Witam, od jakiegoś czasu staram się z mechanikiem ustawić rozrząd/zapłon w ABK. Problem jest tego typu, że ustawiając rozrząd na znaki i ustawiając aparat zapłonowy na wstępne ustawienie(podane w temacie "Małe kompendium na temat ABK."), silnik nie wkręca się na obroty.
Ustawianie rozrządu i zapłonu w taki sam sposób jak w brata ABK również nic nie dało Auto przy najlepszym ustawieniu(na słuch...) jeździ ale strzela w tłumik bądź też dolot :evil:
Czy jest możliwe, że źle założony wałek rozrządu powoduje takie efekty i problemy? Jakiś czas temu silnik był rozbierany.
Miał ktoś takie problemy?
[Coupe ABK] Problem z ustawieniem rozrządu/zapłonu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Bo jak wskazuje nazwa to wstępne ustawienie aby dało się odpalić i ustawić zapłon dokładniej.wstępne ustawienie(podane w temacie "Małe kompendium na temat ABK."), silnik nie wkręca się na obroty.
A rozrząd ustawiony na znaki?Wiciunt pisze: Czy jest możliwe, że źle założony wałek rozrządu powoduje takie efekty i problemy? Jakiś czas temu silnik był rozbierany.
Może to problem z kablami, świecami, rozdzielaczem, cewką, czujnikiem halla albo słynnym przekaźnikiem 30.
Ostatnio brat podpinał to auto pod kompa i żadnych błędów "spalania stukowego" nie było.
Co do świec i kabli to raczej nie bardzo, auto pracuje na 4 cylindry, problem jest tego typu że strzela w tłumik nawet na benzynie - jakby się zawór wydechowy nie domykał, bądź też w dolot.
Rozrząd oczywiście ustawiany na znaki - dokładne ustawienie braliśmy z AutoDaty no i oczywiście z tego forum.
Mechanik podejrzewa że wałek rozrządu został źle założony przy składaniu silnika i stąd te problemy. Jest to możliwe?
Co do świec i kabli to raczej nie bardzo, auto pracuje na 4 cylindry, problem jest tego typu że strzela w tłumik nawet na benzynie - jakby się zawór wydechowy nie domykał, bądź też w dolot.
Rozrząd oczywiście ustawiany na znaki - dokładne ustawienie braliśmy z AutoDaty no i oczywiście z tego forum.
Mechanik podejrzewa że wałek rozrządu został źle założony przy składaniu silnika i stąd te problemy. Jest to możliwe?