Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Przepływka , obroty, obudowa filtra.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
dudi777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 03 paź 2008, 10:05

[B4 ABK] Przepływka , obroty, obudowa filtra.

Post autor: dudi777 » 19 gru 2010, 12:23

Witam, jetem po zimowej stłuczce :(. Trafiłem prawym przednim rogiem. Auto juz odebrane od lakiernika. Uszkodzenia pomijając blacharskie to lampa, cała ta obudowa plastykowa za lampą do której wchodzi wlot powietrza obudowy filtra powietrza. Problem mam następujący , zawyzone obroty na biegu jałowym.Mniej o 100 obrotów( 1mm przed kreską 1000 obr/min) i chyba zawyżone spalanie.Nie sprawdziłem tego zaraz po odebraniu a pozniej pojechałem sobei zmienić filtry i olej.W każdym bądź razie wtepnie porobiłem nastepujące pomiary.Sonda lambda napiecie waha sie w normach(pomiar multimetrem wiec mało dokłądny, ale nie jest stałe wieć powinno być ok), czujnik temperatury ma ok 230Ohm przy 90 st wiec takze ok. Zainteresowała mnie obudowa filtra i przepływka.Czy połozenie jej powinno byc takie jak na zdjeciu - chodzi mi o szczeline. I czy węzyki od podciśnienia przyłączone do obudowy filtra sa prawidłow tzn ten górny idzie do kolektora ssacego a dolny do dolnej obudowy filtra. No i czy duy wpływ ma to że juz nie mam plastykowej obudowy za lamoą w która wchodził wlot powietrza. Co jeszcze moge sprawdzić w domowych warunkach co do tych obrotów? Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Re: [B4 ABK] Przepływka , obroty, obudowa filtra.

Post autor: Lukaszbroz » 19 gru 2010, 14:30

dudi777 pisze:Witam, jetem po zimowej stłuczce :(. Trafiłem prawym przednim rogiem. Auto juz odebrane od lakiernika. Uszkodzenia pomijając blacharskie to lampa, cała ta obudowa plastykowa za lampą do której wchodzi wlot powietrza obudowy filtra powietrza. Problem mam następujący , zawyzone obroty na biegu jałowym.Mniej o 100 obrotów( 1mm przed kreską 1000 obr/min) i chyba zawyżone spalanie.Nie sprawdziłem tego zaraz po odebraniu a pozniej pojechałem sobei zmienić filtry i olej.W każdym bądź razie wtepnie porobiłem nastepujące pomiary.Sonda lambda napiecie waha sie w normach(pomiar multimetrem wiec mało dokłądny, ale nie jest stałe wieć powinno być ok), czujnik temperatury ma ok 230Ohm przy 90 st wiec takze ok. Zainteresowała mnie obudowa filtra i przepływka.Czy połozenie jej powinno byc takie jak na zdjeciu - chodzi mi o szczeline. I czy węzyki od podciśnienia przyłączone do obudowy filtra sa prawidłow tzn ten górny idzie do kolektora ssacego a dolny do dolnej obudowy filtra. No i czy duy wpływ ma to że juz nie mam plastykowej obudowy za lamoą w która wchodził wlot powietrza. Co jeszcze moge sprawdzić w domowych warunkach co do tych obrotów? [url=http://images40.fotosik.pl/458/f02088929ebdaebbm.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images47.fotosik.pl/475/fc0a8961075f52d9m.jpg]Obrazek[/URL]


[ Dodano: 2010-12-19, 14:36 ]
Co do dekla to sam odpadł ja mu nie przeszkadzałem :mrgreen: Przepływka pochodzi z golfa 1.3 ale zasada jest ta sama.

dudi777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 03 paź 2008, 10:05

Post autor: dudi777 » 19 gru 2010, 16:14

Czyli ok, chodziło mi o to czy jakaś szczelina jest, więc u mnie jest szczelina. Mimo wszystko nie wiem co jeszcze może być związane to, że sa podwyższone obroty na jałowym biegu.Mozecie Panowie napisac cos na temat dolotu powietrza, czyli całej tej obudowy za prawą lampą? Wiekszośc ludzi mowi ze oni nie posiadają tego( wiec wiekszosc pewnie po stłuczce ;) . Czy naprawde nie ma znaczenia , że to jest. Jak to jest bardzo szczelne? Przecieżto pobiera powietrze wlotem powietrza z boku lampy?

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 19 gru 2010, 18:44

Sprawdzałeś rozrząd?

dudi777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 03 paź 2008, 10:05

Post autor: dudi777 » 19 gru 2010, 19:18

No własnie nie mam lampy, a bez tego nie ma co podchodzic do ABK jesli.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 19 gru 2010, 19:52

dudi777 pisze:No własnie nie mam lampy, a bez tego nie ma co podchodzic do ABK jesli.
A na co Ci lampa? Mówię o rozrządzie czyli czy Ci się znaki na kole i obudowie zgadzają. Nie wiem jakie to było uderzenie ale nie zaszkodzi sprawdzić.

dudi777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 03 paź 2008, 10:05

Post autor: dudi777 » 19 gru 2010, 21:10

Jutro sprawdze po pracy.Ciekawi mnei jeszcze sprawa obudowy dolotu powietrza do obudowy filtra powietrza, czy ona jest wymagana, czy obojetna do dzialania.I czy wlasnie moze miecpływ na te obroty

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 19 gru 2010, 22:54

Teoretycznie ktoś miał motyw żeby ja wykonać ale na pewno nie do regulacji biegu jałowego a do wzrostu ciśnienia w dolocie podczas jazdy .

dudi777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 03 paź 2008, 10:05

Post autor: dudi777 » 23 gru 2010, 16:47

Rozrząd sprawdzony i do pewnosci ustawiony wg procedury. Wg komputera obroty pokazuje na jałowym 890.Wieć minimalnie wyższe.Ale juz wiecej nie mam pomysłów co moze jeszcze być

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 23 gru 2010, 19:03

Zatkaj ręką wlot powietrza tam jak był ten plastyk. Może ten element dławił jakoś przepływ w co wątpię.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl