Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.0 ABT] problem z odpalaniem na benzynie gdy cieply

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
edi791
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 26 paź 2010, 21:58
Lokalizacja: Toruń

[80 b4 2.0 ABT] problem z odpalaniem na benzynie gdy cieply

Post autor: edi791 » 01 lis 2010, 20:23

Mam problem z odpalaniem samochodu na benzynie.
Gdy jest zimny odpala super po przełączeniu na LPG auto tez super pracuje. Po przejechaniu dluższej trasy np. 150 km na LPG i zgaszeniu silnika i próbie ponownego uruchomienia na benzynie pojawia się problem silnik dławi się i gaśnie. Nawet gdy auto ostygnie problem z odpaleniem na benzynie nie znika. Dopiero po zresetowaniu (zrzucenie klemy) wszystko wraca do normy. Robiąc krótkie trasy 10-15 km ten problem nie występuje. Co może być przyczyną że moje audi tak sie zachowuje?
Ciągłe zrzucanie klemy jest kłopotliwe i wkurzające...
Mechanik sprawdzał mi sondę i nie jest z nią źle.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2010, 12:09 przez edi791, łącznie zmieniany 1 raz.

kędzior

Post autor: kędzior » 01 lis 2010, 22:06

Jeżeli masz LPG II generacji to problem może tkwić w emulacji sondy.

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 02 lis 2010, 15:53

Mam podobny problem, bo po przejechaniu ok 60 km, na rozgrzanym silniku wyłączę i ciężko później go zapalić na PB, na LPG bez problemu. Gdzieś czytałem że jest jakiś czujnik odpowiadający za odpalanie silnika na rozgrzanym.

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 02 lis 2010, 17:42

ja też mam taki problem jak zgaszę samochód na gazie i chcę odpalić na benzynie
jest ciężko musi zakręcić parę razy. zawsze odpalam na benzynie.
rano jak zimny to pali od strzała.

edi791
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 26 paź 2010, 21:58
Lokalizacja: Toruń

Post autor: edi791 » 03 lis 2010, 19:49

byłem u gazownika i stwierdził że mam słaby reset komputera powiedział że wystarczy założyć jakiś przekaźnik który będzie samoczynnie resetował komputer po zgaszeniu silnika

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 03 lis 2010, 21:50

edi791,
edi791 pisze:jakiś przekaźnik
to znaczy jaki i gdzie :P?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 lis 2010, 22:31

edi791 pisze:że mam słaby reset komputera powiedział że wystarczy założyć jakiś przekaźnik który będzie samoczynnie resetował komputer po zgaszeniu silnika
Albo dać emulator sondy lambda i ustawić emulację na masa albo jeszcze taniej przekaźnik który będzie przełączał sygnał z sondy do masy.

Poczytaj tutaj: https://audi80.pl/b4-abt-lpg-emulato ... t41152.htm

Przy resetowaniu może więcej spalać benzyny na rozgrzanie przed przełączaniem na LPG. A gdy nie będzie docierał sygnał z sondy gdy silnik pracuje na gazie to sterownik silnika będzie się uczył tylko przy jeździe na benzynie.
Ostatnio zmieniony 03 lis 2010, 22:42 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 3 razy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 lis 2010, 22:39

_uwaga

Awatar użytkownika
slowik_88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:53
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: slowik_88 » 03 lis 2010, 22:46

Sam przełącznik wyłączający sondę lambda nie załatwi sprawy bo komputer nie otrzymując żadnego sygnału z sondy też odczytuje to jako uszkodzenie i z czasem problem znowu się pojawi. Najlepiej założyć dodatkowy komputer typowo do instalacji II generacji który będzie sygnał z sondy emulował i poprawny podawał do komputera samochodu. Po takim zabiegu można być już spokojnym o odpalanie na PB w każdych warunkach. ABT właściwie unieruchomić natychmiast może tylko uszkodzenie czujnika Halla natomiast inne usterki jak sonda lambda z początku poza wyższym spalaniem (poza I i II generacja instalacji LPG) dopiero po pewnym czasie zapychają pamieć komputera błędami i uniemożliwiają dalszą jazdę lub tak jak u Ciebie odpalenie samochodu. Popraw tagi.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 lis 2010, 23:45

slowik_88 pisze:Najlepiej założyć dodatkowy komputer typowo do instalacji II generacji który będzie sygnał z sondy emulował i poprawny podawał do komputera samochodu.
Ale i tak taki emulator trzeba ustawić na masa albo odłączona a to można zrobić taniej na przekaźniku.

A ustawienie emulatora na emulację sygnału z sondy lambda (sinusoida 0-1V) też będzie psuć adaptację benzyny i także będzie się pojawiać błąd.

I nie trzeba wkładać komputera do II generacji aby mieć emulator, można kupić samodzielne emulatory sondy lambda, które w przypadku ABT należałby stosować też przy I generacji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl