Witam wszystkich.
Problem dotyczy Audi 80 Coupe 1993r, 2.0b+g(ABK 115KM)
Jakiś miesiąc temu miałem wypadek, (poszła maska,chłodnice,pas przedni,błotnik,zderzak,lampy,obudowa rozrządu) przy uderzeniu przestawił mi się rozrząd o 3 ząbki. Zrobiliśmy blacharkę, ustawiliśmy rozrząd tak jak powinien być. No i dzisiejszego dnia przyszedł czas na jazdę próbną, i byłem po tej jeździe zszokowany, duży spadek mocy, przyśpieszenia,dynamiki, samochód dławi sie, klekocze nie tak znowu jak diesel ale tego wcześniej napewno nie było. Sprawdziliśmy ciśnienie na cylindrach i na pierwszym 12, na drugim 11,5, na trzecim i czwartym 12,5. I teraz nie wiem co robić, jeździć tak jak jest? Czy odrazu zawozić głowicę do remontu? A może tych objawów jest jakaś inna przyczyna? Liczę na waszą pomoc i rady
Pozdrawiam
[Coupe 2.0 ABK] Spadek mocy po stłuczce
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Należałoby sprawdzić jak się ma położenie koła zamachowego, koła rozrządu oraz koła wałka pośredniego. Być może ktoś zdrowo przestawił zapłon i stąd taki efekt.
Ustaw koło zamachowe w punkt 0 i jak zdejmiesz kopułkę to palec ma być skierowany na takie nacięcie na obwodzie aparatu. Srodek palca powinien być minimalnie na lewo od tego znaku.
Ustaw koło zamachowe w punkt 0 i jak zdejmiesz kopułkę to palec ma być skierowany na takie nacięcie na obwodzie aparatu. Srodek palca powinien być minimalnie na lewo od tego znaku.
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Zapomniałem dodać.
Nie odkręcaj aparatu. I tak czeka cie zwalenie koła pasowego. Czynności jakie masz wykonać:
1. Dostać się do dolnej osłony paska rozrządu i ją zdemontować (do tego trzeba odkręcić koło pasowe).
2. Zdjąć pokrywę zaworów. Ustawić koło zamachowe na znak O.
3. Wówczas prowizorycznie przykręcasz koło pasowe (śruby są w różnej odległości a nie w kwadracie więc wkręcając wszystkie śruby palcami wiesz, że dobrze je ustawiłeś.
4. Jeżeli zapłon nie jest przestawiony to nacięcie na kole pasowym powinno się pokryć z kropką na kole wałka pośredniego.
5. Dla tego ustawienia po drugiej stronie koła wałka rozrządu (od strony głowicy) jest taki znaczek. I ten znaczek ma się pokrywać z krawędzią głowicy. Jest to wersja ustawiania rozrządu bez "plastików". Czyli tak jak się stroi silnik przy pierwszym montażu że tak powiem bez plastikowej osłony rozrządu i takiej plastikowej nakładki przy pokrywie zaworów, która trzyma górną osłonę rozrządu.
Jeżeli jest inaczej zrobić jak napisane i powinno śmigać. Do tego dwa kontrolne obroty wałem czy silnik nie jest zblokowany i można składać i odpalać.
Nie odkręcaj aparatu. I tak czeka cie zwalenie koła pasowego. Czynności jakie masz wykonać:
1. Dostać się do dolnej osłony paska rozrządu i ją zdemontować (do tego trzeba odkręcić koło pasowe).
2. Zdjąć pokrywę zaworów. Ustawić koło zamachowe na znak O.
3. Wówczas prowizorycznie przykręcasz koło pasowe (śruby są w różnej odległości a nie w kwadracie więc wkręcając wszystkie śruby palcami wiesz, że dobrze je ustawiłeś.
4. Jeżeli zapłon nie jest przestawiony to nacięcie na kole pasowym powinno się pokryć z kropką na kole wałka pośredniego.
5. Dla tego ustawienia po drugiej stronie koła wałka rozrządu (od strony głowicy) jest taki znaczek. I ten znaczek ma się pokrywać z krawędzią głowicy. Jest to wersja ustawiania rozrządu bez "plastików". Czyli tak jak się stroi silnik przy pierwszym montażu że tak powiem bez plastikowej osłony rozrządu i takiej plastikowej nakładki przy pokrywie zaworów, która trzyma górną osłonę rozrządu.
Jeżeli jest inaczej zrobić jak napisane i powinno śmigać. Do tego dwa kontrolne obroty wałem czy silnik nie jest zblokowany i można składać i odpalać.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Trochę roboty jest.
Trzeba rozpiąć całą odmę (ten grzybek), odłączyć silnik krokowy i wszystkie kable z wtrysków przymocować do kolektora ssącego. Zostaje osiem nakrętek. Po zdjęciu pokrywy trzeba się upewnić jaka jest uszczelka pod pokrywą, ponieważ może wymagać wymiany. Raczej masz korkową i kup taką samą bo masz małe ranty na szpilkach. Jak miałeś korkową nie ładuj się w metalowo-gumową bo nigdy tego nie uszczelnisz (tulejki metalowe siadają na tychże rantach i zawsze zostanie szpara). Aby założyć metalowo-gumową uszczelkę pod pokrywą zaworów należy zmienić szpilki na proste bez żadnych rantów. Następnie przy zdjętej pokrywie od strony grodzi zobaczysz znak na kole wałka rozrządu. Ma się on pokrywać z rantem głowicy po stronie alternatora.
Trzeba rozpiąć całą odmę (ten grzybek), odłączyć silnik krokowy i wszystkie kable z wtrysków przymocować do kolektora ssącego. Zostaje osiem nakrętek. Po zdjęciu pokrywy trzeba się upewnić jaka jest uszczelka pod pokrywą, ponieważ może wymagać wymiany. Raczej masz korkową i kup taką samą bo masz małe ranty na szpilkach. Jak miałeś korkową nie ładuj się w metalowo-gumową bo nigdy tego nie uszczelnisz (tulejki metalowe siadają na tychże rantach i zawsze zostanie szpara). Aby założyć metalowo-gumową uszczelkę pod pokrywą zaworów należy zmienić szpilki na proste bez żadnych rantów. Następnie przy zdjętej pokrywie od strony grodzi zobaczysz znak na kole wałka rozrządu. Ma się on pokrywać z rantem głowicy po stronie alternatora.