Witam. Moje pierwsze pytanie jest następujące. Otóż jak to jest z tą temp w naszych perłach? Otóż w mojej niuni mam taką sytuację, że na trasie temp jest lekko poniżej 90 stopni, a w mieście, w korkach wzrasta mi do ok 100 stopni, wskaźnik pokazuje lekko poniżej 100 stopni, a wody nie gotuje. Mam sie tego obawiać czy poprostu to dzielnie przyjąć? Bo z moich obserwacji na forum jest to częsty problem.
Niestety 2 pytanie jest troszkę trudniejsze. Otóż moja perełka bierze olej na trasie. I to nie mało, ponieważ na trasie 1500 km wyssała ok 1,5 l . W mieście nie mam takiego objawu. Ciśnienie jest ok, nie kopci i olej nie dostaje sie do układu chłodniczego. Co mam z tym fantem robić? Moi fachowcy stawiają na uszczelniacze lub pierścienie, ale czy mogą to być pierścienie jeśli ciśnienie jest ok? Jakieś pomysły?
[80 b4 2.0 ABK] Pytanie o temp i olej - bierze :(
[80 b4 2.0 ABK] Pytanie o temp i olej - bierze :(
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2007, 09:01 przez greko81, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Co do temperatury - wskaźnik lubi sobie pokłamać . Jak chcesz się upewnić to weź dobry termometr i porównaj wskazania.
Jeśli chodzi o olej, to bez bliższej znajomości z mechanikiem może być ciężko coś zdiagnozować. Na 99% uszczelniacze są do wymiany, bo nie sądzę by ktoś je wcześniej wymieniał. Ale żeby sprawdzić czy pierścionki są ok. to trzeba by zrobić pomiar sprężania łącznie z próbą olejową. Samo ciśnienie oleju niewiele mówi ponadto, że panewki i pompa oleju są raczej w porządku.
Jeśli chodzi o olej, to bez bliższej znajomości z mechanikiem może być ciężko coś zdiagnozować. Na 99% uszczelniacze są do wymiany, bo nie sądzę by ktoś je wcześniej wymieniał. Ale żeby sprawdzić czy pierścionki są ok. to trzeba by zrobić pomiar sprężania łącznie z próbą olejową. Samo ciśnienie oleju niewiele mówi ponadto, że panewki i pompa oleju są raczej w porządku.
Moim zdanie temperatura masz jak najbardziej w normie .A jeżeli chodzi o olej to zależy z jakimi predkościami podróżujesz w trasie bo jeżeli od 140kmh do końca licznika to nie dziw się że pali olej, nawet z nowymi uszczelniaczami jak będziesz cisnął to bedzie palił olej taki to już urok tego silnika
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Mi palił około 2 l na 3000 km. wymieniłem uszczelniacze i nie bierze nic. Na twoim miejscu zrobiłbym to równolegle z pomiarem spreżu. A druga sprawa, to u mnie mimo, że silnik spalał trochę mniej oleju niż Twój, przy ruszaniu i po dodaniu gazu po dłuższym hamowaniu silnikiem, pojawiał się wyraźny obłoczek białego dymu. Jeżeli jesteś pewien, że Twój nie kopci, to może poprostu masz gdzieś wyciek?