Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK 115KM] Czujnik spalania stukowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Edward Cz.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 12 sty 2012, 10:38
Lokalizacja: Boguchwała

[B4 2.0 ABK 115KM] Czujnik spalania stukowego

Post autor: Edward Cz. » 06 maja 2013, 12:14

Witam Moderatorów i doradców .Temat czujnik stuku w silniku ABK 2.0 115KM w Audi 80 B4. W czasie kontroli silnika przyrządem VAG okazało się, że czujnik stuku wyświetlił błąd. Elektryk go skasował i powiedział, że nie wie czy silnik źle pracuje czy jest uszkodzony ten czujnik. W związku z tym proszę mi wyjaśnić jaki wpływ ma uszkodzony czujnik stuku na pracę silnika i co należy zrobić jeżeli czujnik jest sprawny a sygnalizuje niewłaściwą pracę silnika. Proszę podpowiedzcie mi Panowie gdzie ten czujnik w silniku jest zamontowany. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam Edward.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2013, 19:32 przez Edward Cz., łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
BlackAngel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 09 mar 2009, 18:41
Imię: Krzysztof

Post autor: BlackAngel » 06 maja 2013, 16:08

Cześć.
Czujnik stukowy wykrywa spalanie stukowe i przekazuje sygnał do ECU. Na tej podstawie ECU zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu, żeby zapobiec spalaniu detonacyjnemu. Jeśli słychać takie dzwonienie silnika, to znaczy, że takie spalanie występuje.
Czujnik znajduje się w okolicy 2 cylindra. Jest przykręcony mniej więcej na wysokości aparatu zapłonowego. Ma taki gruby ekranowany kabel i jest w plastikowej okrągłej obudowie.
Żeby go sprawdzić, to trzeba stuknąć czymś w silnik w jego pobliżu. Komputer powinien zareagować zmieniając kąt wyprzedzenia zapłonu. Oscyloskopem fajnie widać czy czujnik reaguje czy nie. Ważny jest moment dokręcenia tego czujnika. Powinien wynosić około 20 Nm.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: [ Audi 80 B4 ABK 2,0 ] Czujnik stuku

Post autor: paw1131 » 06 maja 2013, 23:26

Edward Cz. pisze:Witam Moderatorów i doradców .Temat czujnik stuku w silniku ABK 2.0 115KM w Audi 80 B4. W czasie kontroli silnika przyrządem VAG okazało się, że czujnik stuku wyświetlił błąd. Elektryk go skasował i powiedział, że nie wie czy silnik źle pracuje czy jest uszkodzony ten czujnik. W związku z tym proszę mi wyjaśnić jaki wpływ ma uszkodzony czujnik stuku na pracę silnika i co należy zrobić jeżeli czujnik jest sprawny a sygnalizuje niewłaściwą pracę silnika. Proszę podpowiedzcie mi Panowie gdzie ten czujnik w silniku jest zamontowany. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam Edward.
W przypadku uszkodzenia czujnika spalania stukowego w silniku wystąpi spalanie detonacyjne. Sterownik silnika ECU nie zmieni kąta wyprzedzenia zapłonu i spalanie detonacyjne może doprowadzić do znacznego obciążania korbowodu, tłoka oraz innych elementów. Będą występowały charakterystyczne stuki, gdyż spalanie następuje nieprawidłowo z o wiele większą prędkością niż w przypadku prawidłowego wybuchu.

Sprawdź, czy czujnik reaguje na uderzenie w jego okolicy.

Awatar użytkownika
dex_1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 16 mar 2012, 07:22
Lokalizacja: Bestwina (SBI)

[B4 2.0 ABK 115KM] Czujnik spalania stukowego?

Post autor: dex_1985 » 22 wrz 2013, 11:11

Witam,

Czas rozwiązać kolejny problem. 8-)
Swego czasu mechaniory przekopali mi całą instalację elektryczną - powodem była padnięta cewka. Od tego czasu z silnika dobiegają dziwne delikatne stuki, "szmery" - efekt podobny do iskrzenia. Zjawisko jest tym bardziej intensywne, im silnik jest mocniej nagrzany i bardziej obciążony, np. w czasie jazdy pod górkę na wyższym biegu. Co więcej, podczas tzw. "przegazówek" nie dochodzą żadne niepokojące dźwięki. Zauważyłem wczoraj, że obudowa czujnika spalania stukowego jest pęknięta w dwóch miejscach - tak jak by ktoś za mocno go dokręcił (mechaniory podczas przekopywania instalacji?). Za mocne lub za słabe dokręcenie tego czujnika sprzyja jego nieprawidłowej pracy. A może w ogóle padł... - chociaż na VAGu żadnego błędu nie mam.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 wrz 2013, 12:17

Ta obudowa czujnika zazwyczaj pęka ze starości bez niczyjej ingerencji.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 24 wrz 2013, 07:01

Wykonujemy test "młoteczkowy"

Silnik pracuje na wolnych obrotach, przykładamy długi majzel między 2 i 3 cylinder (w okolice czujnika) rytmicznie z czuciem pukamy. Jeżeli wywołamy "wypadanie" zapłonu stukowiec sprawny.

Inaczej zostaje oscyloskop do podpięcia.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 24 wrz 2013, 18:56

Z jaką częstotliwością uderzać?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 24 wrz 2013, 22:10

Na wolnych ma ok. 1000 obrotów na minutę.
Są 4 cylindry więc mamy 250 na jeden cylinder.
Mamy silniki czterosuwowe więc na dwa obroty przypada cykl jednego tłoka mamy więc 125 wybuchów na minutę.

125 wybuchów na minutę daje ok. 2 wybuchy na sekundę.

czyli ok. co pół sekundy

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 27 wrz 2013, 20:59

A podczas pukania zapłon zaczyna reagować, więc zaczyna nieco "pływać" obrotami - tak? Zatem u mnie jest OK <ok>

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 wrz 2013, 08:27

Zamiast pływania powinien w momencie uderzania przerywać. Ale jak jest reakcja to raczej jest ok.

Awatar użytkownika
dex_1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 16 mar 2012, 07:22
Lokalizacja: Bestwina (SBI)

Post autor: dex_1985 » 28 wrz 2013, 15:05

Nie wiem czy dobrze zrozumialem procedure... Wzialem majzel i popukalem nim rytmicznie raz lzej, raz mocniej w okolicach czujnika spalania stukowego. Czy w majzel mam czyms stukac?
W kazdym razie przerywania nie zaobserwowalem. Raz lekko zafalowal i to wszystko.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 28 wrz 2013, 18:47

Ja stukałem w srubę za pomocą której jest przymocowany do silnika

kuban85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 10 wrz 2014, 18:32

Post autor: kuban85 » 21 kwie 2016, 13:26

Odgrzewam. A co jesli mam nowy czujnik stukowy, stukam w niego obok niego, mocniej slabiej, szybciej wolniej i nic , zero reakcji silnika. Dobrze zle? Jakieś sugestie? Zaznaczam ze na starym bylo tak samo, żadnych zmian.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 kwie 2016, 20:03

Ten test ze stukaniem jest dobry jak się ma podpięty oscyloskop. Nie wiem też czy na wolnych obrotach działa kontrola spalania stukowego.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 kwie 2016, 17:47

maciek889 pisze:Nie wiem też czy na wolnych obrotach działa kontrola spalania stukowego.
też mnie to ciekawi, może jutro sprawdzę ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl