Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK 115KM LPG] Duże zużycie benzyny

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Edward Cz.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 12 sty 2012, 10:38
Lokalizacja: Boguchwała

[2.0 ABK 115KM LPG] Duże zużycie benzyny

Post autor: Edward Cz. » 05 maja 2012, 15:22

Bardzo duże zużycie benzyny przeznaczonej tylko do uruchomienia silnika. Proszę o pomoc. Mój silnik z instalacją gazową zużywa podejrzanie dużo benzyny, która używana jest tylko w czasie rozruchu silnika. Czy jest możliwa równoległa praca silnika na LPG i benzynie wtedy gdy jest nieszczelny zawór odcinający dopływ benzyny przy jeździe na LPG. Czy mogę wyłączyć pracę pompy benzynowej przekaźnikiem pomocniczym w czasie pracy silnika na LPG ? Bardzo proszę fachową radę. Pozdrawiam Edward.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2012, 15:30 przez Edward Cz., łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 maja 2012, 15:31

Jaką masz instalacje gazową? Sekwencyjną czy zwykła na mikserze?
Przy sekwencyjnej czasem potrafią podłączyć tak, że jeden cylinder pracuje na benzynie a reszta na gazie. Albo jeden na benzynie i gazie.
Albo masz za słabe komponenty instalacji lpg i sterownik sekwencyjnego gazu w chwilach gdy parownik nie nadąża podawać lpg przełącza na ten czas kilka cylindrów na benzynę.

Przy zwykłej instalacji może być problem emulatorem wtryskiwaczy jeśli ktoś takowy założył. Ale w ABK jest zazwyczaj odcinane zwykłym przekaźnikiem.

Odcięcie pompy paliwa można zrobić - niema przeszkód.
Jakby co tu jest opisane jak to wykonać: https://audi80.pl/80-b4-abtodlaczeni ... htm#436578
Ostatnio zmieniony 05 maja 2012, 15:36 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 maja 2012, 15:33

Fajnie że TAGi zastosowałeś, ale przydałoby się jeszcze nazwać jakoś temat, ale ok, zrobiłem to już za ciebie.

Może być oczywiście sytuacja że silnik będzie "pił" oba paliwa na raz, tak miał kumpel na przykład. Inna sprawa to sprawdź przewody paliwowe. Potrafią przerdzewieć, szczególnie w tylnej części.

Co do przełącznika, to trochę to tak nie po Bożemu, ale można. Kumpel ostatnio zrobił sobie osobny przełącznik do uruchamiania pompy paliwa bo coś mu się instalacja popsuła. Też ma LPG i na czas działania LPG po prostu wyłącza pompę.

Aha, a jaką w ogóle masz instalację?

sh@rki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 03 sie 2011, 16:21
Lokalizacja: Lubelskie/Włodawa

Post autor: sh@rki » 05 maja 2012, 15:43

Moim zdaniem do sprawdzenia jest sonda lambda.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 05 maja 2012, 16:23

Moim zdaniem wyłączenie pompy paliwa to głupi pomysł, ponieważ paliwo chłodzi cały czas listwę wtryskową, mechanik zajmujący się autami VAG odradził mi właśnie wyłączenie pompy. aldi, ma racje instalacja lpg może być za słaba i wtedy komp lpg podaje też troche benzyny na mocno obciążonym silniku (tylko przy sekwencji). Możesz też mieć zużyte wtryski i już puszczają pod większym ciśnieniem

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 05 maja 2012, 18:50

Tak jak piszą koledzy, na dłuższą metę wyłączanie pompy paliwa nie jest zdrowe dla wtrysków paliwowych, dodam że jeden wtrysk kosztuje coś ok. 350zł wystarczy pomnożyć razy 4 no i wychodzi równiutkie 1400zł. <ok>

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 05 maja 2012, 19:50

tak czy siak pompka paliwa i wtryski sa odlaczane po przejsciu na gaz tak robia gazownicy, jezeli system zawiedzie np przekaznik padnie to moze dawac caly czas i przepalac oba paliwa na raz i to jest czesta sytuacja z instalacjami na mikserze

Awatar użytkownika
KAROLEK22XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1053
Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: RADOM

Post autor: KAROLEK22XX » 05 maja 2012, 19:55

kroliqster masz racje ja tak miałem ostatnio to bezynka sie do oleju dostała

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 05 maja 2012, 19:56

KAROLEK22XX pisze:kroliqster masz racje ja tak miałem ostatnio to bezynka sie do oleju dostała
dokladnie i chyba nie trzeba opisywac czym to grozi

niektore instalacje maja odciecie pompki wbudowane w sterownik jesli jest to II gen(tam znajduje sie przekaznik)

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 05 maja 2012, 20:11

kroliqster, To nie jest odcięcie pompki tylko odcięcie wtrysków, gdzie pompka ciągle tłoczy paliwko w obiegu zamkniętym i tym samym zapobiega zapieczeniu się wtrysków paliwa.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 maja 2012, 21:11

Pompkę odłącza się głównie przy mechanicznym wtrysku gdzie jedną alternatywą jest urządzenie ke-stop ale rzadko zakładane przez gazowników więc odłączają pompę.
Głupotą by było odłączanie pompki przy elektronicznym wtrysku a pozostawienie pracujących na darmo wtryskiwaczy.

Ja osobiście wątpię w chłodzenie niepracujących wtryskiwaczy przez paliwo, które krąży nad nimi w rurze zwanej listwą paliwową. No może wlot do wtryskiwacza schłodzi ale rozpylacza znajdującego się w kolektorze niema szans.

Edward Cz.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 12 sty 2012, 10:38
Lokalizacja: Boguchwała

Post autor: Edward Cz. » 06 maja 2012, 10:35

Witam i bardzo serdecznie dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienie mojego przypadku z nadmiernym zużyciem benzyny przy pracy silnika na LPG. Wyjaśniam, że ja kupiłem kilka miesięcy temu to Audi 80 z silnikiem ABK 2.0 115 KM w którym jest zamontowana instalacja gazowa 1-sej generacji (ze śrubą regulacyjną w miejsce silniczka krokowego i bez komputera). Muszę jednak przyznać, że silnik pracuje bez zarzutu. Ma dobre przyśpieszenie i do tej pory nie było ani jednego wystrzału w kolektor. Proszę mi doradzić czy należy zamontować mu system 2-giej generacji i jakie to da korzyści silnikowi i czy zmniejszy zużycie LPG? Nadmieniam, że miałem Forda Sierrę 2.0 z instalacją gazową 2-giej generacji i miał wystrzały co naraziło mnie na poważne koszty finansowe. Silnik w moim Audi spala 13 do 14 litrów LPG w jeździe miejskiej. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź Edward.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 06 maja 2012, 12:16

Nie montuj do abk II generacji gazu. Osobiście jestem przeciwnikiem skażenia tak wspaniałego silnika gazem, ale jeśli ktoś chce to proszę. Instalacja sekwencyjna bardzo dobrze się spisze i nie będziesz miał wystrzałów do filtra powietrza:)

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 06 maja 2012, 18:36

paw1131, a dlaczego nie montować 2 gen do ABK, będzie gorzej pracował, słabsza moc ? A czy BLOS do tego silnika ktoś ma zamontowane ?

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 06 maja 2012, 19:02

krisiun1 pisze:kroliqster, To nie jest odcięcie pompki tylko odcięcie wtrysków, gdzie pompka ciągle tłoczy paliwko w obiegu zamkniętym i tym samym zapobiega zapieczeniu się wtrysków paliwa.
ja mialem gaz montowany w KME w zgierzu, jest zalozona instalacja odcinajaca pompke paliwa a przewod sterujacy wychodzi z centralki lpg

[ Dodano: 2012-05-06, 19:05 ]
paw1131 pisze:Nie montuj do abk II generacji gazu. Osobiście jestem przeciwnikiem skażenia tak wspaniałego silnika gazem, ale jeśli ktoś chce to proszę. Instalacja sekwencyjna bardzo dobrze się spisze i nie będziesz miał wystrzałów do filtra powietrza:)
jak bedziesz mial dobrze zrobiony dolot i dobrze ustawiona instalacje i dobry mikser do tego nie bedziesz mial zadnych problemow, tylko to nie bedzie instalacja za 1300 zl, lepiej wstawic II generacje w profesjonalnym zakladzie na dobrych czesciach i dac 1800 zl niz zalozyc sekwencje za 2300 u rysia bo bedzie z nia wiecej problemow

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl