[B3 1.8S NE]delikatne szarpanie podczas puszczania gazu na95
[B3 1.8S NE]delikatne szarpanie podczas puszczania gazu na95
Witam Was. Mam takie pytanko czy jest jakaś istotna różnica w składzie benzyny między 95 a 98 Super+ :?: Zauważyłem, że podczas jazdy na benzynie po puszczeniu gazu tak dziwnie mi szarpie, ale podczas jazdy tego nie odczuwam. W Danych technicznych wyczytałem, że powinienem jeździć tylko na 98 Super + czy to szarpanie może być przez to, że jeżdżę na 95?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie słychać spalania stukowego na pb95 :?: Szczególnie słychać jak raptownie doda się gazu z wolnych obrotów.
Może masz zapłon ustawiony zbyt agresywnie...
U mnie w NE spalanie stukowe występowało tylko na benzynie zza wschodniej granicy na polskiej pb95 było dobrze.
NE ma stopień sprężania 10:1 i żadnej kontroli spalania detonacyjnego dlatego dla bezpieczeństwa trzeba jeździć na wysokooktanowym paliwie. W innych silnikach ze stopniem sprężania 10:1 i wyższym są czujniki i gdy w razie zatankowania gorszego paliwa zapłon jest opóźniany.
Może masz zapłon ustawiony zbyt agresywnie...
U mnie w NE spalanie stukowe występowało tylko na benzynie zza wschodniej granicy na polskiej pb95 było dobrze.
NE ma stopień sprężania 10:1 i żadnej kontroli spalania detonacyjnego dlatego dla bezpieczeństwa trzeba jeździć na wysokooktanowym paliwie. W innych silnikach ze stopniem sprężania 10:1 i wyższym są czujniki i gdy w razie zatankowania gorszego paliwa zapłon jest opóźniany.
Mam w zbiorniku około 20-25 L tego paliwa(95), czy coś się stanie jak dotankuję 98 :?: a z tym spalaniem stukowym muszę sprawdzić - być może i zrobię nagranie żebyś mógł posłuchać.aldi pisze:Nie słychać spalania stukowego na pb95 :?: Szczególnie słychać jak raptownie doda się gazu z wolnych obrotów.
NE ma stopień sprężania 10:1 i żadnej kontroli spalania detonacyjnego dlatego dla bezpieczeństwa trzeba jeździć na wysokooktanowym paliwie. W innych silnikach ze stopniem sprężania 10:1 i wyższym są czujniki i gdy w razie zatankowania gorszego paliwa zapłon jest opóźniany.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak ogladame ten film i patrze na początek to smiem stwierdzic ze jak sie puści gaz , czy też doda to to szarpniecie jest na skrzyni widac to po gałce od zmiany biegów a silnik to raczej normalnie pracuje, a spalanie to jakie jest ,a i jeszcze zobacz kopułkę i palec albo jest tam taki czujnik przy zapłonie jeszcze mozna go zobaczyc
Wykopię temat bo dotyczy mojego problemu ale do końca go nie rozwiązuje. Kupiłem 4 dni temu 80 B3 w super stanie. Silnik to 1.8 NE bez LPG. Troszkę się pocił pod głowicą więc postanowiłem zmienić uszczelkę. Przy okazji zmieniłem rozrząd, świece, kopułkę, palec, podstawę gaźnika i filtry. Zapłon ustawiony na lampę wg. fabryki. Auto odpala ładnie ale podczas przyspieszania słychać dziwny dźwięk z pod maski. Tak jakby prace wtryskiwaczy w 2.5 TDI r5. Taki szelest. Jak włączę ssanie na drugi poziom to problem ustaje. Znalazłem ten temat i zorientowałem się ze mam cały bak PB95. Spuściłem to, na oparach dotoczyłem się do stacji i zalałem cały bak PB98. Szelest ucichł ale dalej go słychać. Czy to jest to spalanie stukowe?
Dodatkowo na fabrycznie ustawionym zapłonie na postoju gubił zapłony więc lekko na słuch to przestawiłem. Przy puszczeniu gazu szarpie tak jak u autora.
Dodatkowo na fabrycznie ustawionym zapłonie na postoju gubił zapłony więc lekko na słuch to przestawiłem. Przy puszczeniu gazu szarpie tak jak u autora.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Sprawdź czy masz sprawny podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu. Zobacz po zdjęciu wężyka z niego obroty się zmienią. Jak masz dostęp do lampy to jak dobrze pamiętam po zdjęciu tego wężyka zapłon zmieni się z tych 15 stopni na 0.
Bo jeśli zapłon został ustawiony na 15 stopni bez sprawnego tego regulator to przy wyższych obrotach jeszcze bardziej go przyspieszy. A podciśnieniowy regulator ma za zadanie opóźniać zapłon ze wzrostem obciążenia.
Planowałeś głowicę? Może już jest tyle splanowana że silnik ma jakiś kosmiczny stopień sprężania. Kolejna sprawa to może stukać przez zbyt ubogą mieszankę (dlatego ssanie pomaga).
Bo jeśli zapłon został ustawiony na 15 stopni bez sprawnego tego regulator to przy wyższych obrotach jeszcze bardziej go przyspieszy. A podciśnieniowy regulator ma za zadanie opóźniać zapłon ze wzrostem obciążenia.
Planowałeś głowicę? Może już jest tyle splanowana że silnik ma jakiś kosmiczny stopień sprężania. Kolejna sprawa to może stukać przez zbyt ubogą mieszankę (dlatego ssanie pomaga).