Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] wymiana pompy wody

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

[80 B4 2.0 ABK] wymiana pompy wody

Post autor: Lenio21 » 25 paź 2007, 00:56

witam Klubowiczów :-D
Podejrzewam u siebie zużywającą sie pompę wody (słyszę odgłosy mielenia bez względu na wielkość obrotów, a gdy złapię za najgrubszy przewód od pompy to mielenie niesie sie po dłoni). Chce jeszcze zdjąć pasek klinowy z pompy i odpalic silnik (na chwile i zimny oczywiscie) i zobaczyc czy dalej odgłos mielenia bedzie słyszalny. Prosiłbym Was o rade: jak najszybciej zdjąc owy pasek klinowy oraz jak zdemontowac pompę (najlepiej krok po kroczku)? czy termostat tez wymieniac?(jak sprawdzic czy jest sprawny w 100%?)

Pozdrawiam i dziekuję

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 paź 2007, 01:28

Żeby pasek pompy zdjąć to musisz rozkręcić to koło od pompy po którym chodzi pasek (3 śruby na imbus). Wtedy to koło rozłoży ci się na 2 części. Nie musisz odpalać auta. Pokręć wtedy pompą i sprawdź jak chodzi. Na pewno się zorientujesz czy jest ok czy nie. A opis wymiany pompy masz w dziale Download, wprawdzie dotyczy to silnika diesla, ale myślę że też ci pomoże. Masz tam miedzy innymi foty jak wygląda to koło po którym chodzi pasek.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 25 paź 2007, 08:46

Nie wiem jak u Ciebie , ale u mnie wystarczy opuścić alternator do dołu i bez problemu można zdjąć pasek . Przy odpaleniu bez napiętego paska nie masz ładowania , ale do takiego eksperymentu wystarczy czasu , żeby sie zorientować czy to pompa .
Co do demontarzu pompy radze wymontować całą z korpusem - łatwiej jest rozkręcić i masz mniejszą szanse na urwanie śrub ( ja urwałem 6) .
Termostat zawieś w garnku z wodą termometr 100 stopniowy w środek i zobaczysz moment otwarcia i zamknięcia . Jeżeli zdecydujesz się na nowy to też zrób taką próbę .
Nowe zdażają się zacięte niestety . :evil: :evil: :evil:

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 25 paź 2007, 16:05

marko: u mnie pompa wody i wspomagania jest napędzana jednym paskiem a alternator drugim paskiem. dzis jak zmieniałem płyny na zimowe zauwazyłem ze jest śruba regulacyjna (taka jak przy alternatorze) do naciagania paska od pompy. Popusciłem jedna z dołu i regulacyjna ale pompa ani drgnie..., a co jesli chciałbym napiąć pasek lub wymienic na nowy...?? :cry:
i chyba zeby zdjać ten pasek nie pozostaje mi nic innego jak zdjac koło od pompy wody, tylko cos mi sie zdaje ze te sruby na imbus sa ostro zapieczone i bedzie problem..., ktos juz w ten sposób zwalał pasek? nie ma problemów zeby pozniej założyc to koło z paskiem??
Zaraz sobie sciagne z downloada demontaz pompy i przejżę

Labiel: cos nie mogę znaleźć tego opisu w download, mozesz jakos mnie naprowadzic na niego??

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 25 paź 2007, 20:00

kolego żeby sciągnąć pasek z pompy wody w ABK to trzeba popuścić 3 śruby, 1- na klucz 13 z zębatką, 2 z tyłu pompy u dołu i 3 z tyłu pompy u góry(niewidoczna ale jest). obie na klucz 13. Wykręć całą pompe , niestety cała robota jest od dołu, wcześniej oczywiście spuść cały płyn chłodzący wężem właśnie dochądzącym do pompy od chłodnicy i tym mniejszym od ogrzewania. po wyciągnięciu pompy najlepiej obstukać wszystkie śruby młotkiem i zalać np wd-40 poczekać z 5 min i próbować odkręcać.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 25 paź 2007, 20:11

http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,54/
Może to też pomoże
i duuużo cierpliwości z odkręcaniem śrub mocujących pompe w obudowie , nic na siłe , to potem bardzo boooli .

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 25 paź 2007, 23:21

oki dzieki Panowie za rady po weekendzie wezme sie za to i zobaczymy jak pojdzie ale widze ze srub juz musze sie bac :-? u mnie pewnie nie odkrecana od nowosci :cry: pozdrawiam

andlon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 05 cze 2007, 14:18
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: andlon » 01 lis 2007, 21:18

Czy przy wymianie pompy wodnej w ABK również konieczne jest rozpinanie rozrządu, tak jak w opisie zawartym w download dotyczącym diesla?
Jeżeli jest jakiś prostszy sposób - to proszę o jego opis.

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 01 lis 2007, 21:43

Witaj.
Napewno bez rozpinania rozrządu!
Tylko tak jak radzą Koledzy pompę wymontuj z obudową ,trzy śruby na klucz 13 mm pod alternatorem.
Jasiu

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 02 lis 2007, 17:48

Witam nie trzeba rozpinać rozrządu zobacz czy nie szumią ci przypadkiem łożyska w alternatorze właśnie kiedyś tak miałem wydawało się że to pompa a to był alternator pozdrawiam :-D

andlon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 05 cze 2007, 14:18
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: andlon » 02 lis 2007, 22:55

Podejrzewam alternator lub pompę ze wskazaniem na alternator.
O pompę pytałem w razie czego gdyby to była ona.
Nie mogę jednoznacznie wskazać powodu świszczenia bo nie występuje ono stale.
Kilka razy świszczało rano po odpaleniu i później zanikało, innym razem szumiało na ciepłym silniku.
Jak przygotowałem się do zrzucenia paska alternatora żeby sprawdzić czy to on, to akurat wtedy cisza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl