Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Układ chłodzenia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Dani21_94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 02 sty 2015, 22:43

[B4 2.0 ABT] Układ chłodzenia

Post autor: Dani21_94 » 17 sty 2015, 22:26

Witam wszystkich, mam pewien problem z układem chłodzenia w mojej Audi 80 B4 ABT. Pierwsza moja myśl to walnięty termostat, ale podczas wymiany okazało się że nie było go wogóle, przed założeniem miał temp ok 70 stopni i silnik był nie dogrzany. Po założeniu termostatu pokazuje mi na zegarze temperaturę w czasie jazdy ok 100 stopni, a na postoju tak ok 105 stopni, jak już osiągnie tą temp 100 stopni to chłodnica pomału się nagrzewa i to naprawdę powoli dopiero po jakimś czasie załączają się wentylatory.. Nie wiem co robić, może chłodnica jest zamulona? Mechanik mi mówi że to jest chłodnica od diesla od automatycznej skrzyni biegów (ja mam manualną) jest jakaś różnica między nimi? Dziękuje za wszystkie pomocne odpowiedzi :)

Jeśli w złym temacie napisałem to proszę o poprawienie bo to mój pierwszy post na tym forum.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 18 sty 2015, 06:14

Ten typ tak często ma. Jak płyn się nie gotuje i węże nie są przesadnie twarde to ja bym nic nie robił.
Prawdopodobnie lekko zawyża wskazania wskaźnik temperatury silnika.
Zamontuj nowy dobry termostat i sprawdź łopatki wirnika pompy wodnej w jakim są stanie i czy nie utleniły się.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 18 sty 2015, 08:33

I szary czujnik w króćcu głowicu wymienił(na EPS) żebyś miał pewność jaka jest temperatura.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 sty 2015, 09:26

Dani21_94, moim zdaniem po prostu okłamuje cię czujnik temp szary a jakbyś miał kogoś kto ci podepnie auto pod kompa można by to zweryfikować z drugim czujnikiem temp.

bogdan1976
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:52
Lokalizacja: augustów

Post autor: bogdan1976 » 18 sty 2015, 09:41

miałem tak samo i winny był szary czujnik

Dani21_94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 02 sty 2015, 22:43

Post autor: Dani21_94 » 18 sty 2015, 10:32

Dzięki panowie za odpowiedzi ;) Mam ten stary czujnik szary który był przed założeniem termostatu założę go i zobaczymy może coś się zmieni a jak nie to trzeba kupić nowy oryginalny czujnik.

Czy jest jakaś różnica między chłodnicą od diesla i benzyny? bo rozmawiałem z mechanikiem i mówi że moja właśnie jest od diesla od automatycznej skrzyni biegów... Sam już nie wiem..

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 sty 2015, 11:32

Jak wymiana szarego czujnika nic nie pomogła to winowajca są zatkane kanały wodne na uszczelce głowicy to by tez tłumaczyło dlaczego ktoś wyją termostat.

Różnicy w chodnicy nie ma 1z abt abk miały tą samą chłodnicę w przypadku klimy i w przypadku automat. Masz teraz założoną bardzo wydajną bo dużo większą. Seryjne chłodnice dla pojazdu bez wyposażenia jw. miały o 1/3 mniejsze.

Dani21_94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 02 sty 2015, 22:43

Post autor: Dani21_94 » 18 sty 2015, 11:38

Aha czyli chłodnica może być ok? Nie wiem gdzie już szukać przyczyny, nie chce żeby silnik się przegrzewał.. jeśli są zatkane te kanały wodne w uszczelce głowicy to co zrobić ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 sty 2015, 11:50

Wymienić, ale to w teorii i w praktyce, a czy w tym przypadku twoim to i tak nie ma 100% pewności.

Dani21_94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 02 sty 2015, 22:43

Post autor: Dani21_94 » 18 sty 2015, 12:15

No właśnie nie ma pewności, sprawdzę jeszcze czy faktycznie oszukuje ten czujnik i dam znać.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 sty 2015, 21:03

Wskazanie włączenia wentylatora przy ponad 105 wskazuje ze raczej dobry.

Objawy takie jak 70stC bez termostatu czy powolne nagrzewanie chłodnicy wskazuje na uszkodzoną pompę wody lub właśnie na zatkane kanały.

zwolak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 26 paź 2012, 01:36

Post autor: zwolak » 24 sty 2015, 00:12

Chłodnica do automatu posiada wejście do oleju automatycznej skrzyni

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl