Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8E DZ 112KM Automat] Błąd 2-1-4-2 Check Engine

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
PROmil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 23 wrz 2011, 20:26
Lokalizacja: Krotoszyn

[B3 1.8E DZ 112KM Automat] Błąd 2-1-4-2 Check Engine

Post autor: PROmil » 13 wrz 2013, 12:18

Jestem posiadaczem Audi 80 B3 z 1988r z LPG
Ostatnio naszło mnie żeby wymienić kontrolki w licznikach, a więc wziąłem się do roboty i wymieniłem przepalone i uzupełniłem brakujące w ilości sztuk 7 O_o. Gdy złożyłem wszystko do kupy i odpaliłem auto aby sprawdzić czy kontrolki świecą zobaczyłem wśród nich takie coś:
Obrazek.
:oops: Przepraszam za takie brudne liczniki ale nawet nie są jeszcze przykręcone i będą wyczyszczone :oops: Czy to jest kontrolka Check Engine i czy to auto ma komputer że takie coś wyświetla. Dodam że auto jeździ bezproblemowo, nic nie szarpie, nie przerywa dosłownie chodzi jak złoto :)
Patrzyłem pod maskę czy nie ma jakichś luźnych kostek czy kabli ale nic nie znalazłem, wszystko jest na swoim miejscu.
Wie ktoś o co może chodzić?
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2013, 20:05 przez PROmil, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rastaman25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Rastaman25 » 13 wrz 2013, 12:44

Może poprostu masz licznik który był również w innym modelu montowany, w którym taka kontrolka była używana ;-)

Awatar użytkownika
PROmil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 23 wrz 2011, 20:26
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: PROmil » 13 wrz 2013, 12:52

Licznik jest oryginalny, data na nim zgadza się z datami z reszty auta, a zresztą odkręcany był pierwszy raz od nowości bo śrubki wyglądają na nie ruszane. W miejscu tej kontrolki była inna przepalona, także coś chyba było z tym związane

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Re: [B3 1.8E DZ 112KM Automat] Kontrolka Check Engine?

Post autor: itor » 13 wrz 2013, 22:46

PROmil pisze:Jestem posiadaczem Audi 80 B3 z 1988r z LPG
Ostatnio naszło mnie żeby wymienić kontrolki w licznikach, a więc wziąłem się do roboty i wymieniłem przepalone i uzupełniłem brakujące w ilości sztuk 7 O_o. Gdy złożyłem wszystko do kupy i odpaliłem auto aby sprawdzić czy kontrolki świecą zobaczyłem wśród nich takie coś:
[url=http://i.imagebanana.com/img/2aa04qiu/thumb/IMG_20130913_115443.jpg]Obrazek[/URL].
:oops: Przepraszam za takie brudne liczniki ale nawet nie są jeszcze przykręcone i będą wyczyszczone :oops: Czy to jest kontrolka Check Engine i czy to auto ma komputer że takie coś wyświetla. Dodam że auto jeździ bezproblemowo, nic nie szarpie, nie przerywa dosłownie chodzi jak złoto :)
Patrzyłem pod maskę czy nie ma jakichś luźnych kostek czy kabli ale nic nie znalazłem, wszystko jest na swoim miejscu.
Wie ktoś o co może chodzić?
to wyblyskaj kody bedziesz wiedzial czemu sie swieci

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 13 wrz 2013, 22:48

nie pamiętam jak to jest dokładnie starsze właśnie Dz miały taką kontrolkę a inne młodsze b3 już nie, jest coś że musi być bezpiecznik na przekaźniku. A co do kontrolki to pompka rozdzielacz może aparat zapłonowy, w teorii nie ma tam za wiele elektroniki

Awatar użytkownika
PROmil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 23 wrz 2011, 20:26
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [B3 1.8E DZ 112KM Automat] Kontrolka Check Engine?

Post autor: PROmil » 14 wrz 2013, 09:05

to wyblyskaj kody bedziesz wiedzial czemu sie swieci
WTF??
dzikx
Dzisiaj po południu wszystko sprawdzę bo na razie nie mam dostępu do auta.
Dodam też że pojawiły się takie dziwne "kwiki" piski z alternatora, może to z tym jest związane, chociaż wydaje mi się że to może być łożysko w alternatorze?

Aparat zapłonowy miałem wyciągnięty swój i wsadzony od golfa II bo myślałem że mój się popsuł a się tylko dość konkretnie przestawił więc założyłem swój z powrotem czyli to raczej nie to.
Może być to cewka zapłonowa? Moja się zatraciła to założyłem tą co miałem pod ręką z Toledo 1.8.(Pasuje idealnie) Auto pali i jeździ ale spróbuję dorwać coś z Audi i zobaczyć jak to pyknie.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 15 wrz 2013, 21:41

mam pytanie co rozumiesz przez pojęcie uzupełniłem brakujące żarówki ??? ponieważ liczniki są uniwersalne i jak nie było żarówki mimo iż jest na nią miejsce ( to może być że świeci się przypadkiem lampka której nie miało być )

[ Dodano: 2013-09-15, 22:11 ]
no i inne pytanie czy dzieje się coś nie tak ?? w tym modelu wszystko jest wręcz mechaniczne, jest cewka zapłonowa, aparat zapłonowy, licznik ( czasem ABS ) i to praktycznie wszystko związane z elektronika, nie ma sensu szukać dziur w całym

Awatar użytkownika
PROmil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 23 wrz 2011, 20:26
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: PROmil » 19 wrz 2013, 13:21

W miejscu kontrolki Check Engine była przepalona żarówka, tam gdzie ich wcześniej nie było po włożeniu nowych nic się nie świeci i tak. Po prostu to ignoruję bo wszystko jest w jak najlepszym porządku i silnik chodzi bez zastrzeżeń, może faktycznie były wcześniej rozkręcane liczniki i poprzedni właściciel tam wsadził żarówkę i tak jeździł aż się przepaliła, a ja teraz wymieniłem na nową i to wszystko O_o. Po prostu ją wyciągnę bo już mnie zaczyna irytować.
Temat myślę że można zamknąć.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 19 wrz 2013, 14:38

W moim 3A też włożyłem żarówkę w kontrolkę "Check Engine" i po włączeniu zapłony świeci razem z innymi, ale gaśnie po odpaleniu silnika. Za pomocą tej kontrolki mogę wybłyskać kody migowe wkładając i wyjmując bezpiecznik do przekaźnika od pompy paliwa. Jeżeli w przekaźniku >>foto<< masz włożony bezpiecznik to kontrolka świeci non-stop. Tak jest u mnie.

Awatar użytkownika
PROmil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 23 wrz 2011, 20:26
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: PROmil » 19 wrz 2013, 16:13

Jeżeli wyciągnę ten bezpiecznik nic się nie stanie? Bo nie chce coś nagrzebać :-?

Przepraszam za takie głupie pytania :mrgreen:

[ Dodano: 2013-09-19, 19:48 ]
Odłączyłem ten bezpiecznik co pisał marbaj i teraz Check Engine załącza się przy 2200 RPM, czasem po ponownym przegazowaniu do tej wartości gaśnie. Niżej filmik:

FILMIK

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 19 wrz 2013, 21:43

no coś świtało mi z tym bezpiecznikiem a że nie pamiętam jak to było. Teraz możesz sobie wybłyskać kody

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 19 wrz 2013, 21:44

Teraz jest OK. Check Engine się zaświeca informując że sterownik łapie błąd jakiegoś urządzenia. Wymigaj kody błyskowe i wtedy dowiesz się czego dotyczy błąd. Na rozgrzanym silniku po jeździe próbnej nie gasząc silnika włóż bezpiecznik w przekaźnik minimum na 5s i wyjmij. Potem szybko patrz na kontrolkę, powinna zaświecić raz dłużej a następnie krótkie powtarzające się błyski. Wystarczy policzyć mrugnięcia, zapisać w postaci czterocyfrowego kodu i odczytać czego dotyczy błąd.

Awatar użytkownika
PROmil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 23 wrz 2011, 20:26
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: PROmil » 19 wrz 2013, 21:56

Spróbuję to ogarnąć ale dopiero jutro. Dziś już idę spać bo nic mi się nie chce :-|
Dzięki za pomoc i dobranoc.

[ Dodano: 2013-09-20, 17:28 ]
Wybłyskałem kody i wyszło 2-1-4-2. Z tego co wyczytałem jest to błąd: czujnik stukowy 1-brak sygnału.
I teraz pytanie: Gdzie jest ten czujnik?
Miałby ktoś jakieś foto bądź dobry opis bo nie mogę się znaleźć.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 21 wrz 2013, 21:17

Czujnik stukowy przykręcony jest do bloku silnika jak się stoi przodem do auta to po prawej w okolicy 2 cylindra. Jest przykręcony mniej więcej na wysokości aparatu zapłonowego. Ma taki gruby ekranowany kabel i jest w plastikowej okrągłej obudowie. Obrazek

Awatar użytkownika
PROmil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 23 wrz 2011, 20:26
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: PROmil » 23 wrz 2013, 19:49

Dziękuje bardzo za pomoc marbaj i dzikx macie u mnie duże <piwo>
Nowy czujnik już zamówiony. W tygodniu zamontuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl