to sie tak poprostu w czasie jazdy na luzie nie trzyma obrotów tylko falują jakby ktoś co 2 sekundy sobie lekko na gaz naciskał
poprzednia naprawa poległa że mechanik załatwił gaźnik z giełdy wymienił i spoko 6lat bez problemu lecz ostatnio coś mu całkiem odbija gaśnie na hamowaniu z górki i teraz jeszcze te falowanie obrotów
Tamten mechanik gadał ze to jakiś eko gaźnik i ciężko go dostać że to jakaś wersja testowa ale im to nie przeszlo jak na auto o takim wieku to niby spoko pali bardzo mało a i moc jest
I tu pytanie jak ciężko taki dostać to czy dało by sie niewielkim kosztem wymienić na zwykły z młodszych lub starszych wersji
Dzięki za pomoc
[ Audi 80 r1990 1,6 ] Problem z gażnikiem
[ Audi 80 r1990 1,6 ] Problem z gażnikiem
Ostatnio zmieniony 01 paź 2014, 20:59 przez Fragles26, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To jest silnik PP z gaźnikiem pierburg 2EE? Jeśli tak to pewnie wina nastawnika
1. nieszczelności,
2. uszkodzony wąż doprowadzający podciśnienie,
3. uszkodzona membrana w nastawniku
4. Problem z elektroniką gaźnika (czujnik w nastawniku, czujnik położenia przepustnicy, zawory sterujące w nastawniku)
5. zła automatyczna regulacja składu mieszanki (zła praca "przesłony wstępnej" przez co zalewa albo dławi silnik, sterownik otwiera przepustnicę a jak skład mieszanki wraca do normy obroty robią się za wysokie).
Chyba w miarę bezproblemowo można wstawić gaźnik Pierburg 2E który jest jeszcze bez większej elektroniki, albo jak niektórzy robią to gaźnik z Polonez itp. : https://audi80.pl/80-b2-16-zmiana-ga ... t37620.htm
Poza tym w dziale temacie często zadawanych pytań jest cały dział o tym gaźniku.
Problemy z gaźnikiem Pierburg 2EE - Audi 80 B3 1,6 PP
1. nieszczelności,
2. uszkodzony wąż doprowadzający podciśnienie,
3. uszkodzona membrana w nastawniku
4. Problem z elektroniką gaźnika (czujnik w nastawniku, czujnik położenia przepustnicy, zawory sterujące w nastawniku)
5. zła automatyczna regulacja składu mieszanki (zła praca "przesłony wstępnej" przez co zalewa albo dławi silnik, sterownik otwiera przepustnicę a jak skład mieszanki wraca do normy obroty robią się za wysokie).
Chyba w miarę bezproblemowo można wstawić gaźnik Pierburg 2E który jest jeszcze bez większej elektroniki, albo jak niektórzy robią to gaźnik z Polonez itp. : https://audi80.pl/80-b2-16-zmiana-ga ... t37620.htm
Poza tym w dziale temacie często zadawanych pytań jest cały dział o tym gaźniku.
Problemy z gaźnikiem Pierburg 2EE - Audi 80 B3 1,6 PP
:idea: Silnik, zacina/zawiesza się na wysokich obrotach - 1
:idea: Silnik, zacina/zawiesza się na wysokich obrotach - 2
:idea: Silnik, zacina/zawiesza się na wysokich obrotach - 3
:idea: Ciężko zapala, gaśnie, dusi się gdy silnik jest zimny - 1
:idea: Ciężko zapala, gaśnie, dusi się gdy silnik jest zimny - 2
:idea: Ciężko zapala, gaśnie, dusi się gdy silnik jest zimny - 3
:idea: Problem z odpalanie na zimno i ciepło - diagnoza czujnika temperatury
:idea: Problem z obrotami, gaśnięciem i dławieniem się na benzynie i LPG. Duże spalanie LPG.
:idea: Gaśnie na LPG/żółta maź w obudowie filtra powietrza
:idea: Przerwy, szarpnięcia podczas przyspieszania przy ok. 3tyś. obr./min.
:idea: Zalewa silnik na benzynie
:idea: Dławienie się na benzynie, problem najniższych przyspieszaniem od najniższych obrotów
:idea: Silnik co chwilę gaśnie - nie utrzymuje wolnych obrotów na benzynie, zimny i rozgrzany
:idea: Samoczynnie podnoszące się i pływające obroty silnika/wymiana gaźnika na inny
:idea: Pedał gazu zacina się podczas hamowaniu silnikiem
:idea: Skaczące obroty w zakresie 500-1200obr./min. - 1
:idea: Skaczące obroty w zakresie 500-1200obr./min. - 2
:idea: Silnik drży na wolnych obrotach.
na 50% to pęknięta podsawa gaznika w piątek naprawa to bedzie wiadomo , dam znać co i jak .........
[ Dodano: 2014-10-15, 22:35 ]
Podstawa wymieniona ( Pęknięta guma ).
Mała poprawa, coś tam mi mechanik poregulował ale nic za bardzo to nie pomaga
Słabsze falowanie ale jest i szarpie silnik jak sie naciśnie gaz w czasie jazdy na obojętnie jakim biegu ( początek jak silnik zaczyna zwiększać obroty , szarpnie i normalnie przyśpiesza )
Gdzie idzie dostać schemat (rysunek) gdzie i od czego jest czujnik dla tego gażnika bo ma ich sporo
Bo jak hamuje silnikiem i rozsprzęgle to silnik gaśnie ( czy to nie czasem czujnik biegu najazdowego ) bo i o takim gdzieś wyczytałem......
Dzięki za jakieś podpowiedzi............
[ Dodano: 2014-10-25, 22:05 ]
aldi miałeś racje
mechanicy na łatfizne ----- podstawa pęknięta . czujnik temperatury . wężyki
Więc pogrzebałem i jest błąd pęknięta membrana nartawnika
dzięki za informacje gdzie szukać
THE END
POZDRO..............
[ Dodano: 2014-10-15, 22:35 ]
Podstawa wymieniona ( Pęknięta guma ).
Mała poprawa, coś tam mi mechanik poregulował ale nic za bardzo to nie pomaga
Słabsze falowanie ale jest i szarpie silnik jak sie naciśnie gaz w czasie jazdy na obojętnie jakim biegu ( początek jak silnik zaczyna zwiększać obroty , szarpnie i normalnie przyśpiesza )
Gdzie idzie dostać schemat (rysunek) gdzie i od czego jest czujnik dla tego gażnika bo ma ich sporo
Bo jak hamuje silnikiem i rozsprzęgle to silnik gaśnie ( czy to nie czasem czujnik biegu najazdowego ) bo i o takim gdzieś wyczytałem......
Dzięki za jakieś podpowiedzi............
[ Dodano: 2014-10-25, 22:05 ]
aldi miałeś racje
mechanicy na łatfizne ----- podstawa pęknięta . czujnik temperatury . wężyki
Więc pogrzebałem i jest błąd pęknięta membrana nartawnika
dzięki za informacje gdzie szukać
THE END
POZDRO..............