Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Uszczelka pod głowicą problem [80 B4 2.0 ABT]

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Bernej91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 sie 2014, 19:35

[B4 2.0 ABT] Uszczelka pod głowicą problem [80 B4 2.0 ABT]

Post autor: Bernej91 » 14 sie 2014, 19:49

Witam
Mam problem.
Wymieniłem uszczelkę pod głowicą.
Głowica była prosta więc zamontowałem wraz z nową uszczelką Victor Reinz.
Dokręciłem według zaleceń producenta tzn 30nm 60nm 90 stopni i 90 stopni.
Zamontowałem również nową uszczelkę.
Po tej operacji włałem płyn chłodniczy i zaczął mi cieknąc (nie wiem orzy której śrubie dokładnie )Dokręcałem wszystkie takim samym nm
Czy może być tak że którąś śrubę trzeba dokręcić mocniej ??
Czy można dokręcić troszkę mocniej jaki jest max moment dokrecania (nm) bo gdzieś wyczytałem że można do 120nm i czy nic się nie przekręci (bo trochę się boje że coś ukręcę)

A może problem leży w kluczu dynamometrycznym który źle wskazuje i może zaniżać wartości nm ?


Edit
Tak sobie pomyśłałem że miałem uszkodzony oring pod kolektorem ssącym i naładowany tam był silikon i może zrobiła się tam dziurka i teraz cieknie .Bo właśnie gdzieś w tym miejscu ciekło jak podłożyłem dłoń (po dokręceniu uszczelki)
Ostatnio zmieniony 14 sie 2014, 20:52 przez Bernej91, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 sie 2014, 20:14

Bernej91, _uwaga

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 14 sie 2014, 21:04

Nasuwa mi sie pytanie czy przed włożeniem śrub mocujących głowicę, dobrze wyczyściłeś otwory z oleju.
Jeśli nie, i na dnie otworów została warstwa oleju, to niutony nic Tobie nie powiedzą. Bedziesz dokręcał i nastawiał 1000 niutonuf, to klucz cpyknie i powie prawdę ale miedzy głowicą a blokiem będzie dziura pół centymetra i bedzie sie lało.

Tak obrazowo mówię żeby pokazać że warstwa oleju na dnie otworu śruby, to jest to samo co za długa śruba. Nie ustąpi i koniec . Chyba że ścianka pęknie. Ale wtedy to po zawodach .

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 sie 2014, 21:13

antoni pisze:Jeśli nie, i na dnie otworów została warstwa oleju, to niutony nic Tobie nie powiedzą. Bedziesz dokręcał i nastawiał 1000 niutonuf, to klucz cpyknie i powie prawdę ale miedzy głowicą a blokiem będzie dziura pół centymetra i bedzie sie lało.
Gwint nie jest szczelny ucieknie, po to się stosuje odstępy czasowe miedzy 30,60,90st,90st.

Z tym editem lepiej to sprawdź.

Bernej91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 sie 2014, 19:35

Post autor: Bernej91 » 14 sie 2014, 21:19

Dziękuje za pomoc
Wszystko czyściłem włącznie z otworami na szpilki syfu żadnego nie zostało tym bardziej oleju :)
Dopiero będę mógł w sobote to zobaczyć odnośnie teko kolektora ssącego..podziele sie wrażeniami w sobote wieczorem :-P

[ Dodano: 2014-08-16, 22:56 ]
Skręciłem audice i jak na razie nic nie cieknie :) Problem oczywiscie był w kolektorze ssącym brakowało uszczelki do glowicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl