Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 NE] Zbyt wysoka temperatura!!!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
mic00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 01 lis 2010, 16:46
Lokalizacja: Kraśnik

[1.8 NE] Zbyt wysoka temperatura!!!

Post autor: mic00 » 10 gru 2010, 20:39

Witam jeśli ktoś miał podobny problem, to proszę o info bo nie wiem co mam robić. Wymieniłem termostat i auto trzyma temperaturę cały czas ok95 stopni. Wydaje mi się że to trochę za dużo przy normalnej jeździe i lekkim mrozie. Wystarczy parę razy stanąć na światłach i włącza się wentylator. Czy taka temp. jet normalna?

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 10 gru 2010, 21:56

Nie jest to normalna temperatura . Czy przed zamontowaniem termostatu sprawdziłeś jego działanie w garnku ? Jeżeli nie to możesz mieć problem z nowym źle działającym termostatem . A na starym termostacie jaką miałeś temperaturę ?

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 10 gru 2010, 22:00

to jest normalna temp. ja w swojej b3 temp. trzymała mi 95-100 stopni a wiatrak załączał się 105. wszystko zależy od termostatu.
ale jak najbardziej jest to normalne.

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 11 gru 2010, 10:35

jeżeli temp. jest wyższa to może to być, albo jak koledzy sugerują uszkodzenie termostatu, lub poprostu otweira sie póxniej niż powinien dlatego temp. jest wyższa. Ja po wymianie termostatu po 1 dniu musiałem kupic nowy bo się zatarł, po wymianie na kolejny tym razem Vahlera problem znikł, jednak temp nie jest na poziomie 87, tylko 83-85, nieco nizsza, ale smiga jak talala

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 11 gru 2010, 19:06

mati86 pisze:to jest normalna temp. ja w swojej b3 temp. trzymała mi 95-100 stopni a wiatrak załączał się 105. wszystko zależy od termostatu.
ale jak najbardziej jest to normalne.
No nie sądzę, że jest to normalna temp., jest trochę za wysoka :roll:
Jak najbardziej to może być wina nowego, lecz nie do końca sprawnego termostatu (trzeba było zobaczyć jaka na nim była napisana temperatura otwarcia).

Adi-Gdynia

Post autor: Adi-Gdynia » 11 gru 2010, 23:02

Zgadzam sie z poprzednikiem, zobacz też czy nie masz może zasłniętej chłodnicy, albo czy nie jest zapowietrzony układ chłodzenia. :->

Awatar użytkownika
misiek3456
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 13 gru 2007, 10:59
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: misiek3456 » 12 gru 2010, 14:02

Witaj wszystko jest w porzadku wskazanie nie sa 100%, sa pokazywane w przyblizeniu jezeli zalacza sie wentylator to znaczy ze termostat jak i czujnik temperatury plynu na chodnicy pracuje poprawnie nic nie zmieniaj




pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
mic00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 01 lis 2010, 16:46
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: mic00 » 12 gru 2010, 14:25

marko pisze:Nie jest to normalna temperatura . Czy przed zamontowaniem termostatu sprawdziłeś jego działanie w garnku ? Jeżeli nie to możesz mieć problem z nowym źle działającym termostatem . A na starym termostacie jaką miałeś temperaturę ?
Nie sprawdzałem jego działania. Na starym temp. była ok 50 stopni.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 12 gru 2010, 14:26

No nie jestem przekonany, czy wszystko u kolegi jest ok. Ja wymieniłem termostat na wahlera (otwarcie przy 87`C). I silnik nagrzewa się do 90`C, dopiero wtedy chłodnica robi się ciepła. Jeśli stoję w miejscu to po 2 minutach od kiedy chłodnica jest gorąca to układ załącza wentylator, ale nawet wtedy wskazówka nie przekracza 90`C. Znajomy w 1.8 JN miał zakamienioną chłodnicę i silnik miał często min95-110`C, wentylator załączał się praktycznie co chwile. Po dwóch miesiącach kupił tak jak ja nową chłodnicę. Problem zniknął od ręki. Ważne jest też, żeby idealnie odpowietrzyć układ chłodzenia, szczególnie po wymianie termostatu.

Awatar użytkownika
mic00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 01 lis 2010, 16:46
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: mic00 » 12 gru 2010, 14:27

Adi-Gdynia pisze:Zgadzam sie z poprzednikiem, zobacz też czy nie masz może zasłniętej chłodnicy, albo czy nie jest zapowietrzony układ chłodzenia. :->
Odsłoniłem juz chłodnice ;-) Układ odpowietrzałem wielokrotnie więc myślę że nie ejst zapowietrzony. Ma ktoś jakiś najlepszy sposób na odpowietrzenie??

Awatar użytkownika
misiek3456
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 13 gru 2007, 10:59
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: misiek3456 » 12 gru 2010, 14:28

Nie spotkalem sie jeszcze z termoststem o tak niskiej temoeraterze otwarcia,moj ma temperature otwarcia ok 89 stopni plus minus

Awatar użytkownika
mic00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 01 lis 2010, 16:46
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: mic00 » 12 gru 2010, 14:38

misiek3456 pisze:Nie spotkalem sie jeszcze z termoststem o tak niskiej temoeraterze otwarcia,moj ma temperature otwarcia ok 89 stopni plus minus
NIe sprawdzałem starego w jakiej temp. się otwierał tylko widziałem podczas dłuższej jak i krotszej jazdy że silnik miał temp. zaledwie 50 stopni.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 12 gru 2010, 14:47

mic00 pisze: Odsłoniłem juz chłodnice ;-) Układ odpowietrzałem wielokrotnie więc myślę że nie ejst zapowietrzony. Ma ktoś jakiś najlepszy sposób na odpowietrzenie??
Ręczne pompowanie poprzez uciskanie dolnego węża od chłodnicy, co chwile popuszczając nakrętkę zbiornika wyrównawczego. Nie wiem jak u innych, ale u mnie powietrze zeszło idealnie. Nawet nagrzewnicy nie musiałem zbytnio odpowietrzać. niektórzy mówią że układ sam się odpowietrza. Owszem ale dopiero przy wyższych prędkościach obrotowych (5000-6000rpm). Pompa wody w naszych niuniach nie jest aż tak wydajna jakby się mogło wydawać. Poza tym w trakcie jak odpowietrzam mam możliwość obserwowania poziomu płynu w zbiorniczku.

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 12 gru 2010, 17:52

w audi sam układ się odpowietrza, nie trzeba nic cudować

au1310
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 wrz 2010, 09:13
Lokalizacja: gizycko

Post autor: au1310 » 12 gru 2010, 18:20

Witam.Panowie wczoraj wymienilem uszczelke pod glowica,uszczelniacze,pasek rozrzadu,rolka napinacza.Na bloku mam oznaczenie NE 190 737.Powiedzcie jakiej jest to mocy silnik?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl