Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 3A 113KM] Problem z odpalaniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
zibi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2011, 11:55
Lokalizacja: kalisz

[B3 2.0 3A 113KM] Problem z odpalaniem

Post autor: zibi77 » 18 sie 2013, 16:49

Witam kolegów.Mam problem z autkiem a mianowicie odpalaniem na pb.Auto się zalewa ,śmierdzi benzyną.Posunięcia jakie zrobiłem to: podmiana sterownika ,wymieniłem biały czujnik ecu,regulator ciśnienia .Gdzieś na forum doczytałem aby zdjąć złącze przy nastawniku ciśnienia i obecnie tak uruchamiam auto ale to nie jest rozwiązanie na dłuższą metę.Pomóżcie co jeszcze może być nie tak i co jeszcze sprawdzić bo u mnie mechanikerów od mech wtrysku to nie ma.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 18 sie 2013, 19:13

Kod: Zaznacz cały

wymieniłem biały czujnik ecu
Rozumiem że ten od dołu króćca. Sprawdził bym jeszcze wtrysk rozruchowy. Problem występuje zarówna na zimnym i ciepłym silniku?

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 18 sie 2013, 21:26

Sprawdz też czujnik temperatury silnika - znajduje się on z tyłu silnika za głowicą cylindrów,
czasowy wyłącznik termiczny - ogranicza czas włączenia wtryskiwacza rozruchowego, i
nastawnik ciśnienia - jest aktywny głównie podczas fazy rozgrzewania - znajduje się w lewej przedniej cześci komory silnika koloru brązowego (chyba).

Awatar użytkownika
zibi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2011, 11:55
Lokalizacja: kalisz

Post autor: zibi77 » 18 sie 2013, 23:05

Kolego marbaj najgorzej jest na zimnym dopiero jak się podgrzeje jest prawie normalnie, i pytanie gdzie jest czasowy wł termiczny?.raz przyuważyłem jak zdarzyło się że silnik zaczął pracować normalnie jak jakiś elekrozawór lub coś tego typu w okolicy dolotu końca gumy a przepustnicą cyknął, obroty spadły o ok 200 i zaczął się dławić i rytmicznie trząść dopóki nie złapał powyżej 2500 obr.I to jest objaw z założonym wtykiem na nastawnik ciśnienia. takie śą objawy non stop.dopiero po zdjęciu wtyczki na nastawniku zapali ponownie, z założoną-zalewa .

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 19 sie 2013, 13:19

Mam nadzieje że sie nie myle, wyłącznik termiczno - czasowy znajduje sie u góry w kołnierzu (krućcu) przewodu wodnego, ten pierwszy od bloku silnika... a jak nie u góry to na dole w tym krućcu.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 19 sie 2013, 13:48

Kod: Zaznacz cały

raz przyuważyłem jak zdarzyło się że silnik zaczął pracować normalnie jak jakiś elekrozawór lub coś tego typu w okolicy dolotu końca gumy a przepustnicą cyknął
U dołu (pod spodem) przepustnicy jest stycznik taki jak na górze tyle że on informuje ECU o przejściu w stan wolnych obrotów. Na zgaszonym silniku otwieraj ręcznie powoli przepustnicę i powinno być słychać delikatne cyknięci (coś jak przekaźnika) jeżeli jast cicho to musisz oczyścić, podregulować właśnie ten stycznik. Jest tam paskudne dojście.
Podepnij nastawnik a odłącz niebieską wtyczkę od rozruchowego wtrysku i wtedy próba.

Kod: Zaznacz cały

Mam nadzieje że sie nie myle, wyłącznik termiczno - czasowy znajduje sie u góry w kołnierzu (krućcu) przewodu wodnego, ten pierwszy od bloku silnika...
3A ma tylko dwa czujniki na króćcu. Górny od wskazań temp. na desce a dolny informuje ECU o temperaturze silnika i to właśnie on jest ważny.

Kod: Zaznacz cały

znajduje się w lewej przedniej cześci komory silnika koloru brązowego (chyba).
Ten czujnik po lewej stronie głowicy odpowiada za włączenie wentylatorów po zgaszeniu silnika i to tylko wtedy gdy jest bardzo rozgrzany.

Awatar użytkownika
zibi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2011, 11:55
Lokalizacja: kalisz

Post autor: zibi77 » 19 sie 2013, 20:57

A więc stycznik działa prawidłowo, a czujka od ecu była wymieniana i nic to nie zmieniło.Objawy nadal się utrzymują.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 19 sie 2013, 21:39

zibi77 pisze:czujka od ecu była wymieniana i nic to nie zmieniło.Objawy nadal się utrzymują.
Oryginał Boscha czy zamiennik? Sprawdź rezystencję >>TU<< masz tabelkę.
Jak odpala po odpięciu wtrysku rozruchowego?

Awatar użytkownika
zibi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2011, 11:55
Lokalizacja: kalisz

Post autor: zibi77 » 02 lis 2013, 21:43

Witam koledzy i odgrzeje temat bo wszelkie zabiegi nic nie dają. Posprawdzałem co mogłem i wymieniłem co się dało, chyba że coś jeszcze zapomniałem.tylko jedno się zmieniło .Nie zalewa i został problem z rozruchem nadal. Wymienione : Cały rozdzielacz kompletny sterownik kopułka nowa z palcem ,świece ok ,czujnik ecu a co najgorsze na starym i drugim rozdzielaczu po podpięciu nastawnika ciśnienia auto szarpie na obrotach i nie może wkręcić się na obroty.. Brak sygnału na wtrysk rozruchowy.Czy o czymś jeszcze zapomniałem? Proszę o podpowiedź.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl