[B4 ABT] wyciek spod termowłącznika wentylatorów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 12 lis 2007, 11:49
- Lokalizacja: Zdolny Śląsk
[B4 ABT] wyciek spod termowłącznika wentylatorów
Witam. Musiałem wymienić chłodnicę, bo stara ciekła więc wymieniłem. Po zalaniu płynem i odpowietrzeniu zaczęło się lać spod termowłacznika wentylatorów. Włącznik przełożyłem ze starej. Pytanie jest o uszczelkę do tego włącznika. Czy tam powinien być jakiś oring bo u mnie była tylko podkładka miedziana i po dokręceniu na maksa spod tej podkładki się leje.
Jak i czym to uszczelnić żeby wytrzymało temperaturę i kontakt z płynem chłodniczym.
Jak i czym to uszczelnić żeby wytrzymało temperaturę i kontakt z płynem chłodniczym.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Normalnie jest tam podkładka miedziana, ale skoro u Ciebie to nie wystarcza, proponowałbym podjechać do sklepu z uszczelniaczami i dobrać jakiś oring który by pasował, ewentualnie jeszcze spróbować silikonem temperaturowym zaizolować.kuropatnik pisze: i po dokręceniu na maksa spod tej podkładki się leje.
Jak i czym to uszczelnić żeby wytrzymało temperaturę i kontakt z płynem chłodniczym.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 12 lis 2007, 11:49
- Lokalizacja: Zdolny Śląsk
Dziś okazało się dlaczego cieknie. Po dokręceniu na maxa zruszył się gwint w chłodnicy i nie dociska czujnika. Po prostu kręcę czujnik i gwint kręci się razem z nim. Spróbowałem dać silikon i dokręcić ale cieknie dalej choć mniej. Nerw mnie ciska bo nowa chłodnica i chyba pójdzie na śmietnik. Ma ktoś może jakiś pomysł co z tym fantem dalej zrobić?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 12 lis 2007, 11:49
- Lokalizacja: Zdolny Śląsk
173 zeta taka http://allegro.pl/item1161792436_audi_8 ... _nowa.html
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 12 lis 2007, 11:49
- Lokalizacja: Zdolny Śląsk
Jezeli dopiero co ja kupiles to zadzwon do sprzedawcy, poinformuj go ze chlodnica posiada wade fabryczna jest uszkodzona, mosiezna gwintowana tuleja obraca sie w chlodnica uniemozliwiajac szczelne zamontowanie termowlącznika. Zapytaj jakie widzi rozwiazaniem problemu, moze wymieni od reki...
Jezeli powie ze wymieni od reki to niech Ci wysyla druga zaplac za nia, zamontuj i starą odeslij za którą powinien CI oddac równowartosc. <ok>
Byla to wada ukryta o której dowiedziales sie dopiero po zamontowaniu czesci.
Jezeli powie ze wymieni od reki to niech Ci wysyla druga zaplac za nia, zamontuj i starą odeslij za którą powinien CI oddac równowartosc. <ok>
Byla to wada ukryta o której dowiedziales sie dopiero po zamontowaniu czesci.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
To wszystko fajnie ale musi mieć dowód zakupu paragon, faktura. Jesli tak to działaj chłopie.PI7er pisze:Jezeli dopiero co ja kupiles to zadzwon do sprzedawcy, poinformuj go ze chlodnica posiada wade fabryczna jest uszkodzona, mosiezna gwintowana tuleja obraca sie w chlodnica uniemozliwiajac szczelne zamontowanie termowlącznika. Zapytaj jakie widzi rozwiazaniem problemu, moze wymieni od reki...
Jezeli powie ze wymieni od reki to niech Ci wysyla druga zaplac za nia, zamontuj i starą odeslij za którą powinien CI oddac równowartosc.
Byla to wada ukryta o której dowiedziales sie dopiero po zamontowaniu czesci.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 12 lis 2007, 11:49
- Lokalizacja: Zdolny Śląsk
Paragon mam ale procedura jest taka, że oddaję chłodnicę a sklep ją reklamuje u producenta więc czekaj tatka latka z rozbebeszonym autem a nie wiadomo czy uznają.
[ Dodano: 2010-08-24, 14:04 ]
Sprawa została załatwiona w następujący sposób. W otworze gdzie wchodzi termowłącznik został zrobiony frezik w plastiku, wsadzono dość gruby oring i wkręcono termowłącznik na tyle mocno na ile się dało. Sprawdzono ciśnieniowo w warsztacie - trzyma, chłodnica założona, układ zagrzany na maxa i odpowietrzony, próbna jazda i jak na razie trzyma. Zobaczymy co będzie dalej. Mam nadzieję, że ten sposób da radę.
[ Dodano: 2010-08-24, 14:04 ]
Sprawa została załatwiona w następujący sposób. W otworze gdzie wchodzi termowłącznik został zrobiony frezik w plastiku, wsadzono dość gruby oring i wkręcono termowłącznik na tyle mocno na ile się dało. Sprawdzono ciśnieniowo w warsztacie - trzyma, chłodnica założona, układ zagrzany na maxa i odpowietrzony, próbna jazda i jak na razie trzyma. Zobaczymy co będzie dalej. Mam nadzieję, że ten sposób da radę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 12 lis 2007, 11:49
- Lokalizacja: Zdolny Śląsk
I nic kolega nie wykombinuje bo sprzedawca powie że nie ten czujnik był wkręcany.A może z delikatnie mniejszą średnicą,albo nie odpowiednim momentem.Także pozamiatane.
Jeśli idzie to trzeba zdemontować.I teraz w zależności-albo dorobić podobny gwint na którym zastosuje się przedłużkę i całość wkręci się na klej,albo rozwiercić i wkleić wykonaną tuleję z gwintem wewnętrznym pod czujnik.
Jeśli idzie to trzeba zdemontować.I teraz w zależności-albo dorobić podobny gwint na którym zastosuje się przedłużkę i całość wkręci się na klej,albo rozwiercić i wkleić wykonaną tuleję z gwintem wewnętrznym pod czujnik.