Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 PM] wężyk od przyspieszacza zapłonu .

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

[B3 PM] wężyk od przyspieszacza zapłonu .

Post autor: wento » 23 mar 2012, 20:12

Witam. czy może mi ktoś wytłumaczyć , jakie ma zadanie , ten wężyk co idzie do przyspieszacza zapłonu przy aparacie zapłonowym ? Dziś mi się ,,stopił", i przerwał.
bez niego nie odczuwam żadnych zmian w pracy silnika.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 23 mar 2012, 20:43

Przez ten wężyk idzie podciśnienie z modułu wtrysku które przyśpiesza zapłon.

Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: wento » 23 mar 2012, 20:49

czyli lepiej założyć nowy?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 mar 2012, 21:17

Monotronic czy jetronic?

Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: wento » 23 mar 2012, 21:27

Monotronic, jednopunkt.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 mar 2012, 21:33

To ten wężyk to wielkie nieporozumienie. Ktoś musiał zmieniać aparat.

W przypadku motronic aparat bez przyspieszacza mechanicznego. Tym steruje ecu.

Ale może sam nie wiesz co masz. Z którego roku auto? silnika osprzęt?

Motronic 06.1990r zwyż.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 23 mar 2012, 21:42

A to chyba nie o ten wężyk chodzi, bo w Motronicu zapłon jest regulowany elektronicznie.

Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: wento » 23 mar 2012, 22:14

Może coś pomieszałem , więc od początku: chodzi mi o taki wężyk: Obrazek
Silnik to dokładnie: 1.8 s PM 90r. 90km

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 23 mar 2012, 23:37

To jest ewidentnie wężyk od przyśpieszania zapłonu, więc albo masz mono-jetronica albo coś namieszane.

Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: wento » 24 mar 2012, 07:31

Data 1 rerestracji 10. 1990, więc trudno powiedzieć. ale wydaje mi się że to jednak tak jak mówicie jest jetronic , bo to podsinienie idzie do wtrysku. a jak by był monotronic to chyba nie było by go gdzie wpiąć.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 mar 2012, 09:54

wento pisze:Data 1 rerestracji 10. 1990
Wskazuje jednak na mono motronic.
wento pisze:a jak by był mono-mtronic to chyba nie było by go gdzie wpiąć
A czemu nie szło by podpiąć? mono-jetronic to to samo ten sam prawie osprzęt mono-motronic.


Lampą z kontami idzie sprawdzić. Lub po numerze ecu.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 24 mar 2012, 10:15

Ale mieszacie

To jest zwykły PM z aparatem z przyspieszaczem podciśnieniowym, powinien być jeszcze na przewodzie od aparatu zawór ale jak nie ma to się nic nie dzieje. Węzyk musi być bo jak gwałtownie przyspieszasz to podcisnienie przyspiesza zapłon.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 24 mar 2012, 12:49

No to dziwne bo zawsze myślałem że tylko Jetronic ma podciśnieniowe sterowanie zapłonem.



EDIT zajrzałem do Etki i faktycznie w 2 opcji jeśli to faktycznie Motronic też jest wężyk podciśnieniowy tylko nie ma tego elektrozaworu jak w Jetronicu. Zatem zwracam honor, moje informacje chyba błędne były.

Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: wento » 24 mar 2012, 18:49

Dzięki wszystkim za zainteresowanie To wreszcie się wszystko wyjaśniło. czyli mam monotronic i wężyk muszę podpiąć .

Jeszcze jedna sprawa , czy takie wężyki kupuje się np. do konkretnej rzeczy, czy po prostu są uniwersalne i się dobiera ile trzeba? pytam bo chce wymienić wszystkie wężyki od podciśnień.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 mar 2012, 19:25

Nie ma co patrzeć na etkę. Popatrz się na inne silniki PM były dwie wersje i na tym polegały one że w przypadku pierwszej kąt wyprzedzenia był mechaniczny dlatego gruszka przy aparacie i kat wyprzedzenia elektroniczny brak gruszki przy aparacie.

Zapytam jeszcze o jedno cewka okrągła walcowata czy z modułem podobna do abt?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl