Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] kontrolka temperatury

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
art_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 13 cze 2011, 09:05
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[B4 ABT] kontrolka temperatury

Post autor: art_ » 03 cze 2012, 22:54

Cześć,
Sorry jeśli już było, ale za cholerkę nie mogę znaleźć tego :-| po przejechaniu ok 4km zapala mi się kontrolka temperatury ( ten taki jaki stateczek). Niestety wskazań na liczniku nie sprawdzę bo przy okazji wiem że walnięty jest licznik temp + paliwa ( już przeczytałem że najprawdopodobniej stabilizator + styki), jeśli to coś powie to przy ciężkich bólach dochodzi na nim do 70C.

Dziś przejechałem 15km otworzyłem maskę i tak: górny wąż gorący, dolny tak samo, chłodnica tak samo, a zbiorniczek wyrównawczy zimny. Odkręciłem go i od razu słychać było bulgotanie + poziom wody w zbiorniczku poszedł do góry. Nie odpowiem na pytanie czy się włącza wiatrak, nie zauważyłem tego, wiem że jak zewrę styki od niego to się włączy.

Teraz pytanie, czy to sprawka jakiegoś czujnika, że włącza sie kontrolka ? Jutro rozmontuje licznik i spróbuję naprawić wskaźnik temp+paliwa, może wtedy będzie coś łatwiej...

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 03 cze 2012, 22:59

art_ pisze:Teraz pytanie, czy to sprawka jakiegoś czujnika, że włącza sie kontrolka
Na początek odepnij wtyczkę od spodu zbiornika wyrównawczego i zobacz czy nadal będzie się zapalała kontrolka.
PS. Mam nadzieję, że poziom płynu jest odpowiedni?

art_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 13 cze 2011, 09:05
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: art_ » 03 cze 2012, 23:01

OK, jutro wypróbuje :) tak, poziom niemalże max. A zachowanie po odkręceniu nakrętki zbiorniczka jest normalne ?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 03 cze 2012, 23:23

art_ pisze:A zachowanie po odkręceniu nakrętki zbiorniczka jest normalne ?
Po rozgrzaniu powinno być ciśnienie w układzie chłodzenia. Nadmiar ciśnienia upuszcza korek.

[ Dodano: 2012-06-03, 23:26 ]
Oczywiście napraw wskaźnik temperatury i wtedy uzyskasz pewność, że się nie przegrzewa (ewentualnie sprawdź VAG-iem temperaturę).
Np. walnięta uszczelka pod głowicą może powodować objawy które opisałeś.

art_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 13 cze 2011, 09:05
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: art_ » 18 cze 2012, 12:46

ale w przypadku walniętej uszczelki, na bagnecie znajdowałaby się maź koloru masła ? Takiego czegoś nie zauważyłem. Ale wpierw tak jak mówisz, rozbiorę zegary i podłącze pod VAG'a


zrobione, wymienione. Wskazania temperatury przy których włącza się lampka: ok 60 stopni ( ostatnia kreseczka tam gdzie ich jest tak dużo). Przejechałem 1,3km i wtedy kontrolka się zapaliła. Jakieś dalsze instrukcje ? teraz biały czujnik ?:) można go jakoś sprawdzić ( oporność) czy od razu wymiana ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl