Cześć
Od niedawna jestem posiadaczem audi 80m B3 1991 rocznik 1.8 mono-wtrysk. podczas jazdy zaczął przerywać i stanął, poruszałem kablami przy cewce, od[palił dojechałem do domu. Następnego dnia odpalił przejechałem 100m i stanął. Brak iskry na świecy. podmieniłem cewkę do innego auta i jest sprawna, ale w Audi nie przekazuje iskry. Obstawiam na aparat zapłonowy lub sterownik. Czy ktoś miał podobny problem i mógłby mi poradzić co zrobić. Czy są jakieś inne możliwości bo nie jestem elektrykiem. układ zapłonowy prosta konstrukcja bez podciśnienia. czy ciężko jest go podmienić na inny dla sprawdzenia.
proszę o pomoc
[B3 1.8 JV] mono wtrysk brak iskry
[B3 1.8 JV] mono wtrysk brak iskry
Ostatnio zmieniony 22 maja 2011, 07:53 przez arturm, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Poszukaj było kilka razy opisane jak sprawdzić działanie poszczególnych rzeczy.
Nie chce mi się szukać za ciebie a szybciej pójdzie mi napisanie.
1. Zdejmij przewód idący z cewki do kopułki (zdejmij część z kopułki rozdzielacza), włóż w niego świece zapłonową i połóż na czymś metalowym aby świeca miała kontakt z masą.
2. Zdejmij wtyk z aparatu zapłonowego i podłącz kabel do środkowego styku.
3. Włącz zapłon i dotykaj szybko do masy (minusa) tym kablem z pkt. 2
Jeśli na świecy będzie przeskakiwać iskra to masz padniętego halla jeśli nie to masz padniętą cewkę albo moduł. Jak sprawdzić cewkę i moduł poszukaj albo napiszę, jeśli się okaże że to nie hall.
I sprawdź czy po włączeniu zapłonu pojawia się plus na zacisku 15 cewki.
I popraw temat!
Nie chce mi się szukać za ciebie a szybciej pójdzie mi napisanie.
1. Zdejmij przewód idący z cewki do kopułki (zdejmij część z kopułki rozdzielacza), włóż w niego świece zapłonową i połóż na czymś metalowym aby świeca miała kontakt z masą.
2. Zdejmij wtyk z aparatu zapłonowego i podłącz kabel do środkowego styku.
3. Włącz zapłon i dotykaj szybko do masy (minusa) tym kablem z pkt. 2
Jeśli na świecy będzie przeskakiwać iskra to masz padniętego halla jeśli nie to masz padniętą cewkę albo moduł. Jak sprawdzić cewkę i moduł poszukaj albo napiszę, jeśli się okaże że to nie hall.
I sprawdź czy po włączeniu zapłonu pojawia się plus na zacisku 15 cewki.
I popraw temat!