Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK 2.0 LPG] Gaśnie. Dmucha powietrzem z wlewu oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
piotrbielawa

[B4 ABK 2.0 LPG] Gaśnie. Dmucha powietrzem z wlewu oleju

Post autor: piotrbielawa » 27 lut 2014, 06:47

Witam serdecznie.

Powiedzcie mi czy silnik już kończy swój żywot?

Objawy:
-Jadąc na rozgrzanym już silniku i wciskając sprzęgło, obroty spadały do około 200 i po sekundzie wracały na swoje miejsce (tak było jeszcze kilka dni temu). Pojawiała się przy tym kontrolka oleju na moment. Obecnie po przejechaniu 1km (silnik jeszcze zimny) i redukując bieg np. z 4 na 2 silnik gaśnie

-Odkręcając korek od wlewu oleju przy włączonym silniku strasznie mocno bucha powietrzem


Na początku myślałem, że coś z odmą jest nie tak, ale pomału tracę wiarę. Co wy o tym sądzicie?

Awatar użytkownika
Radek_ER19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 237
Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
Lokalizacja: WOT

Post autor: Radek_ER19 » 27 lut 2014, 08:56

Zobacz czy jak wyjmiesz bagnet do spr. oleju to stamtąd tesz będzie dmuchac ( nie powinno) A najprostszym sposobem będzie jak sprawdzisz sobie kompresje i będziesz miał czarno na białym. Jeżeli naprawde bardzo mocno dmucha spod korka wlewu oleju to moga byc pierscienie na tłokach zużyte

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 27 lut 2014, 09:16

wyczyść sobie silniczek krokowy i sprawdź szczelność dolotu. A to że dmucha to dmucha bo musi bo takie są te padliny.

piotrbielawa

Post autor: piotrbielawa » 27 lut 2014, 17:16

Radek_ER19 pisze:Zobacz czy jak wyjmiesz bagnet do spr. oleju to stamtąd tesz będzie dmuchac ( nie powinno)
Nie dmucha
Darecki3037 pisze:wyczyść sobie silniczek krokowy i sprawdź szczelność dolotu.
Zanurzyłem silniczek do słoika w benzynie. Czy to wystarczy?

Mając na myśli szczelność dolotu, chodziło Ci o odmę i wężyki do niej doprowadzone?

Jeszcze jedno co zauważyłem. Odkręcając korek od wlewu oleju i gazując mu, podmuchy były mniejsze niż na wolnych obr. Do tego przy otwartym wlewie, kiedy mu gazowałem, obroty nie spadały do normalności a trzymały stały pułap ponad 1000obrotów.Dopiero jak zakręciłem korek to obroty wróciły na swoje miejsce

CIEKAWOSTKA
Przed rozebraniem krokowca pojechałem z tatą w mała trasę, żeby pokazać mu objawy. Okazało się, że ani na zimnym silniku ani na ciepłym nie było żadnych wcześniej wspomnianych objawów.

Proszę o dalsze porady

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lut 2014, 17:28

piotrbielawa pisze:Do tego przy otwartym wlewie, kiedy mu gazowałem, obroty nie spadały do normalności a trzymały stały pułap ponad 1000obrotów.Dopiero jak zakręciłem korek to obroty wróciły na swoje miejsce
dziwne masz te objawy bo normalnie po odkręceniu korka wlewu oleju silnik się strasznie telepie, obr spadają i niemal chce gasnąć a na pewno nie zwiększa obr., tak przynajmniej jest u mnie i w kilku innych które sprawdzałem.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 27 lut 2014, 17:42

PieterB pisze:
piotrbielawa pisze:Do tego przy otwartym wlewie, kiedy mu gazowałem, obroty nie spadały do normalności a trzymały stały pułap ponad 1000obrotów.Dopiero jak zakręciłem korek to obroty wróciły na swoje miejsce
dziwne masz te objawy bo normalnie po odkręceniu korka wlewu oleju silnik się strasznie telepie, obr spadają i niemal chce gasnąć a na pewno nie zwiększa obr., tak przynajmniej jest u mnie i w kilku innych które sprawdzałem.
U mnie tak samo jak u PiterB się dzieje

piotrbielawa

Post autor: piotrbielawa » 27 lut 2014, 18:06

PieterB pisze: dziwne masz te objawy bo normalnie po odkręceniu korka wlewu oleju silnik się strasznie telepie, obr spadają i niemal chce gasnąć a na pewno nie zwiększa obr., tak przynajmniej jest u mnie i w kilku innych które sprawdzałem.
Normalnie jest tak jak mówisz. Same obroty się nie zwiększają, dopiero po dodaniu gazu i odpuszczeniu obroty trzymają się wysoko.

Wracając do silniczka krokowego. Niedawno sprawdzałem co tam u niego. Benzyna jest czarna, czyli coś tam się umyło. Czy zostawić go jeszcze w tej benzynie? Czy macie jeszcze jakąś poradę dotyczącą czyszczenia krokowca?

MikiTiki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 15 wrz 2013, 11:35

Post autor: MikiTiki » 27 lut 2014, 22:54

Czy macie jeszcze jakąś poradę dotyczącą czyszczenia krokowca?
W tej benzynie to mu spokojnie pół doby wystarczy :) Po wyjęciu go ze słoika przytknij go na krótko do aku kilkanaście razy, przepłucz dobrze benzyną, jeszcze raz do aku i nasmaruj ten tłoczek, który pracuje w środku (najważniejsza czynność moim zdaniem, bez niej te czyszczenia i cudowania nie mają sensu na dłuższą metę). Mi krokowiec się zawieszał na 3k obr., zrobiłem właśnie tak jak wyżej napisałem i jak ręką odjął. Śmiga aż miło :) To jest pierdoła i rzecz praktycznie niezniszczalna, wystarczy to z głową "zregenerować".
Normalnie jest tak jak mówisz. Same obroty się nie zwiększają, dopiero po dodaniu gazu i odpuszczeniu obroty trzymają się wysoko.
U mnie po odkręceniu korka również obroty spadają, silnik chodzi kulawo. Nie próbowałem dodawać gazu, ale być może właśnie tak ma byc jak opisujesz? Może krokowy wtedy te obroty zwiększa aby utrzymać silnik "Przy życiu"?

A z tym dmuchaniem powietrzem, to trochę dziwna sprawa... poszukaj w googlach co nie co. Może podpytaj kumatego mechanika.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 lut 2014, 08:05

MikiTiki pisze:Po wyjęciu go ze słoika przytknij go na krótko do aku kilkanaście razy,
a nie wiem po co do aku podłączać(chyba tylko po to by sprawdzić czy elektrycznie działa) wystarczy śrubokrętem popychać tłoczek i jak pracuje leciótko i bez zacięć znaczy gitara

MikiTiki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 15 wrz 2013, 11:35

Post autor: MikiTiki » 28 lut 2014, 13:38

a nie wiem po co do aku podłączać(chyba tylko po to by sprawdzić czy elektrycznie działa) wystarczy śrubokrętem popychać tłoczek i jak pracuje leciótko i bez zacięć znaczy gitara
Jak czyściłem swój, to za Chiny nie szło go ruszyć śrubokrętem nawet przy użyciu siły, więc uznałem że tak ma być i przytknąłem do aku, wtedy tłoczek pracował. No i tak jak mówisz warto też upewnić się czy on w ogóle działa.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 lut 2014, 13:42

MikiTiki pisze:Jak czyściłem swój, to za Chiny nie szło go ruszyć śrubokrętem nawet przy użyciu siły, więc uznałem że tak ma być i przytknąłem do aku, wtedy tłoczek pracował.
a bo pewnie popychałeś nie tą część tłoczka co trzeba :-P

piotrbielawa

Post autor: piotrbielawa » 28 lut 2014, 17:38

Silniczek przeczyściłem, odme i przewody dolotowe też.
Ogólnie raczej nie widzę zmiany. Wciskając sprzęgło podczas jazdy znów obroty spadają i podnoszą się. Dalej bucha powietrzem z wlewu oleju i dalej trzyma wysokie obroty gdy korek jest odkręcony (kiedy wcześniej przygazuję)

Jakieś pomysły?

MikiTiki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 15 wrz 2013, 11:35

Post autor: MikiTiki » 01 mar 2014, 19:52

a bo pewnie popychałeś nie tą część tłoczka co trzeba :-P
Możliwe, że było tak jak mówisz. :-) Ale ja i tak wolę i zalecam także innym po czyszczeniu krokowca dać go na krótko do aku aby "rozruszać" tłoczek, tak dla pewności. :mrgreen:
A to że dmucha to dmucha bo musi bo takie są te padliny.
Raczej kiepskie podejście do sprawy. :-/ Coś ala "Musi dymić"... <ok>

piotrbielawa

Post autor: piotrbielawa » 03 mar 2014, 20:51

Panowie nowe objawy. Być może to po przeczyszczeniu krokowca.

Samochód stał przez cały weekend. Dzisiaj odpalam i... obroty wariują. Raz 1200obr raz 1600 i tak na zmianę. Jakbym dodawał gazu i puszczał choć tego nie robiłem. Kiedy dodałem gazu obroty stanęły na 3000 i trzymały tak cały bez gazowania. Musiałem wyłączyć silnik. Po ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 07 mar 2014, 17:03

widze ze jestes swierzak wiec posprawdzaj :
TPS,przepływke,czujnik niebieski, sonde, przekaznik 30, zapłon podstawa w ABK jak to sprawdzisz pomyslimy dalej ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl