Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 PM] Brak kompresji-przekładka na ABT

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Zukowaty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 02 lut 2011, 16:25
Lokalizacja: Poznań/Łódź

[B3 PM] Brak kompresji-przekładka na ABT

Post autor: Zukowaty » 09 sty 2012, 15:07

Witam!

Sprawa wygląda tak...zmierzyłem dzisiaj kompresje w moim PMie i wyszło na wszystkich garach po 6,5, przy pomiarze na olej pokazało 10 tak więc dół do roboty. Moje pytanie czy ABT jest zamienny z PMem? Może ABK ruszy na jedno-punkcie z kompem od PMa? Na razie to jeździ i to całkiem nieźle jak na wskazania jakie wyszły ale trzeba będzie pomyśleć na jakimś swapem. Za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny ;) tylko nie mówcie żebym wkładam 2.2 lub inne potwory :P
Ostatnio zmieniony 11 sty 2012, 10:12 przez Zukowaty, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 09 sty 2012, 15:16

Nie są zamienne, ABT jest mocowany do podłużnic, PM do sanek. Trzeba przerabiać mocowania. Najlepiej wsadzić silnik taki jaki był.

Awatar użytkownika
Zukowaty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 02 lut 2011, 16:25
Lokalizacja: Poznań/Łódź

Post autor: Zukowaty » 09 sty 2012, 15:50

A nie jest tak że różnica jest pomiędzy B3 i B4?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 09 sty 2012, 17:44

Zukowaty pisze:A nie jest tak że różnica jest pomiędzy B3 i B4?
A ABT w jakim aucie wystepował ? ABT jest z B4 oprócz tego ze jest mocowany do podłużnic to to jest 2,0 a nie 1,8 jak PM wtrysk jest generalnie bardzo podobny ale sterowanie zapłonem w ABT jest przez komputer a w PM podciśnieniowo itd. Ja bym wolał zrobić dół i mieć spokój bo przynajmniej wiem czym jeżdze a jak kupisz używany silnik to nie masz gwarancji ze po kilku tys coś się nie sypnie.

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 09 sty 2012, 19:53

Co do mocowania to wystarczy łapy z PMa zamontować w ABT i silnik na mocowania będzie pasował, do skrzyni też podejdzie. Zostawiając osprzęt z PMa możesz ABT ładować i powinno chodzić.

Awatar użytkownika
Zukowaty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 02 lut 2011, 16:25
Lokalizacja: Poznań/Łódź

Post autor: Zukowaty » 11 sty 2012, 07:09

Też tak mi się zdaje. Przecież B4 na początku też miało 1.8 a bloków raczej nie zmieniali. 1.8 i 2.0 wyglądają praktycznie identycznie. Raczej to ten sam blok lub przynajmniej baza wyjściowa. Zastanawia mnie tylko czemu ten mój PM taż żeśko chodzi przy tak małej kompresji. Pali co prawda coraz więcej ale co do kultury i osiągów to nie ma zastrzeżeń. Co tam jeszczę powinno przypasować? Inne silniki to tylko osprzęt i wiązka komory z kompem czy jakieś wieksze rzeźby?

GerB3, W B3 też było ABT ;-)

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 11 sty 2012, 09:37

może słaby sprzęt pomiarowy

Awatar użytkownika
Zukowaty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 02 lut 2011, 16:25
Lokalizacja: Poznań/Łódź

Post autor: Zukowaty » 11 sty 2012, 10:11

Dopiero co mierzyłem na nim Poloneza i pokazało 10 , więc wnioskuje że powinien być ok. Tak czy siak mam ten silnik na uwadze bo na oleju 15/40 w trasie po zagrzaniu na ok 2500 obr brzęczyk mi brzęczyk od ciśnienia oleju (poniżej i powyżej jest ok). Zaleje go teraz 20/50 valvoline i powinno się polepszyć.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 11 sty 2012, 14:43

Pierwsze słyszę żeby w B3 było montowane fabrycznie ABT. 20W50 na zimę? Nie będzie to smoła w niskich temperaturach?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 sty 2012, 14:50

Zukowaty pisze:Moje pytanie czy ABT jest zamienny z PMem?
Ktoś kiedyś pisał że nie mógł założyć łap silnika B3 do B4 czy w drugą stronę. PM ma innym aparat zapłonowy na mniejszą dziurę a do ABK/ABT nie dostanie się chyba pasującego z podciśnieniowo/odśodkowym regulatorem wyprzedzenia zapłonu. Jeden z klubowiczów też coś modził i u tokarza zamówił tulejkę aby dopasować stary aparat do nowego bloku.

Danio1540
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 cze 2011, 19:16
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Danio1540 » 11 sty 2012, 18:22

Jak byś się uparł już na silnik z B4 i przerabianie tych łap to nie wsadzaj ABT tylko ABK jest oszczędniejszy i dynamiczniejszy zdecydowanie ;-)

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 21 wrz 2015, 22:04

Pierwsze PM miały podciśnieniowy zapłon, od roku 90 już byłe bez podciśnienia także może i by pasował aparat ale ciekawe jak z łapami najlepiej jak by wziąść łapy od PM i jechać na szrot i przypasować do bloku a może będzie pasować chociaż jedna drugą można zrobić ,kolega wsadzał do audi 80 b3 silnik z vw golfa G60 tam silnik jest poprzecznie i lewa łapa pasowała druga rezał

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl