Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi 80 b3 ] koło rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
ehyx1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 07 lis 2009, 16:36
Lokalizacja: Kraków

[audi 80 b3 ] koło rozrządu

Post autor: ehyx1 » 29 lis 2010, 14:28

Siemka

wczorajszego dnia zdazyła mi się nieciekawa przygoda, mianowicie odkręciło mi się samo z siebie koło od rozzadu to co idzie od samej góry, silnik jest kolizyjny czy niekolizyjny? bo nie wiem czy zacząć juz szukać silnika

zdjecie jest podglądowe aby było wiadomo o co chodzi
Ostatnio zmieniony 11 mar 2011, 08:59 przez ehyx1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 29 lis 2010, 16:51

Z tego co chłopaki tu pisali PM jest na 99% bezkolizyjny. Ja na szczęście nie miałem okazji sprawdzać. Ustaw rozrząd pokręć wałem dla pewności na zgaszonym silniku i jak nie będzie nigdzie haczyć to pal dziada;-)

ehyx1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 07 lis 2009, 16:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ehyx1 » 29 lis 2010, 17:26

puki co audi stoi u mnie na warsztacie. mechanik to będzie robić bo ze mnie to jedynie blacharz :D zobaczymy co wymyśla

Awatar użytkownika
Łukaszek KSZO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 505
Rejestracja: 07 maja 2008, 22:27
Lokalizacja: O-c

Post autor: Łukaszek KSZO » 29 lis 2010, 20:14

ja w moim PM mialem pomylke i przekrecilem rozrzad i to porzadnie chyba nawet o 180 stopni i moge powiedziec ze na 100 ten silnik jest bez kolizyjny bo jezdze nim do tej pory :-D

[ Dodano: 2010-11-29, 20:15 ]
oczywiscie po uprzednim poprawnym ustawieniu znakow

ehyx1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 07 lis 2009, 16:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ehyx1 » 30 lis 2010, 01:59

nawet nie wiecie jak bardzo podnieśliście mnie na duchu :D ufff możliwe że trochę $$$ zostanie w kieszeni ;D

@

w czwartek dodam fote jak zabawnie to u mnie wyglada ;D

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 30 lis 2010, 12:39

Nie martw sie zbyt wczesnie, koło dokręcić, pasek założyć na znaki i śmigać. Raczej nie powinno nic sie stać.

waski1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 sty 2010, 19:34

Post autor: waski1 » 01 gru 2010, 12:11

ja dodam ze miałem przed 80tkĄ golfa 2 1.6 podczas jazdy zgasł bo jak się okazało poszły zeby na pasku i tez się nic nie stało . znawcą nie jestem ale konstrukcja tych silników jest chyba bardzo podobna

ehyx1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 07 lis 2009, 16:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ehyx1 » 02 gru 2010, 17:13

dzis rozebrałem silnik i okazało się ze zerwało koło wałka wraz z kawałkiem wałka, jakieś 2 cm wraz z klinem, przypiekło go trochę, nie wiem co może być tego przyczyną, dodam że elementy metalowe(wie ktoś jak sie to profesjonalnie nazywa?) które nachodzą na wałek już pod deklem są tez lekko przypalone, o ile głowica nie jest przysmażona, wiec kosztorys będzie 300 +, zastanawiam sie nad kupnem nowego silnika, ewentualnie jeśli wychodziły na tym bloku 2,0 to włożyłbym zamiast 1,8 ten większy

@@@

ewentualnie jaki inny silnik z audi mogę wsadzić aby nie było potrzeby zmieniać kompa itp tak zwany plug&play

i czy jest możliwość zmiany np wtrysku wielopunktowego na monopunkt?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 02 gru 2010, 18:01

ehyx1 pisze:zastanawiam sie nad kupnem nowego silnika
Jeśli blok masz dobry to po co ci nowy silnik, wystarczy wyremontować głowice i nowy wałek rozrządu. :->

Awatar użytkownika
quattromtm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 126
Rejestracja: 22 lip 2008, 20:01
Lokalizacja: Sędziszów

Post autor: quattromtm » 02 gru 2010, 18:14

jesli przypalone to chyba brak smarowania w głowicy?? sprawdz czy masz dobre smarowanie silnika??

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 02 gru 2010, 18:25

quattromtm pisze:jesli przypalone to chyba brak smarowania w głowicy?? sprawdz czy masz dobre smarowanie silnika??
Z odkręconym kołem pasowym to raczej kiepskie smarowanie będzie :-P

Awatar użytkownika
quattromtm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 126
Rejestracja: 22 lip 2008, 20:01
Lokalizacja: Sędziszów

Post autor: quattromtm » 02 gru 2010, 18:38

ale zerwało razem z kołem kawałek wałka !!
czyli ukręciło?

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 02 gru 2010, 18:41

Co koło wałka rozrządu ma do smarowania. :shock: Pompa oleju napędzana jest wałiem pośrednim.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 02 gru 2010, 18:47

Co koło wałka rozrządu ma do smarowania. Pompa oleju napędzana jest wałiem pośrednim.
A jaką masz gwarancje jak zachowa sie wałek pośredni po zerwaniu któregoś z kół. Będzie sie dalej kręcił czy nie?

ehyx1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 07 lis 2009, 16:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ehyx1 » 02 gru 2010, 18:55

quattromtm pisze:ale zerwało razem z kołem kawałek wałka !!
czyli ukręciło?
razem z kołem kawałek wałka czyli te 2 cm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl