Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.6 ADA] Nie odpala, brak iskry

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
mma5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 07 sie 2015, 22:22

[B4 1.6 ADA] Nie odpala, brak iskry

Post autor: mma5 » 26 lis 2015, 23:18

Witam, moje audi nie chce odpalić. Jeździło, paliło, nagle nic. Doszedłem do tego, że nie ma iskry na świecach oraz przekaźnik 208 nie styka, jak zwarłem go ręcznie to załączyła się pompa paliwa ale iskry dalej nie ma. Pytanie moje jest czy może być to wina cewki. Dodam, że cewka w tym aucie składa się z dwóch części MODUŁ + CEWKA. Tyle, że nowa kosztuje ok 500zł, a nie wiem, czy używkę warto kupić i jak sprawdzić czy działa? czujni halla był zmieniany na nowy, świece i przewody również. Auto ma instalację LPG i silnik ADA z układem wtryskowym Hitachi.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 27 lis 2015, 11:20

Jeśli pompka paliwa nie startuje przy kręceniu rozrusznikiem to nie ma co się dotykać do cewki bo ecu nie wysyła sygnału.

A pompka paliwa załącza się na chwilę po włączeniu zapłonu? Bo jeśli nie to może być coś z zasilaniem ECU.
mma5 pisze:czujni halla był zmieniany na nowy
W tym silniku jest indukcyjny czujnik położenia wału i on w głównej mierze odpowiada za wtrysk iskrę i wtrysk paliwa. Nawet można odpalić samochód z odłączonym hallem.
Aparatu zapłonowego też nie można zamieniać z innymi silnikami audi 80 bo ten w ADA ma tylko jedno wycięcie w "blaszce" przesłaniającej halla.

mma5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 07 sie 2015, 22:22

Post autor: mma5 » 13 gru 2015, 12:07

Po przekroczeniu zapłonu pompka paliwa nie odzywa się bo nie zwiera przekaźnik 208. Poza tym nie ma iskry na świecach. Przy przekroczony zapłonie ręczne zwarcie przekaźnika 208 powoduje uruchomienie pompki paliwa. Stało się to nagle. Po prostu auto jeździło i nagle przestało odpalać. Bez żadnych objawów. Rozrusznik kręci, prąd do cewki dochodzi. Do przekaźnika widocznie też.

[ Dodano: 2015-12-13, 12:07 ]
Po przekroczeniu zapłonu pompka paliwa nie odzywa się bo nie zwiera przekaźnik 208. Poza tym nie ma iskry na świecach. Przy przekroczony zapłonie ręczne zwarcie przekaźnika 208 powoduje uruchomienie pompki paliwa. Stało się to nagle. Po prostu auto jeździło i nagle przestało odpalać. Bez żadnych objawów. Rozrusznik kręci, prąd do cewki dochodzi. Do przekaźnika widocznie też dochodzi skoro ręczne zwarcie go powoduje start pompki. Pytanie czy ten moduł przy cewkę nie jest połączony z tym przekaźniki em. Nie mam schematu elektrycznego.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 gru 2015, 12:55

A kiedy w końcu sprawdzisz czujnik położenia wału??

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 gru 2015, 21:37

mma5 pisze:Do przekaźnika widocznie też dochodzi skoro ręczne zwarcie go powoduje start pompki.
Co z tego że dochodzi prąd na styk 30, jak przekaźnik nie jest sterowany z ECU.
Jak masz iskrę i sterowanie wtryskiwaczy to sprawdź czy czy w miejscu przekaźnika pompki paliwa masz plus po zapłonie na "dziurce" 46 (tam gdzie wchodzi styk 15 przekaźnika pompki).

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 gru 2015, 21:39

Macku pisze że nie ma iskry, wiec nic nie zrobił czepia się przekaźnika pompki a nawet nie sprawdził zasilania ecu a nawet i czujnika.

mma5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 07 sie 2015, 22:22

Post autor: mma5 » 22 gru 2015, 11:22

Jak możecie to podrzućcie gdzie ten czujnik położenia wału się znajduje w tym silniku?

[ Dodano: 2015-12-22, 11:22 ]
i jak sprawdzić prawidłowo ten czujnik? dzięki za odpowiedź.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 gru 2015, 14:19

Czujnik jest na bloku za filtrem oleju:

Obrazek

Pomiędzy pinami 1 i 2 tego czujnika przy mierzeniu oporu powinien pojawić się odczyt w okolicach 1000 ohmów. Dalsza diagnostyka to VAG albo oscyloskop.

Nie wiem czy wcześniej pytałem. Startuje pompka paliwa po włączeniu zapłonu? Bo jeśli nie wina zasilania nie czujnika. Sprawdź bezpieczniki te podpięte od dołu skrzynki, szczególnie te po osłonką z napisem "Motor".

mma5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 07 sie 2015, 22:22

Post autor: mma5 » 23 gru 2015, 12:13

pompka paliwa nie startuje po włączeniu zapłonu, dopiero startuje po zwarciu ręcznym przekaźnika 208. Iskry też nie ma na świecach a prąd do cewki dochodzi.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 gru 2015, 17:35

To trzeba zacząć od sprawdzenia zasilania ECU. Ale widzę że jest problem ze znalezieniem jakichkolwiek schematów. Trzeba na czuja posprawdzać wtyczkę ECU czy pojawia się gdzieś plus po zapłonie (zazwyczaj kabel czarno-niebieski), czy jest stały plus (czerwony) i masy (brązowe kable z paskami różnych kolorów).

Może jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe się rozłączyła.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 gru 2015, 17:40

No nie jestem pewny ale ada to hitachi i pompka chyba nie startuje po zapłonie dopiero przy probie odpalania i odpaleniu.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 gru 2015, 18:17

Jeśli tak to trzeba w inny sposób sprawdzić czy ECU się załącza. Np. sprawdzając czy na odłączonej kostce czujnika temperatury silnika pojawia się 5V po zapłonie albo napięcie na skrajnych pinach halla.

mma5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 07 sie 2015, 22:22

Post autor: mma5 » 23 gru 2015, 22:13

jakbyście mogli podrzucić w którym miejscu jest ECU? Bo pod siedzeniem z tyłu jest sterownik ABS i w bagażniku po prawej jest takie urządzenie m.in od centralnego zamka (nie wiem od czego jeszcze?) A gdzie jest ECU?

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 gru 2015, 22:31

Jest na ścianie grodziowej pod nogami pasażera. Jak zdejmiesz osłonę poniżej schowka to będzie widać samą wtyczkę ECU.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 24 gru 2015, 15:59

Sprawdź czy Ci palec w aparacie się obraca,może ścięło klinek na wałku pośrednim stąd brak iskry.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl