Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT + LPG] Przegrzewanie silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Pretor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2010, 13:47

[2.0 ABT + LPG] Przegrzewanie silnika

Post autor: Pretor » 28 lis 2014, 11:11

Witam,

Proszę Was o pomoc.

Silnik grzeje się bardzo, chłodnica z kolei jest zimna. Przewód górny od głowicy do chłodnicy gorący, a przewód wychodzący z chłodnicy zimny.

Pierwsze podejrzenia padły na termostat, kupiłem nowy nadal to samo. Drugie podejrzenie padło na pompę wodną, rozkręciłem, sprawdziłem. Wygląda, że jest ok, nie wygląda na wyrobioną, zresztą była wymieniana ok. 2 lat temu.

Nie wiem co dalej robić. Proszę doradźcie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 lis 2014, 11:32

Pretor, a ten termostat sprawdziłeś może Ci się jakiś uszkodzony trafił, chłodnica drożna :?:

Pretor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2010, 13:47

Post autor: Pretor » 28 lis 2014, 14:00

Termostaty ok, sprawdzone metodą "garnek z gorącą wodą".

Chłodnica też drożna, wlewając górą woda wychodzi dołem. Nie wiem co się dzieje.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 29 lis 2014, 12:10

Cześć :-) Pewnie przy pierwszym podejściu miałeś zapieczony termostat.Teraz skoro jesteś pewny że chłodnica jest drożna a termostat sprawny podejrzewam źle odpowietrzony układ.Może też być to spowodowane jakąś nieszczelnością w układzie więc może sprawdź go. Ja przy odpowietrzaniu zalewam w pierwszej kolejności silnik przez górnego węża od chłodnicy.Potem odpowietrzając na przemiennie ściskam węże od chłodnicy aż przepcham gorący płyn pod termostat na odkręconym wyrównawczym. Pilnując gdy ciśnienie wzrasta żeby go zakręcić.Wyłączam silnik w razie zbyt wysokiego poziomu i na zgaszonym dalej naprzemiennie ściskam węże aż poziom się unormuje.Potem zapalam,dalej jak wyżej aż włączą się wentylatory i puści termostat drugi obieg.Nigdy mnie ten sposób nie zawiódł,może trochę ręce choć do cieniasów nie należę.Pod warunkiem sprawnego układu,uszczelki,układu LPG itd.Na jakim płynie jeździsz? Pozdrawiam :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl