[2.0 ABK] gaśnie na zimnym silniku
[2.0 ABK] gaśnie na zimnym silniku
Witam, może ktoś z Was pomoże mi rozwiązać problem mojej Audiczki:
od pewnego czasu po odpaleniu auta przy przedziale temp od 50-70stopni bez względu na to czy pracuje na wolnych obrotach na postoju czy podczas jazdy-gaśnie. uruchomienie ponowne jest bardzo szybkie lub nieraz po dluzszym kręceniu silnika.Przez ten czas wymienione zostały: przewody wysokiego napięcia, świece, kopułka, palec, popularny przekaźnik 30, czujnik temperatury cieczy oraz pompa paliwowa. Problem nadal pozostał.Oleje, filtry jak i inne podzespoły wymieniane są na czas. Auto jest doinwestowane. pozdrawiam
od pewnego czasu po odpaleniu auta przy przedziale temp od 50-70stopni bez względu na to czy pracuje na wolnych obrotach na postoju czy podczas jazdy-gaśnie. uruchomienie ponowne jest bardzo szybkie lub nieraz po dluzszym kręceniu silnika.Przez ten czas wymienione zostały: przewody wysokiego napięcia, świece, kopułka, palec, popularny przekaźnik 30, czujnik temperatury cieczy oraz pompa paliwowa. Problem nadal pozostał.Oleje, filtry jak i inne podzespoły wymieniane są na czas. Auto jest doinwestowane. pozdrawiam
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
rafalaudi1 pisze:Cewka lub czujnik halla. Cewka - nagrzewa się i przerywa, Czujnuk hala głupieje od temperatury. No chyba że gdziś robi się zwarcie jak silnik lekko się nagrzeje.
dzieki kolego za twoje cenne rady cewke i czujnik halla sprawdze ,co do zwarcia to chyba nie to bo auto jak jest zagrzane to pali na dotyk i niegasnie pozdrawiam
czy ja dobrze rozumiem autko ci gasnie samo z siebie tak poprostu ?
a jak próbujesz odpalic to odpali bez problemu?
jezeli ci zgasnie i bedzie kręcił dłuzej niż zwykle to sprawdz czy jest iskra to podstawa
chodz nie ukrywam ze gdyby ci w ogóle nie odpalił to by było prostsze do zdiagnozowania auto gasnie i odpalasz na benie tak?gaz jest?
a jak próbujesz odpalic to odpali bez problemu?
jezeli ci zgasnie i bedzie kręcił dłuzej niż zwykle to sprawdz czy jest iskra to podstawa
chodz nie ukrywam ze gdyby ci w ogóle nie odpalił to by było prostsze do zdiagnozowania auto gasnie i odpalasz na benie tak?gaz jest?
Auto jeździ tylko i wyłącznie na benzynie, w momencie kiedy gaśnie ponowne uruchomienie raz jest bardzo szybkie, innym razem trzeba pokręcić.Tak jak już napisałem dzieje się to przy przedziale temp 50-70stopni, iskra jest bardzo dobra. nie wiem tylko czy automatyczna skrzynia biegów bo taka własnie jest może mieć na to jeszcze jakiś wpływ. Auto po odpaleniu gaśnie na postoju jak i podczas jazdy. Zakupiłem dzisiaj czujnik halla boscha, sprawdze czy to pomoże.
Witam. mam bardzo podobny problem audi b3 1.8 jn (mechaniczny wtrysk) w przedziale 50-70* autko nie gasnie ale spada z obrotow nawet ponizej 500rpm co jest dziwne dlamnie ze nie zapala sie lampka od ladowania, po przekroczeniu 70* autko smiga perfekt. Podmienione zostaly swiece, kopulka , palec, cewka. zastanawia mnie jeszcze czujnik temperatury i zawor dodatkowego powietrza pod kolektorem ssacym. Panowie co o tym sadzicie??
kolego pablo a ty jak rozwiazales swoj problem??
kolego pablo a ty jak rozwiazales swoj problem??
jutro kupie i wstawie nowy, tak sobie teraz nad tym myslalem i u mnie pod robota jest strasznie duzo kurzu bo tna tam drewniane plyty i zawsze cala fura zakurzona i to tez musi sie do silnika dostawac. tak sie zastanawialem ze gdzies jest za malo powietrza i kombinowalem z zaworami a nie pomyslalem o filtrze. a u ciebie tez tylko miedzy 50-70stopni C. spadaly obroty??
wczoraj zmienilem filterek i wieczorem jak bylo chlodno bylo wszystko cacuszko a dzisiaj troszke slonce grzeje i znowu spadly obroty, ale jest roznica pod pedalem gazu bo wczesniej jak dodawalem gazu tak od 1000 obrotow to jak by sie dlawil a teraz juz tego niema. jeszcze zastanawia mnie ten czujnik co jest na gorze krocca taki grubszy bo wyczytalem wlasnie w ksiazce ze on tez odpowiada za stabilizacje obrotow bo ja wymienilem ten dolny "rozruchowy".
no to okej to ja wymienilem ten co trzeba, bo u mnie sa 3 czujniki, od dolu jest jeden i on wysyla dane do "komputera" a u gory mam 2 czujniki jeden idzie na zegary a drugi wlasnie sam nie wiem, bo od wentylatora to mam w chlodnice wkrecony czujnik. dzisiaj u mnie jest okolo 10 stopni na podworku to sobie trzymal 1200 obrotow. dzisiaj jeszcze dla swietego spokoju sprawdzalem rezystancje tego czujnika do kompa i jest okej. musze sie jeszcze dowiedziec czym jest sterowany zawor od wolnych obrotow bo on powinien sie otwierac jak obroty spadna ponizej 750 a sie nie otwiera , a jest sprawny bo podlaczylem go na krotko.