Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK 115KM LPG] Spalanie Gazu 30L/100km BINGO M

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
WhiteWhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

[2.0 ABK 115KM LPG] Spalanie Gazu 30L/100km BINGO M

Post autor: WhiteWhite » 19 wrz 2013, 16:20

Witam, posiadam audi od 1,5miesiąca. Poprzedni właściciel twierdził że na butli robi ok 400km.
Ja po zatankowaniu i małej podróży 30% miasto 60% trasa miałem spalanie 25L no ale trochę deptałem. Kolejna trasa już spokojnie wyszło 20L. Załamałem się i wertowałem strony internetowe jak wyregulować Bongo M. Znalazłem mnóstwo opisów ale w każdym coś mi nie pasowało.

Nareszcie udało mi się doprowadzić to "falowania" lambdy myślę teraz będzie OK lecz teraz na 12L gazu zrobiłem 43km czyli 30L/100km.

Dajcie mi jakieś wskazówki.
Filtry zmienione
Kompresja 13-13-13-12

Reduktor BLUE STAR 140HP

VAG tylko na postoju wywala Czujnik spalania stukowego

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 19 wrz 2013, 16:44

Łooo - stary. To trochę za dużo. Ja na Stagu 4/ AC-R01, wtryskach hana mam przy identycznym silniku spalanie ok. 10,5/100 a kopyt mam ciężki :roll: Sprawdź podciśnienia - wszystkie przewody, czy masz szczelne przewody odmy. Sprawdź przepływkę, silnik krokowy. A i guma od filtra powietrza - ta karbowana. Pierwsze i najważniejsze. Komputer i sprawdź, bo chyba sonda lambda nie żyje

Awatar użytkownika
WhiteWhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: WhiteWhite » 19 wrz 2013, 17:04

Lambda żyje bo do sterownika gazu dochodzi od niej sygnał. Przewody powietrza sprawdzałem nic tam nie widać. Tylko ta przepływka, ona nie jest połączona z gazem więc myślę że od niej by to nie zależało. Ale warto by było ją sprawdzić tylko jak ? VAG i co dalej ?

spnsr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 10 wrz 2009, 13:38
Lokalizacja: Tychy

Post autor: spnsr » 19 wrz 2013, 17:10

to, że sonda żyje nie znaczy, że poprawnie funkcjonuje ;)

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 19 wrz 2013, 18:01

Lambda czy nie to i tak za duzo wg mnie jest gdzies wyciek lpg nie czujesz go w aucie? pod maska w bagazniku podczas odpalania albo chwile po ruszeniu?

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 19 wrz 2013, 18:27

Sonda może i funkcjonować, lecz zbyt wolno. Komputer zbyt późno lub błędnie dostaje sygnał o składzie mieszanki a co robi to sam już najlepiej wiesz <ok>

@edit. Mam na myśli 2 opcję. Uwalony czujnik temperatury. u nas są 2 niebieski i szary. Jeden odpowiada za kompa a drugi za wskazania na liczniku. Zabij nie pamiętam który do czego służy, ale komp może dostawać od niego sygnał,że silnik jest niedogrzany/ zimny i lecisz na ssaniu cały czas.

Tak, czy tak podepnij auto pod VAGa - ten błąd od razu da się zauważyć. Jak nic nie będzie to zostaje tylko uwalony termostat, ale gdy mój padł w pozycji otwartej to spalanie LPG skoczyło nieznacznie z 10,5 do 12 - 13 (zimą)

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 19 wrz 2013, 19:09

Satar pisze: @edit. Mam na myśli 2 opcję. Uwalony czujnik temperatury. u nas są 2 niebieski i szary. Jeden odpowiada za kompa a drugi za wskazania na liczniku. Zabij nie pamiętam który do czego służy, ale komp może dostawać od niego sygnał,że silnik jest niedogrzany/ zimny i lecisz na ssaniu cały czas.
Czujnik niebieski jest od temperatury do komputera, szary jest od zegarów.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 19 wrz 2013, 19:21

Może to niezbyt tania porada ale zlitrażuj go na benzynie. Jak będzie w normie to jest super nieszczelność w LPG za elektrozaworem. Jak PB również będzie tyle pochłaniał trzeba się przyjrzeć osprzętowi silnika.

Awatar użytkownika
WhiteWhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: WhiteWhite » 20 wrz 2013, 20:52

Panowie dzisiaj kupiłem zestaw naprawczy do reduktora. Podczas wymiany nie spodziewałem się takiego syfu. Membrany twarde i zalepione smołą. Pierwsze odpalenie po regeneracji ... szok. Obroty się uspokoiły silnik nie kicha i to szybkie reagowanie na depnięcie. Jest o wiele lepiej. Jutro regulacja pod kompem.

Macie jakieś wskazówki co do regulacji? Jak regulować Bingo M? Tak po kolei.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 wrz 2013, 22:30

https://audi80.pl/80-b4-abk-20-diagn ... t44497.htm

Kiedyś założyłem ten temat i mi (myślę że nie tylko) pomógł fachowymi poradami.

Nie wiem jak z interfejsami ale wydaje mi się Bingo M są w pełni diagnozowalne i również można zbierać mapki i dopieszczać swoje sekwencje.

http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... zia%C5%82y

To wysypało mi alledrogo. A soft... kilka minut szukania i powinien być za free po necie.

Plus byle jaki lapek z XP i USB...

Awatar użytkownika
WhiteWhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: WhiteWhite » 22 wrz 2013, 08:45

Dzięki za fatyge ale te tematy są do instalacji sekwencyjnej. Ją mam drugą generację z mieszalnikiem. Zrobiłem już interfejs mam oprogramowanie. Tylko potrzebuje konkretnego wyjaśnienia "co i jak". Tryb nauka a po nim trzeba dac jakieś korekty.

Aha nie mam podłączonego TPSa. Czy warto go wpiąć to Bingo M

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 wrz 2013, 12:12

Jak masz interfejs to zobacz czy sonda faluje na benzynie, jeśli będzie OK to zobacz na gazie w na zakładce z danymi czy:
1. Aktuator na biegu jałowy pracuje w okolicy PWA
2. czy po podniesieniu obrotów też pracuje

Bo jeśli będziesz miał taką sytuację że sonda stoi na mieszance bogatej a silniczek krokowy będzie przy dolnej granicy zamknięcia to nic dziwnego że będzie dużo palił.

Poczytaj instrukcje od bingo tam masz mniej więcej wyjaśnione.

W jakimś temacie też się rozpisałem na temat ustawiana tego ale musiałbym poszukać.

Awatar użytkownika
WhiteWhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: WhiteWhite » 23 wrz 2013, 14:53

Wiem że przed wymianą membran trudno było mi ustawić tak aby sonda falowała a jak już się udało to na drugi dzień było znowu na bogato. Teraz po wymianie to było 5minut i ustawione idealnie. Zatankowałem 12L (30zł) i już zrobiłem 60km i nadal jedzie także jest lepiej. Jak dociągnę do 100km to będę zadowolony.

Wczoraj zobaczyłem że klapka od przepływki jest luźna - silikon puścił. Tamtędy może ciągnąć lewe powietrze?

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 24 wrz 2013, 00:40

parownik spoko starczy na 100hp i da radę, nie masz wycieków ?? to musi okrutnie dawać gazem przy takim spalaniu jak i kopa mieć. Przy bogatej dawce to ok 13l może zjeść ale nie tyle

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 24 wrz 2013, 06:41

Zapewne chodzi ci o dekielek osłaniający elektronikę?

Raczej nie, przepływomierz to dość szczelny układ.

Co do mocy parownika w ABK powinno być minimum 140 hp.

Teraz jak masz miernik wepnij się w sondę i możesz wówczas porównać wskazania z programem LPG (niech mnie aldi poprawi ale może tam być emulator sondy).

Ale łatwo to wykluczyć bo jak nie ma emulatora idzie dodatkowy przewód (u mnie był fioletowy) z czarnego sygnałowego sondy do sterownika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl