[B3 2.0 3A] Obroty
[B3 2.0 3A] Obroty
Mam problem z wolnymi obrotami, po odpaleniu silnik pracuje na około 200obr (cała buda się trzęsie) na gazie pracuje równo, na benzynie obroty falują o około 800. naciągnąlem linke od gazu i jest ok na LPG, na benie nadal obroty falują dołączam fotke.
ten zaznaczony przewód jest odpowiedzialny za prace silnika krokowego?
co to za ściągana gumka?
co powinno być w tym miejscu bo jest to zaślepione
ten zaznaczony przewód jest odpowiedzialny za prace silnika krokowego?
co to za ściągana gumka?
co powinno być w tym miejscu bo jest to zaślepione
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2014, 20:08 przez rikker, łącznie zmieniany 2 razy.
Z tego co zauważyłem tam gdzie zaznaczyłeś na niebiesko był zamontowany silnik krokowy oryginalnie.
http://agregatservis.ru/cache/com_zoo/i ... 3ff671.jpg
A do LPG przekłada się go tam gdzie masz teraz. Dlaczego to nie powiem, bo się na tym nie znam. Chyba coś ze stabilizacją obrotów, bo dokładnie naprzeciwko montują wąż kompensacji. W każdym bądź razie mam tak samo jak ty.
Te obroty zaczęły tak same z siebie falować czy odkąd masz samochód tak ma?
Jak tam klapka przepływomierza? Nie jest pogięta, podnosi się z płynnie i bez oporu?
Jak jest tam wszystko ok to zacząłbym od regulacji prądu nastawnika. Tu masz założony ostatnio przeze mnie temat, są tam linki do innych tematów gdzie wszystko jest wytłumaczone, poczytaj to i ustawiaj. https://audi80.pl/b3-20-3a-regulacja ... t90903.htm
To na pewno nie wina krokowego, bo na LPG byłoby podobnie.
http://agregatservis.ru/cache/com_zoo/i ... 3ff671.jpg
A do LPG przekłada się go tam gdzie masz teraz. Dlaczego to nie powiem, bo się na tym nie znam. Chyba coś ze stabilizacją obrotów, bo dokładnie naprzeciwko montują wąż kompensacji. W każdym bądź razie mam tak samo jak ty.
Te obroty zaczęły tak same z siebie falować czy odkąd masz samochód tak ma?
Jak tam klapka przepływomierza? Nie jest pogięta, podnosi się z płynnie i bez oporu?
Jak jest tam wszystko ok to zacząłbym od regulacji prądu nastawnika. Tu masz założony ostatnio przeze mnie temat, są tam linki do innych tematów gdzie wszystko jest wytłumaczone, poczytaj to i ustawiaj. https://audi80.pl/b3-20-3a-regulacja ... t90903.htm
To na pewno nie wina krokowego, bo na LPG byłoby podobnie.
zaslepionego masz krokowca
do na niebiesko to guma wtrysku powinienes miec podpietego razem z krokowcem
ogolnie mechaniczne wtryski nie bardzo lubia gaz
to co zaznaczyles na zolto przystaw tam palca i jak czujesz powietrze to masz winowajce . silnik jesli nie bedzie dobrze ustawiony i nie bedzie mial lewego powietrza i sprawnego krokowca , przepływki to bedzie głupiał jak bys był z okolic pomorza moglbys sie do mnie zgłosic podjechac bo ja mialem duzo zabawy z tym i dalem rade:) chodz nie mam w gazie auta
a wiem ze zaslepia sie krokowce przy instalacji gazowej
do na niebiesko to guma wtrysku powinienes miec podpietego razem z krokowcem
ogolnie mechaniczne wtryski nie bardzo lubia gaz
to co zaznaczyles na zolto przystaw tam palca i jak czujesz powietrze to masz winowajce . silnik jesli nie bedzie dobrze ustawiony i nie bedzie mial lewego powietrza i sprawnego krokowca , przepływki to bedzie głupiał jak bys był z okolic pomorza moglbys sie do mnie zgłosic podjechac bo ja mialem duzo zabawy z tym i dalem rade:) chodz nie mam w gazie auta
a wiem ze zaslepia sie krokowce przy instalacji gazowej
Czy silnik po odłączeniu przewodu od krokowca nie powinien zgasnąć? Odłączyłem tą wtyczke (zaznaczona na czerwono) silnik nie poczuł żadnej róznicy :shock:
Ogólnie cóż, mogę dopowiedzieć że auto całe zmęczone.. Spalanie jest zbyt duże, wychodzi 15lpg, gazownik u którego dzisiaj byłem stwiedził że ten silnik nie powinien mieć gazu, spalanie uzasadniał tym że prawdopodobnie silnik dostał kilka "strzałów" i jakieś klapki w wtrysku się powykrzywiały , potem stwierdził że żaden mechanik w okolicy nie jest w stanie zrobić tego dobrze, jestem trochę w kropce.
Ogólnie cóż, mogę dopowiedzieć że auto całe zmęczone.. Spalanie jest zbyt duże, wychodzi 15lpg, gazownik u którego dzisiaj byłem stwiedził że ten silnik nie powinien mieć gazu, spalanie uzasadniał tym że prawdopodobnie silnik dostał kilka "strzałów" i jakieś klapki w wtrysku się powykrzywiały , potem stwierdził że żaden mechanik w okolicy nie jest w stanie zrobić tego dobrze, jestem trochę w kropce.
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2014, 20:20 przez rikker, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tu zdjęcie w lepszej rozdzielczości: http://images70.fotosik.pl/143/56107c3d3892155a.jpgDawid89 pisze:zaslepionego masz krokowca
do na niebiesko to guma wtrysku powinienes miec podpietego razem z krokowcem
Nie wygląda to na zaślepione, z miksera idzie rurka do zaworu stabilizacji obrotów biegu jałowego a od jego boku idzie rurka do kolektora jak dobrze widzę. Tylko ta rurka z boku chyba jakaś zgnieciona.
Podłącza się aby krokowiec przy pracy na gazie wpuszczał mieszankę palną (gaz powietrze) do kolektora a nie samo powietrze, które zubożało by mieszankę.dawid91 pisze:A do LPG przekłada się go tam gdzie masz teraz. Dlaczego to nie powiem, bo się na tym nie znam.
miał tak od początku, podejrzewałem że dostaje lewe powietrze, jednak sprawdziłem wszytko i wydaje się być. Trzeba jednak zaznaczyć że ten problem nie zawsze występuje, nie ma na to wpływu temperatura silnika. Można uznać że jakby coś się zawieszało, i nie zawsze działało :?:dawid91 pisze:Te obroty zaczęły tak same z siebie falować czy odkąd masz samochód tak ma?
wg mojego oka jest ok:)dawid91 pisze:Jak tam klapka przepływomierza? Nie jest pogięta, podnosi się z płynnie i bez oporu?
Z tym bujaniem obrotów można żyć i tak jeżdze na LPG
Jednak z krokowcem jest coś nie tak, ponieważ w sytuacji gdzie zatrzymuje sie na skrzyżowaniu musze wspomagać silnik lekkim głaskaniem gazu aby nie zgasł i ten problem też raz jest, a nieraz jest ok.
Możliwe, że to wina potencjometru przepływomierza. Poczytaj te tematy co wcześniej podałem, sprawdź prąd nastawnika, bo warto to zrobić nawet jak auto zachowuje się w miarę okrikker pisze:miał tak od początku, podejrzewałem że dostaje lewe powietrze, jednak sprawdziłem wszytko i wydaje się być. Trzeba jednak zaznaczyć że ten problem nie zawsze występuje, nie ma na to wpływu temperatura silnika. Można uznać że jakby coś się zawieszało, i nie zawsze działało :?:dawid91 pisze:Te obroty zaczęły tak same z siebie falować czy odkąd masz samochód tak ma?
Mam podobny problem. To też może być wina potencjometru lub właśnie prądu nastawnika. Może też to być czujnik położenia przepustnicy, który raz działa a raz nie.rikker pisze:wg mojego oka jest ok:)dawid91 pisze:Jak tam klapka przepływomierza? Nie jest pogięta, podnosi się z płynnie i bez oporu?
Jednak z krokowcem jest coś nie tak, ponieważ w sytuacji gdzie zatrzymuje sie na skrzyżowaniu musze wspomagać silnik lekkim głaskaniem gazu aby nie zgasł i ten problem też raz jest, a nieraz jest ok.
Lewe powietrze raczej można wykluczyć, bo wtedy działo by się tak zawsze albo gdy silnik zimny lub ciepły. Gdy krokowy zaczyna siadać to przeważnie objawia się to również zawieszaniem obrotów po odjęciu gazu itp. Prędzej coś ze sterowaniem samego krokowca czyli ECU lub któryś z czujników. Możliwości jest wiele, niestety
W zimę może być ciężko. Lepiej co jakiś czas przepalaj go na benzynie, bo wtrysk ci całkiem siądzie i silnik na benzynie już nie pojeździrikker pisze:Z tym bujaniem obrotów można żyć i tak jeżdze na LPG
mechanicy starej daty juz odeszli mechaniczny wtrysk jest bardzo dobry pod warunkiem ze jest sprawny
generalnie lbg i mechaniczny wtrysk nie trawia sie
bo silnik jest sterowany komputerem a pozniej cos gdzie cos jest jakies bledy odczutuje i wariuje
ja bede mial audi b3 2.0 na sprzedaz w dobrym stanie mechanicznym lecz do poprawek lakierniczych tzn prawy strone maski schodzi lakier prawy rog i lewy tylni błotnik był uderzony i zle pomalowany jest jak bys byl zainteresowany pisz priv
generalnie lbg i mechaniczny wtrysk nie trawia sie
bo silnik jest sterowany komputerem a pozniej cos gdzie cos jest jakies bledy odczutuje i wariuje
ja bede mial audi b3 2.0 na sprzedaz w dobrym stanie mechanicznym lecz do poprawek lakierniczych tzn prawy strone maski schodzi lakier prawy rog i lewy tylni błotnik był uderzony i zle pomalowany jest jak bys byl zainteresowany pisz priv
Re: Obroty
wejscie w kobrze do krokowego masz zaslepione - prawidlowo bo krokowy zeby utrzymac wolne obroty musi zasysac mieszanke powietrze-gaz - teraz pobiera ja z krocca w mikserze, do ktorego jest podlaczony krokowyrikker pisze:Mam problem z wolnymi obrotami, po odpaleniu silnik pracuje na około 200obr (cała buda się trzęsie) na gazie pracuje równo, na benzynie obroty falują o około 800. naciągnąlem linke od gazu i jest ok na LPG, na benie nadal obroty falują dołączam fotke.
ten zaznaczony przewód jest odpowiedzialny za prace silnika krokowego?
co to za ściągana gumka?
co powinno być w tym miejscu bo jest to zaślepione [url=http://images70.fotosik.pl/143/56107c3d3892155a.jpg]Obrazek[/URL]
niebieska gumka to zaslepka od przewodu do badania zawartosci spalin
na poczatek kup zmywacz do hamulcy w sprayu i psikaj na pracujacym silniku wkolo kobry i miksera - jednoczesnie sprawdzaj czy po psikaniu jest reakcja w pracy silnika, w ten sposob sprawdzisz czy uklad jest szczelny
oczywiscie obowiazkowo przed wszystkimi testami zdejmij najpierw kobre i sprawdz czy talerzyk nie jest krzywy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zobacz numer silnika na bloku: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 171a8.html albo na naklejce w bagażniku po kołem.
Na 1.8 90KM (JN) silnik twojego nie wygląda (brak takiego okrągłego ustrojstwa przy kolektorze poza tym nie ma normalnego krokowca i chyba też czujnika pełnego otwarcia przepustnicy)
Na 1.8 112KM (DZ) też nie wygląda bo nie ma regulatora rozgrzewania
Jeszcze mógłby to być 1.9 113KM (SD)
Na 1.8 90KM (JN) silnik twojego nie wygląda (brak takiego okrągłego ustrojstwa przy kolektorze poza tym nie ma normalnego krokowca i chyba też czujnika pełnego otwarcia przepustnicy)
Na 1.8 112KM (DZ) też nie wygląda bo nie ma regulatora rozgrzewania
Jeszcze mógłby to być 1.9 113KM (SD)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To akurat łatwo poznać bo tam jest k-jetronic bez elektroniki i idą dwa przewody w oplocie (takie jak do wtryskiwaczy) w okolice alternatora do regulatora rozgrzewania. Tak jak na tym foto: https://h-a.d-cd.net/2ef731u-960.jpgPieterB pisze: DZ hmm nie jestem pewien.