Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] olej w układzie chłodzenia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
m_an_ie_k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 29 lut 2012, 02:15
Lokalizacja: Radom / Warszawa

[B4 2.0 ABK] olej w układzie chłodzenia

Post autor: m_an_ie_k » 22 kwie 2012, 01:35

Witam
od 3 tygodni jestem właścicielem avant'a z '92roku z silnikiem ABK z LPG II generacji, po ok tygodniu co jakiś czas mrugała mi kontrolka od smarowania, przeważnie w okolicach 3 - 4 tys obrotów, było to sporadyczne i kontrolka nie zapalała się na dłużej niż pół minuty, na forum wyczytałem że może to być wina zimnych lutów na zegarach więc zbytnio się tym nie przejąłem. Ale dzisiaj po zrobieniu po Warszawie ok 40km i wyruszeniu do Radomia kontrolka od smarowania zapalała się zawsze gdy obrotomierz wskazywał ponad 2000, jak obroty spadały poniżej tej wartości kontrolka gasła. Zajechałem na stacje i zacząłem sprawdzać poziom oleju i płynu chłodniczego, od momentu zakupu poziom oleju jest podobny, może ubyło ok 100ml ale nie więcej, natomiast jeśli chodzi o płyn chłodzący, to w momencie zakupu był gęsty, ciemnopomarańczowy poziom w normie, później jak sprawdziłem, lekko tłusty w dotyku, natomiast dzisiaj do zbiorniczka do wartości max musiałem dolać ok 0,7l płynu, a sam płyn zrobił się brunatny i mazisty, taki szlamowaty o kolorze ciemne cappuccino. dodam jeszcze ze silnik jest mokry pod chłodniczką oleju ale nie wygląda jakby to z niej ciekło (dokręciłem filtr zaraz po zakupie autka), no i dalej skrzynia biegów też jest trochę mokra.

I teraz moje pytania, co się stało z płynem chłodniczym, gdzie uciekło te 0,7l i czy ta brunatna gęsta konsystencja płynu świadczy typowo o oleju w układzie chłodzenia, czy mogą być to wynik rozpuszczenia jakiś syfów które w układzie były (poprzedni właściciel zmieniał chłodnice i płyn)?

Czy może jednak mam uszkodzoną uszczelkę pod głowicą?

Czy może jest możliwość żeby olej dostawał się do układu chłodzenia np przez chłodniczkę oleju lub jeszcze jakąś inna droga?

dodam jeszcze że samochód nie traci mocy, normalnie przyśpiesza; teraz jak po północy go odpalałem i zagrzałem (kilka razy uruchomiły się wentylatory) kontrolka od smarowania nie zapaliła się ani razu, natomiast pod rura wydechową zrobiła się mała czarna kałuża, (końcówka wydechu na zewnątrz czysta w środku delikatny czarny nalocik, no i woda w końcówce wydechu ale może to kwestia pory i niższej temperatury niż za dnia)

Proszę pomóżcie,
żeby nie było szukałem informacji na forum ale nic zbliżonego nie znalazłem :-(

jakoś z rana postaram się wrzucić fotki silnika, robione nocą ale zawsze coś, i jak ktos chce posłuchać to mogę też zamieścić pliki audio z nagraną praca silnika na PB i LPG.

Awatar użytkownika
pawelw_1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 249
Rejestracja: 12 mar 2010, 23:16
Lokalizacja: białystok/grajewo

Post autor: pawelw_1986 » 22 kwie 2012, 13:14

kolego nie chce cie w blad wprowadzac ani dawac nadzieji.moim zdaniem dopuki nie sprawdzisz cisnienia na cylindrach niczego nie bedziesz pewny. to ze olej jest w plynie nie zawsze znaczy ze uszczelka jest padnieta. Brak zaniku mocy nie znaczy tez ze uszczelka jest cala. Moze tez byc glowica uszkodzona objawy beda takie same. Co do kontrolki oleju to nie musi byc to wada elektyki. Zacznij od cisnienia na cylindrach i cisnienia oleju to wszystko wyjasni. I nie jezdzij z ta breja w chlodnicy bo przegrzejesz silnik.

Awatar użytkownika
m_an_ie_k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 29 lut 2012, 02:15
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: m_an_ie_k » 22 kwie 2012, 15:02

znajomy mechanik doradził najpierw wykluczenie chłodniczki oleju, wypłukanie układu chłodzenia i wyłączenie jej z obiegu i sprawdzenie czy nadal będzie się jakiś syf do układu dostawał, teoretycznie przy uszkodzonej uszczelce powinny być twarde przewody od chłodzenia a u mnie tego objawu brak.

dołączam zdjęcia z nocnej sesji:

Kod: Zaznacz cały

 http://www.fotosik.pl/u/maniekallegro/album/1169328 

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 22 kwie 2012, 16:05

Może ktoś zmieniał całą podstawę filtra oleju wraz z chłodniczką. Pytanie do właścicieli ABK-ów: ile czujników ciśnienia oleju powinno być przy ABK?? Trzy czy dwa?? Na którymś zdjęciu widać jeden czujnik koloru czarnego nie podłączony do instalacji. U mnie w silniki ADA mam dwa czujniki, jeden wysokiego a drugi niskiego, ciśnienia. Czy minicheck powinien wydawać jakieś sygnały dźwiękowe w momencie zapalenia się kontrolki oleju??

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 22 kwie 2012, 19:23

manfred19, bez dodatkowych zegarów powinny być dwa, jeden u góry i jeden u dołu.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 22 kwie 2012, 19:38

Tak też myślałem ale warto się upewnić ;-) Przed chwilą przeczytałem w przypadkowym poście ze klubowiczowi pękła właśnie chłodniczka oleju i narobiła syfu tu i ówdzie. Niech kolega m_an_ie_k po odłączeniu chłodniczki wymyje dobrze zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego i obserwuje rezultaty.

Awatar użytkownika
m_an_ie_k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 29 lut 2012, 02:15
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: m_an_ie_k » 24 kwie 2012, 22:51

wiec może komuś się przyda parę informacji na przyszłość, co do cappuccino w zbiorniczku chłodzenia, możliwe jest ze nie był wypłukany dokładnie układ chłodzenia samochód miał ściągana głowice przed tym jak go kupiłem i wymieniana chłodnice, chłodniczka nie wygląda na uszkodzoną, ale wiadomo cały czas będę obserwował czy coś złego się nie dzieje. Mam nadzieje ze to tylko brudny układ i nic więcej, ale to z czasem się zweryfikuje.

Co do mrugającej kontrolki smarowania, to jest za to odpowiedzialny czujnik tętnień pompy olejowej ten niebieski na górze, dwóch mechaników doradziło to samo, czyli dolanie oleju na full i ewentualnie wymianę filtra, podobno jest to przypadłość dwulitrowych silników z grupy VAG w których układ kontrolny jest bardzo czuły i wyłapuje minimalne zmiany parametrów w układzie smarowania nie mających wpływu na jego poprawne funkcjonowanie. i póki co faktycznie dolanie 300ml oleju zaowocowało czarna deska :-) bez rozpraszających kontrolek :-)

Dodatkowo czeka mnie wymiana lub naprawa zegarów, które nie zawsze reagowały na zwieranie czujników do masy co powinno skutkować zapaleniem się kontrolek, kłaniają się opisywane na forum zimne luty ;-)

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 24 kwie 2012, 23:04

Czujnik tętnień pompy olejowej - mógłbyś rozwinąć? Pierwsze słyszę o czymś takim.

Awatar użytkownika
m_an_ie_k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 29 lut 2012, 02:15
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: m_an_ie_k » 25 kwie 2012, 10:35

zacytowałem jednego z mechaników - może ktoś też spotka(ł) się z takim określeniem z tego co się z literatury dowiedziałem chodzi po prostu o niebieski czujnik czyli o czujnik ciśnienia 1,8 bar.

Dzisiaj jeszcze zadzwoniłem do tego mechanika i potwierdził ze określa tak czujnik od wysokiego ciśnienia tłumacząc ze w pracy pompy olejowej występują minimalne spadki ciśnienia oleju wynikające z jej konstrukcji/pracy i że jest to sprawa normalna, i że tenże czujnik wyłapuje te spadki (tętnienia) w literaturze znalazłem, że czujnik ten uruchamia się w przypadku spadku ciśnienia poniżej 1,8bar na dłużej niż 1 sekundę.

A przy okazje jeszcze jedno pytanie, czy jak ten czujnik zwiera do masy czyli się włącza to czy kontrolka oleju powinna cały czas świecić, czy jednak mrugać?
w jednej z książek znalazłem informacje ze ciągłe świecenie jest wywołane czujnikiem od niskiego ciśnienie oleju (0,3 bar), natomiast sygnał wywołany czujnikiem 1,8 bar mruganie kontrolki + sygnał dźwiękowy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl