Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Późno załączające sie wentylatory chłodnicy.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Grześ77

[B4 2.0 ABK] Późno załączające sie wentylatory chłodnicy.

Post autor: Grześ77 » 18 sie 2015, 22:54

Witam.
Od kilku dni czytam i czytam posty i niby wszystko jasne ale... . Problem z którym walczę od kilku dni to podwyższona temp. silnika i wentylatory które startują przy 100°C i działają przez około 30 sekund i potem temp. oscyluje przy 98°C i znowu dochodzi do 100°C i cykl się powtarza. W mieście potrafi przekroczyć 100°C w trasie trzyma około 95°C.
Zaczęło się od nieszczelnej chłodnicy którą wymieniłem na używaną + nowy płyn.
Na starej chłodnicy trzymał mi stabilne 95°C
Co sprawdziłem:
-układ elektryczny wentylatorów - po zwarciu w wtyczce (2 piny) wentylatory chodzą do momentu wyłączenia zapłonu ,
- układ chłodzenia wtryskiwaczy - po zwarciu czujnika wentylatory chodzą z mniejszą prędkością nawet po wyłączeniu zapłonu czyli - ok,
- dolny wąż do chłodnicy zaczyna robić się ciepły przy 95°C a w pełni gorący przy 100°C następnie startuje chłodzenie.
Wszystkie wskazania odnośnie temp. według wskazania z kabiny. Po podmianie tego czujnika wskazania podskoczyły o około +10°C.
Co zamierzam zrobić w najbliższych dniach:
- wymienić czujnik z chłodnicy ( mam nowy EPS-a kupiony w Inter Carsie),
- wymienić termostat (nowy zakupię na dniach Gatesa lub Wahlera),
-jak to nie pomoże to zakup nowej chłodnicy (Nissens - dobra cena) + w/w elementy/
- spr. pompy wody.
Co może być jeszcze przyczyną takiego stanu ? Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 18 sie 2015, 23:06

Nim wydasz kasę pojeździj z podpiętym VAGiem. Zegary są poglądowe i szary może kłamać.

Teoretycznie jak czytasz z zegarów temperatury wskazania nie są złe.

Grześ77

Post autor: Grześ77 » 18 sie 2015, 23:24

Nie mam od kogo ani skąd pożyczyć VAG-a. Chyba,że ktoś podsunie mi aktualny namiar na zakup kabelka na USB - to tak na marginesie.
Wskazania niby nie są złe, ale 2 lata śmigam z żoną autem i nigdy nie było ponad 95°C. Wiem,że są niemiłosierne upały ale nawet w nocy przy temp. pow. +20°C potrafi osiągnąć pełne 100°C a wcześniej na tej nieszczelnej chłodnicy tego nie było.
Czy otwierający się termostat przy około 95°C nie jest za późno ?

Riley
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 sie 2015, 11:11

Post autor: Riley » 19 sie 2015, 00:01

http://allegro.pl/interfejs-vag-usb-kkl ... 10455.html do tego program VAG COM. Porównaj wskazania niebieskiego czujnika (z VAGa) ze wskazaniami szarego na zegarach.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 sie 2015, 08:10

Grześ77, ja bym się tym w ogóle nie przejmował bo jak płyn się nie gotuje itp to wsio oki okłamuje cię jedynie czujnik szary i tyle, dla świętego spokoju zrobił bym jak koledzy pisali czyli podpiąć pod vag i porównać temp.
Możesz poszukać z forum kogoś ze swojej okolicy co ma vag.

Riley, no i niestety laptop trzeba mieć najlepiej z winxp ;-) i troszkę poszperać w necie aby się podszkolić co gdzie i jak.

Grześ77

Post autor: Grześ77 » 19 sie 2015, 15:58

Witam.
Proszę mi powiedzieć czy kabelek proponowany przez kolegę dwa posty wyżej podejdzie do mojego ABK ? Niby jest kompatybilny z windowsem 7, 8 i 10.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 sie 2015, 16:22

Grześ77, kabel podejdzie i może i on jest kompatybilny z win7 ale sam program vag to już nie koniecznie ;-)
Oczywiście da się uruchomić ale jest z tym sporo kombinacji ale tu już poszukaj informacji w temacie o diagnostyce tam jest wsio opisane.

Grześ77

Post autor: Grześ77 » 19 sie 2015, 16:34

Dzięki za info.
Dziś kupiłem termostat Wahlera. Jutro kolega mi go wymieni i zobaczę czy coś to pomoże.
Bo wentylatory nie mogą się załączyć dopóki nie otworzy się duży obieg chłodzenia?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 sie 2015, 20:45

Grześ77 pisze:Bo wentylatory nie mogą się załączyć dopóki nie otworzy się duży obieg chłodzenia?
nio, zgadza się

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 sie 2015, 21:24

Grześ77 pisze:Wskazania niby nie są złe, ale 2 lata śmigam z żoną autem i nigdy nie było ponad 95°C. Wiem,że są niemiłosierne upały ale nawet w nocy przy temp. pow. +20°C potrafi osiągnąć pełne 100°C a wcześniej na tej nieszczelnej chłodnicy tego nie było.
To by wskazywało na zapchaną (zatkaną) chłodnice pomiary pirometrem chłodnicy (góra dół prawo lewo) rozwiązało by wątpliwości.

Grześ77

Post autor: Grześ77 » 19 sie 2015, 21:49

Zatkana, dodam używana chłodnica może być. Pirometr zamówiony - czekam. Tak jak pisałem wcześniej , jutro będę miał wymieniony termostat i czujnik w chłodnicy. Jak to nie pomoże to nowa chłodnica będzie. Sam jestem ciekawy co z tego wyjdzie ?

wmb87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:00
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wmb87 » 19 sie 2015, 23:02

W audikach czujniki temperatury pokazuja jak mają ochotę :-/ ja miałem 3 zakładane do 1.9 AAZ i każdy pokazywal inaczej teraz mam 60 i sięwłacza wentylator :shock: olej to, sprawdź jeszcze termometrem dokładnym temperaturę cieczy i będziesz wiedział czy kłamie <ok>

Riley
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 sie 2015, 11:11

Post autor: Riley » 19 sie 2015, 23:39

PieterB pisze: Riley, no i niestety laptop trzeba mieć najlepiej z winxp ;-) i troszkę poszperać w necie aby się podszkolić co gdzie i jak.
Mi VAGCOM 311 działa tylko na win10, bo tylko tego mam z możliwością uruchamiania w trybie zgodności (każdy windows z dopiskiem home nie ma takiej możliwości). VAGCOM 409-1 działa mi na stacjonarnym win10, na lapku z vistą, na lapku z win8 i na lapku z win8.1. Wszystkie testowałem na kablu viakena + ABK.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 sie 2015, 07:29

wmb87 pisze:W audikach czujniki temperatury pokazuja jak mają ochotę :-/ ja miałem 3 zakładane do 1.9 AAZ i każdy pokazywal inaczej
jak się kupi przysłowiowe g... za 30 zł to tak jest
Riley pisze:Mi VAGCOM 311 działa tylko na win10, bo tylko tego mam z możliwością uruchamiania w trybie zgodności (każdy windows z dopiskiem home nie ma takiej możliwości).
ja mam kompa z win7 i nie home czy jak tam i muszę spróbować uruchomić tak dla testów ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 sie 2015, 15:27

PieterB pisze:ja mam kompa z win7 i nie home czy jak tam i muszę spróbować uruchomić tak dla testów
Mu chodziło o to ze wersje Windowsa nie home tylko bogate (prof. itd) maja wbudowana emulacja XPmode w gratisie 7 i 10 (10 nie sprawdzałem) bo 8 nie ma jedynie Hyper-V, a to nic innego jak wirtualny pc czyli to co było od dawna wiadomo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl