Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] spore spalanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Wasiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 kwie 2014, 22:41
Lokalizacja: Mrągowo

[B3 1.8 PM] spore spalanie

Post autor: Wasiul » 11 gru 2014, 18:58

Mam w moim audi spalanie 15-18/100 , co prawda dojeżdżam im tylko do szkoły gdzie mam 3 km drogi , nawet mi ogrzewanie nie zaczyna grzać :) . Czy to normalne ?

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 11 gru 2014, 19:12

Takie spalanie jest nie normalne ,nie napisałeś czy masz LPG ale nawet to i tak dużo za dużo mam drugiego PM z przebiegiem 423 tys i pali 9 gazu jak deptałem kiedyś but i hamulec to max 12 ale to na prawdę trzeba się postarać ,mam dwa silnik PM w super stanie w garażu też się mieściły w 10 L LPG a PB 7 L a nawet 6 L :)

Wasiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 kwie 2014, 22:41
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Wasiul » 11 gru 2014, 19:30

czysta benzyna

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 11 gru 2014, 19:37

To bardzo dużo, mi pali w ABK jeżdżąc głównie do szkoły 4km i do sklepów 3km czyli e kolo komina 12.6l gazu. Co do tego ogrzewania to dziwne, nie wiem jak jest u Cb ale w ABK po 0.5km jest juz ciepłe powietrze

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 11 gru 2014, 19:38

To o wiele za dużo w 7-8 L to tka norma jak zimy to mógł by ci spalić 10 ale nie więcej coś nie tak ,może gdzieś ci ucieka

Wasiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 kwie 2014, 22:41
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Wasiul » 11 gru 2014, 20:00

wymienie czujnik temperatury do ecu i zobaczę czy będzie poprawa

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 gru 2014, 20:25

Wasiul, przy dłuższej jeździe nagrzewa ci się silnik do 80-90C? Może krótkie trasy + zepsuty termostat będzie dawał takie efekty. Stan sondy też może mieć na to wpływ.

Wasiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 kwie 2014, 22:41
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Wasiul » 11 gru 2014, 20:43

termostat raczej działa bo po odpaleniu i lekki nagrzaniu ten przewód z cieczą chłodząca za termostatem jest zimny a reszta ciepła .

[ Dodano: 2014-12-11, 20:44 ]
Jak pomierzyć sondę ? dodam ze dochodzi do niej tylko jeden przewód

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 gru 2014, 20:48

Wasiul pisze:termostat raczej działa bo po odpaleniu i lekki nagrzaniu ten przewód z cieczą chłodząca za termostatem jest zimny a reszta ciepła .
A górny przewód nagrzewa się cały. I napisz czy wskazówka dochodzi do 90°C
Wasiul pisze: Jak pomierzyć sondę ? dodam ze dochodzi do niej tylko jeden przewód
Najlepiej by było jakimś testerem sondy albo dobrym miernikiem. Ale tanim miernikiem od biedy też można.

Wasiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 kwie 2014, 22:41
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Wasiul » 11 gru 2014, 21:00

Górny przewód nagrzewa się tak od połowy do głowicy bardziej a od strony chłodnicy słabiej , a jeżeli chodzi o temperaturę to ma zapusty wskaźnik , ale miałem założony kiedyś taki termometr uniwersalny to tak w mieście miałem 80-90 (jesień) a w trasie tak nawet 70-80 ale to wszystko w chłodne dni i trzeba dodać tolerancje tamtego termometru , a jak dokładnie dokonać tego pomiaru sondy miernikiem ? i jak wartość powinna być ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 gru 2014, 21:07

Sondę mierzy się między masą a kable sondy na pomiarze napięcia. A wartość powinna skakać pomiędzy 0-0,2V do 0,7-1V dlatego na mierniku może być trudno to zauważyć przez te zmiany napięcia a miernik uśrednia pomiar.

Wasiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 kwie 2014, 22:41
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Wasiul » 11 gru 2014, 21:10

idę pomierzę i zobaczę jak to u mnie jest :D

[ Dodano: 2014-12-11, 21:24 ]
odpaliłem podłączyłem miernik i było 0.7

[ Dodano: 2014-12-11, 22:19 ]
odpaliłem podłączyłem miernik i było 0.7

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 gru 2014, 17:56

No to cud :shock: bo po odpaleniu sonda działa po rozgrzaniu jakieś w twoim przypadki 5min i więcej

tomek1010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 20 gru 2014, 20:42
Lokalizacja: St-ce

Post autor: tomek1010 » 04 sty 2015, 13:25

Miernik mierzył Ci zakłócenia np. te od przewodów wysokiego napięcia. Pomiar powinieneś zrobić oscyloskopem lub testerem sondy lambda. Kupiłem taki na allegro i mierzyłem swoją sondę. Moja jest martwa,brak aktywności, tzn. nie daje żadnego napięcia.

Zastanawiam się nad zamiennikiem z allegro za 60 zł.

W przypadku moim gdy napięcie z sondy 0V ECU widzi mieszankę jak ubogą i automatycznie zwiększa czasy wtrysku mono-wtrysku - oczywiście w jakimś zakresie - dlatego mam też duże spalanie.

U mnie LPG jest, więc muszę gaz doprowadzić do normalności bo pali ok 12 L gazu.
Uszkodzoną sondę emuluje komputer od gazu podając na ten przewód od sondy
napięcie 0,50 V zarówno na benzynie jak i na gazie - gaz regulowany śrubą choć silniczek krokowy zamontowany jest,jednak nie 'wachluje'.

Czy wymieniałeś swoją sondę lambda czy inna przyczyna była u Ciebie ?

Tomasz

Wasiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 kwie 2014, 22:41
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Wasiul » 16 sty 2015, 18:55

spalanie trochę spadało po wymianie termostatu i czujnika temperatury , ale i tak jest spore bo z 11 benzyny po mieście i mimo nawet to ze jeżdżę często na zimnym silniku .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl