Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,8] problem z silnikiem przy odpalaniu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Kamil0510

[B3 1,8] problem z silnikiem przy odpalaniu

Post autor: Kamil0510 » 08 lut 2013, 13:30

Nie wiem czy napisałem w odpowiednim miejscu, jeśli nie to wybaczcie. ;-) Mam problem z silnikiem samochodu audi 80 B3 1990r w LPG. Silnik z trudem się uruchamia a jak już odpali to przerywa, działa jak traktor. Dodając gazu na jałowym biegu działa jeszcze gorzej, silnik strzela i ciągle przerywa. Raz miałem sytuację ze całkiem mi zgasł i nie mogłem go w ogóle odpalić, odpalając go wydawał "głuche" odgłosy, jakby strzały, po godzinie spróbowałem znowu i odpalił bez problemu. Dodam ze problemy te zdarzają mi się tylko przy dużej wilgotności powietrza np. obfite opady deszczu lub topniejący śnieg. Na mrozie i w lecie kiedy powietrze jest suche działa idealnie. Samochód był pół roku temu u mechanika i wszytko było ok, teraz jest u mnie odwilż i znów mam problem. Mógłby mnie ktoś oświecić co jest przyczyną tej usterki i w przybliżeniu podać koszty napraw? A może usterka jest tak prosta, że może ja naprawić nawet laik :-) Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam Kamil.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2013, 14:02 przez Kamil0510, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bartekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:34
Lokalizacja: Sławno
Kontakt:

Post autor: bartekj » 08 lut 2013, 13:43

Sprawdź przewody WN to powinna być przyczyna. Strzela na LPG rozumiem. Odpalasz go na LPG cz Pb? Jak nie możesz odpalic na LPG przełączasz go na Pb i wtedy LPG miesza się z Pb i masz za bogatą mieszanke stąd takie "głuche" odgłosy.

Kamil0510

Post autor: Kamil0510 » 08 lut 2013, 13:59

nie mogę go odpalić ani na LPG anie na Pb

Awatar użytkownika
bartekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:34
Lokalizacja: Sławno
Kontakt:

Post autor: bartekj » 08 lut 2013, 14:01

A robione było coś przy samochodzie??

Kamil0510

Post autor: Kamil0510 » 08 lut 2013, 14:06

Nic, dzieje się z nim tak tylko przy dużej wilgotności.

darek8701
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 04 cze 2010, 11:56
Lokalizacja: Nawra k. Chełmży

Post autor: darek8701 » 08 lut 2013, 14:09

na 99% przewody wysokiego napiecia wymien przewody palec swiece i kopulke odrazu koszt coz w zamiennikach to nie cale 200 zl

Kamil0510

Post autor: Kamil0510 » 08 lut 2013, 14:13

Pół roku temu wymieniane były świece, przewody WN a kopułka była wyczyszczona.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 08 lut 2013, 14:19

Cześć :-) Przewody jak najbardziej.Ale aparat zapłonowy też może być współwinowajcą.Sprawdź kopułkę i palec szkoda że nie wymieniłeś na nowe wcześniej.Po ściągnięciu palca na wałku powinien być filc.Okresowo pryska się go odrdzewiaczem (WD40) aby zachować dobry stan zacinających się elementów aparatu.Niestety ja rok po kupnie musiałem zmienić aparat który też miał problemy przy wilgotności z zapaleniem aż wogóle odmówił posłuszeństwa.Sprawdź jeszcze iskrę na jakiejś luźnej świecy.Powodzenia
Ostatnio zmieniony 08 lut 2013, 15:19 przez Slawo777, łącznie zmieniany 1 raz.

darek8701
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 04 cze 2010, 11:56
Lokalizacja: Nawra k. Chełmży

Post autor: darek8701 » 08 lut 2013, 14:25

jezeli wilgotnosc ma wplyw to cos z zaplonem musi byc a porzycz od kogos kable i pojezdzij po kaluzach i sprawdz. pasuja od golfa 2 i 3 jetty passata 2 napewno kumpel jakis ma takie auto a przelozyc to zadna filozofia

Kamil0510

Post autor: Kamil0510 » 08 lut 2013, 15:40

wyjąłem przewody WN i wpiąłem ja z powrotem na miejsce (myślałem ze może styki przewodów były zaśniedziałem na świecach i przy kopułce) kilka razy. Rezultat: samochód działa trochę lepiej, nie przerywa, aż tak, co nie zmienia faktu ze dalej przerywa. Dodając gazu przerywa do 1200 obr/min. powyżej działa już ok. Może to wina gaźnika? Może dostaje się do niego woda lub skrapla się w nim przy takiej pogodzie? Samochód stał parę dni w bezruchu.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 08 lut 2013, 16:01

Więc kopułkę i palca oblukaj dobrze Sprawdzałeś WN od cewki do aparatu.Pryśnij WD 40 na filc walca jak zdejmiesz palca.Możliwe że zapiekł się mechanizm od przyspieszenia a i węże podciśnienia posprawdzaj.Wydaje mi się że to będzie aparat.Krok po kroku.Gaźnik zostaw jako następny do sprawdzenia.

Kamil0510

Post autor: Kamil0510 » 08 lut 2013, 16:06

hmm to może być dla takiego laika jak ja duże wyzwanie. :-) Dziś już tego nie sprawdzę, ale jutro popatrzę raz jeszcze i napisze. dzięki. ;-)

[ Dodano: 2013-02-09, 15:22 ]
Palca nie udało mi się ściągnąć, nie chciał zejść, nie przykładałem dużej siły do tego bo bałem się, że go wyrwę i uszkodzę. Pod palcem był plastykowy dekielek, uchyliłem go, popsikałem tam i po wałku palca WD40. Zamontowałem to wszystko. Rezultat: wszystko działa poprawnie przynajmniej jak na razie, gdyż jest u mnie minusowa temperatura, więc śmiga. Zobaczymy znów przy odwilży. Dzięki za rady. Pozdrawiam Kamil :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl