Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[PP 1.6] Wysoka temperatura itd. EDIT: Jaki olej ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
cycu-01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 07 lis 2011, 09:59
Lokalizacja: Szczecin

[PP 1.6] Wysoka temperatura itd. EDIT: Jaki olej ?

Post autor: cycu-01 » 25 lut 2012, 00:48

Mam kilka pytań dot. usterek w moim audi.
Jest to 1.6 PP w gaźniku

:arrow: Pierwsze pytanko czemu trzyma mi około 95 C' ogrzewanie mam tylko trzyma wyższą temperaturę tak mi się wydaje? Może być zapowietrzony układ chłodzenia ? :shock:

:arrow: Drugie gaśnie na zimnym silniku falują obroty po ok 5 min obroty dalej falują tylko już nie gaśnie.. :shock:

:arrow: Trzecie.. Jedziemy np. na 2 biegu wkręci się tak aby już zmienić bieg ok zmieniamy go i tu już jest problem dajemy jej gaz w podłogę po zmianie i tu lipa łapie ją muł ni ch.. nie chce iśc do przodu dopiero po około 2 sekundach dostaje strzała jak bym jechał na NITRO?
Może to być przestawiony zapłon? Wydaje mi się że dużo pali. Dzieje się tak przy spokojnej jeździe, gdy pałuje ją do ok 5 tyś i zmienię bieg to idzie jak strzała :shock:

Ogólnie o co tu kurde chodzi?

Z góry dzięki za pomoc.
Tylko proszę o szybką odpowiedź wierzę w was :-)
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2012, 21:01 przez cycu-01, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 25 lut 2012, 08:15

Zacznij od sprawdzenia czy nie łapie lewego powietrza, szczególnie przez podstawę pod gaźnikiem.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 25 lut 2012, 13:00

i zajrzyj tutaj na początek ja już zęby zjadłem na tym gażniku i juz nie mam siły do niego wszystko po przekładane i po jakimś czasie problem falujących obrotów powrócił co do żę silnik gaśnie jak zimny sprawdz ssanie
https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm

Awatar użytkownika
cycu-01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 07 lis 2011, 09:59
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cycu-01 » 25 lut 2012, 16:51

Jeszcze mnie panowie nurtuje wyższa temp.?

Na trzeciego dostałem mniej więcej odpowiedź a raczej Zadanie Domowe do odrobienia troszkę trzeba posprawdzać..

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 25 lut 2012, 17:25

Podwyższona temp. może oznaczać, że termostat jest do wymiany- nie otwiera dużego obiegu. Warto go wymienić bo jak się zawiesza to raz może być tak a raz siak z poprawną pracą silnika... Najlepszy 'Behr' i takiego poszukaj <ok>

Awatar użytkownika
cycu-01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 07 lis 2011, 09:59
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cycu-01 » 18 kwie 2012, 20:38

Wszystkie problemy rozwiązane :mrgreen:

Na podwyższoną pomogło odpowietrzenie małego układu chłodzenia 8-) Banał ale w tym wina leżała

Falujące obroty... Jeszcze większy banał <ok> Spadł jeden wężyk od podciśnienia :lol:

Dziura w obrotach też przez ten sam wężyk :-P Hahaha trochę powietrza w układzie chłodniczym i jeden mały wężyk tyle nerwów

Dosłownie 20 min. roboty i auto jeździ jak nowe :mrgreen:

Jeszcze panowie pytanie jaki na jaki olej zalać przy wymianie przebieg 160/180tyś półsyntetyk może minerał i jakiej firmy a może przy wymianie użyć jakiej płukanki ?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 18 kwie 2012, 21:23

Valvoline Maxlive 10W40 i tylko to.

Awatar użytkownika
cycu-01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 07 lis 2011, 09:59
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cycu-01 » 18 kwie 2012, 21:36

To jest półsyntetyk, prawda?

Nic nie szkodzi że był zalany wcześniej mineralny?

Przy wymianie oleju robić płukankę silnika?

Jak tak to czym?

Proszę o opinie ;-)

Nie chcę jakiejś niespodzianki po wymianie.. <lol>

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 18 kwie 2012, 22:26

Moim zdaniem nic nie powinno się stac ale robisz to na własne ryzyko. Jeden silnik zrobi 400tys na półsyntetyku i sie nie leje do innego zalejesz mineralny i jest problem.

tak, półsyntetyk.

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 18 kwie 2012, 23:08

Też popieram ten olej Valvoline Maxlife- 'GerB3'- świetna baza dodatków...
Są tam substancje powodujące nawet 'pęcznienie gumy' co ma zbawienny wpływ na stare zimery <ok> Poza tym wycisza silnik i przedłuża jego żywotność <ok>

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 20 kwie 2012, 09:21

BLUECONECT pisze:Też popieram ten olej Valvoline Maxlife
GerB3 pisze:Valvoline Maxlive 10W40 i tylko to.
zgadzam się z kolegami. Powiedz jeszcze czy wcześniej brał Ci silnik olej :?:

Awatar użytkownika
cycu-01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 07 lis 2011, 09:59
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cycu-01 » 20 kwie 2012, 09:56

oleju silnik sam w sobie nie brał tylko pocił sie z pokrywy zaworów ale uszczelka już wymieniona i jest ok.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 21 kwie 2012, 00:00

cycu-01 pisze:oleju silnik sam w sobie nie brał tylko pocił sie z pokrywy zaworów
więc myślę że możesz zaryzykować wymianę na półsyntetyk, na pewno odczuwalna jest różnica w zimie, zdecydowanie łatwiej jest zapalić samochód.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl