stuki były wyraźniejsze, dochodziły z silnika, myślałem że jest to spowodowane np. zbyt małą ilością oleju ale trzyma sie w górnej granicy bagnetu, ale wracając do tematu zanim dotarłem na miejsce stuki ustały. Później zrobiłem kilka kursów po 10 km, stuków nie słyszałem.
Dzisiaj sytuacja sie powtórzyła gdy wracałem do domu...
Czasami to słyszę jak odpalę rano auto przez 3-5sekund.
W czasie jazdy słychać z kabiny to stukanie i brzmi jak "cykanie " podobne do popychacza.
Stuki - cykanie jest szybsze gdy dodaje gazu, zależne od obrotów silnika.

Moje pytanie brzmi co to może być ?


Wybaczcie mi błędy to mój pierwszy post.
Jeszcze raz witam wszystkich :D

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 23 sie 2010, 22:08

Ciężko powiedzieć :-/ Może to być zapchany układ smarowania, stary olej albo może uszczelka pod głowicą?? u mnie głośno stukało ale skoro przestaje to chyba nie to...

Thauri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2009, 17:38
Lokalizacja: RZL

(B3 PM 1.8s) stuki pod maska

Post autor: Thauri » 24 sie 2010, 09:29

Trudno diagnozowac na odleglosc skoro nie slyszy sie silnika.Z opisu wyglada na uszkodzony popychacz ,zeby miec pewnosc trzeba zdjac klawiature zaworow ,pozniej plastikowa oslone walka a nastepnie sprawdzic popychacze kazdy po kolei .Dobrze byloby aby zrobila to osoba,ktora ma w tej dziedzinie potrzebna wiedze.Jesli bedzie to poychacz pozostaje wymiana ,jesli nie to szukanie dalej.

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 24 sie 2010, 09:33

cssaspirine, należy rozróżnić stuki po odpaleniu przez kilka sekund a cykanie, gdzie pierwsze jest dość często spotykane w silnikach audi przy uruchomieniu na zimnym a drugie tak jak Thauri, napisał może być spowodowane usterką popychacza

cssaspirine
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 22 sie 2010, 21:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: cssaspirine » 24 sie 2010, 18:43

Dzieki serdecznie za pomoc sprawdzę to co napisaliście , jak będę już wiedział co to było to dam znać, jeszcze mi kolega powiedział że może to być przez stary olej więc zacznę od tego... a swoją drogą jaki mineralny byście polecili ?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 24 sie 2010, 18:53

cssaspirine pisze:a swoją drogą jaki mineralny byście polecili ?
Z mineralnych to polecamy półsyntetyki 10W40 :-P Natomiast jesli lejesz juz mineralny to chyba firma Ci jest obojętna <ok>

Thauri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2009, 17:38
Lokalizacja: RZL

(b3 PM 1.8s)STUKI POD MASKA

Post autor: Thauri » 24 sie 2010, 19:14

Tu masz odpowiedz jaki olej www. centrum.audi80.pl/content/view/119/71/

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 24 sie 2010, 21:19

Słabe stuki= "graja szklanki" popychacze zaworowe.
Mocniejsze metaliczne stuki i bardzo mułowaty silnik= uszczelka pod głowica
Mocne metaliczne stuki= Panewka lub sworzeń tłokowy.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 28 sie 2010, 23:39

Lukaszbroz pisze:Słabe stuki= "graja szklanki" popychacze zaworowe.
Mocniejsze metaliczne stuki i bardzo mułowaty silnik= uszczelka pod głowica
Mocne metaliczne stuki= Panewka lub sworzeń tłokowy.
dokładnie tak jak napisał kolega :-)

Ja też jadąc ostatnio do Krakowa jechałem słuchając koncertu techno w wykonaniu Dj "popychacza" <czapa> . Cykanie jak najbardziej uzależnione od obrotów. Dwa dni temu wymieniłem oliwę na 10W40 i cykania już nie ma <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl