[B3 RU] strzela z gaźnika ogniem na pół metra ;(
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 06 wrz 2011, 19:23
[B3 RU] strzela z gaźnika ogniem na pół metra ;(
dzisiaj czytałem sporo na forum na temat schematów i poszukuje cały schemat elektroniki zapłonu do audi 80 . wysiadł mi zapłon i wymieniałem dzisiaj prawie wszystko związanego z zapłonem cewke aparat rozdzielacza moduł zapłonowy i dopiero po wymianie ostatniej rzeczy pomogło z tym że potrzebuje schemat do podłączenia czujnika halla silnik benzyna 1.8 gaźnik 75 km
[ Komentarz dodany przez: aldi: 2011-10-11, 15:33 ]
Poprawiłem nazwę tematu, zapoznaj się z tym: https://audi80.pl/-zanim-cos-tu-napi ... vt9608.htm
Nazywaj poprawnie tematy, opis auta wpisuj w [ ] dalej opis problemu.
Następny źle nazwany temat pójdzie do kosza bez ostrzeżenia :!:
[ Komentarz dodany przez: aldi: 2011-10-11, 15:33 ]
Poprawiłem nazwę tematu, zapoznaj się z tym: https://audi80.pl/-zanim-cos-tu-napi ... vt9608.htm
Nazywaj poprawnie tematy, opis auta wpisuj w [ ] dalej opis problemu.
Następny źle nazwany temat pójdzie do kosza bez ostrzeżenia :!:
Ostatnio zmieniony 11 paź 2011, 15:30 przez hubert.walosik, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
_uwaga
+ 0 -
3 2 1 - jeśli masz cyfry to odpowiadają temu co jest napisane linijkę wyżej
Jeśli chodzi o połączenie halla z modułem 7 pinowy to
3 z halla czerwono-czarny do 5 modułu
2 z halla zielono-biały do 6 modułu
1 z halla brązowo-biały do 3 modułu
Nie wiem czy kolory dobrze napisałem bo już zapomniałem skróconych nazw kolorów po niemicku.
Schemat jest niebieskiej książce obsługa i naprawa audi 80 schemat 6
Ale jak chodzi to nie możesz mieć źle tego podłączonego.
Niepotrzebnie wymieniałeś części w ciemno, układ jest mega prosty w zdiagnozowaniu podstawowymi narzędziami.hubert.walosik pisze:wysiadł mi zapłon i wymieniałem dzisiaj prawie wszystko związanego z zapłonem cewke aparat rozdzielacza moduł zapłonowy i dopiero po wymianie ostatniej rzeczy pomogło
Masz chyba na wtyczce albo gnieździe napisanehubert.walosik pisze:z tym że potrzebuje schemat do podłączenia czujnika halla
+ 0 -
3 2 1 - jeśli masz cyfry to odpowiadają temu co jest napisane linijkę wyżej
Jeśli chodzi o połączenie halla z modułem 7 pinowy to
3 z halla czerwono-czarny do 5 modułu
2 z halla zielono-biały do 6 modułu
1 z halla brązowo-biały do 3 modułu
Nie wiem czy kolory dobrze napisałem bo już zapomniałem skróconych nazw kolorów po niemicku.
Schemat jest niebieskiej książce obsługa i naprawa audi 80 schemat 6
Ale jak chodzi to nie możesz mieć źle tego podłączonego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 06 wrz 2011, 19:23
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Iskra jest?
Dobrze masz ustawiony zapłon? Tutaj opisałem jak wstępnie po wymianie wsadzić aparat zapłonowy aby odpalił: https://audi80.pl/b3-18-jak-poprawni ... t29612.htm
Kable zapłonowe masz we właściwej kolejności? 1-3-4-2
I popraw nazwę tematu bo pójdzie do kosza!
Dobrze masz ustawiony zapłon? Tutaj opisałem jak wstępnie po wymianie wsadzić aparat zapłonowy aby odpalił: https://audi80.pl/b3-18-jak-poprawni ... t29612.htm
Kable zapłonowe masz we właściwej kolejności? 1-3-4-2
I popraw nazwę tematu bo pójdzie do kosza!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 06 wrz 2011, 19:23
jak dla mnie to wlozyles aparat zaplonowy przekrecony o 180 stopni... lub inaczej - wał silnika przekrecony jest tak ze na 1 tloku rozpoczyna się suw ssania zamiast suwu pracy. w efekcie iskra jest gdy silnik zaczyna ssac mieszankę, ta sie zapala i idzie gaznikiem. Wyjmij aparat zaplonowy, przekręć walem silnika o 360 stopni (jeden pełny obrót) i włóż aparat w takiej samej pozycji jak wyjąłeś.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 06 wrz 2011, 19:23
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ustawiasz wałek rozrządu (nie wał bo jak wspomniał krisss, możesz ustawić w złej pozycji bo wałek rozrządu i aparat robi jeden obrót na dwa obroty wału). Tak więc jak masz pierwszy cylinder w górnym położeniu gdy ma nastąpić suw pracy wtedy palec powinien dać iskrę na przewód do pierwszego cylindra. Resztę podłączasz według kolejności (tylko zobacz w którą stronę kręci się palec).hubert.walosik pisze:mam 4 wyjścia które mam brać za pierwsze
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 06 wrz 2011, 19:23
zrób zdjęcia: z przodu silnika ze zbliżeniem na wałek rozrządu gdy 1 tłok rozpoczyna suw pracy (punkt na kole zębatym wałka rozrządu powinien mijać górną krawędź dekla zaworów bądź głowicy) oraz zdjęcie aparatu zapłonowego po zdjęciu kopułki, abyśmy mogli zobaczyć w jakiej pozycji jest wtedy palec rozdzielacza.
albo już nei trzeba:p
w takiej pozycji wałka rozrządu (górny zwrotny na 1 cylindrze...1 cylinder jest od strony paska rozrządu).....<patrz foto>
http://img359.imageshack.us/img359/1730/dsc020076qb.jpg
....palec rozdzielacza powinien być mniej więcej tak ustawiony.
http://img299.imageshack.us/img299/3558/dsc020034cn.jpg
Później jak nałożysz kopułkę to "nad" stykiem palca rozdzielacza powinien być zapięty kabel WN dla 1 cylindra, potem kolejno 3, 4, 2 licząc w kierunku ruchu wskazówek zegara, patrząc z góry.
Czy kolego tak jest u Ciebie?
albo już nei trzeba:p
w takiej pozycji wałka rozrządu (górny zwrotny na 1 cylindrze...1 cylinder jest od strony paska rozrządu).....<patrz foto>
http://img359.imageshack.us/img359/1730/dsc020076qb.jpg
....palec rozdzielacza powinien być mniej więcej tak ustawiony.
http://img299.imageshack.us/img299/3558/dsc020034cn.jpg
Później jak nałożysz kopułkę to "nad" stykiem palca rozdzielacza powinien być zapięty kabel WN dla 1 cylindra, potem kolejno 3, 4, 2 licząc w kierunku ruchu wskazówek zegara, patrząc z góry.
Czy kolego tak jest u Ciebie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 06 wrz 2011, 19:23
tak jak pokazales na zdjeciach tak jest ustawione sciagnalem pokrywe zaworow i sprawdzilem kiedy na 1 cylindrze jest praca wtedy zobaczylem na ktorym kablu palec daje iskre i reszte ustawilem zgodnie z tym co bylo napisane wyzej ... I teraz nie wiem co moze byc dalej nie tak ? Postaram sie zdobyc orginalny modul i cewke moze to cos pomoze ..
[ Dodano: 2011-11-29, 17:05 ]
Po długim okresie w końcu audica odżyła skończyło się wizytą u diagnosty-mechanika ... co się okazało komputer bosha padł i do tego było sporo namieszane z elektornika kwota naprawy 500 zł w tym części
[ Dodano: 2011-11-29, 17:05 ]
Po długim okresie w końcu audica odżyła skończyło się wizytą u diagnosty-mechanika ... co się okazało komputer bosha padł i do tego było sporo namieszane z elektornika kwota naprawy 500 zł w tym części