Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Przerywanie, szarpanie, spadek obrotów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
SUPER R.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 cze 2014, 11:23

[B4 2.0 ABK] Przerywanie, szarpanie, spadek obrotów

Post autor: SUPER R. » 28 lis 2015, 23:18

Witam.
To mój pierwszy post i pierwszy poważniejszy problem.
Chodzi mianowicie o to, że jak silnik już złapie temperaturę (tak mi się wydaje, bo nie działa mi wskaźnik temp na zegarach pomimo trzeciego już nowego czujnika i o to też mam pytanie) to jakoś tak całe auto się trzęsie na postoju i jak wciskam gaz i trzymam w jednym miejscu np na 3 tys obrotów to po jakichś dwóch sekundach te obroty spadają pomimo mojego trzymania pedału w jednej pozycji. Gdy dodaje gaz do konca obroty wzrastaja normalnie na ful (na postoju).

Inaczej ma się to gdy jade na dwójce lub trójce, w sumie to na kazdym biegu auto szarpie i gdy wciskam gaz do konca to tak jakby sie dławi i ciągle szarpie oraz wolno wzrastają obroty i to tez do ok 4tys obrotow...

Co to może być ?
Dodam jeszcze ze jak sie zatrzymalem to widać było, że chodzi tak na 800-900 obrotow w miare rowno ale co chwile tak jakby sie przydusza jakby miał zgasnąc i zaraz spowrotem obroty sie zwiekszaja i jest lepiej. Widac to nawet po spalinach ze nastepuje tak jakby przerwanie i za chwile dalej leci dym z rury.

Pozdrawiam i proszę o pomoc dla laika ;P

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 lis 2015, 23:49

Masz instalacje LPG?

SUPER R.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 cze 2014, 11:23

Post autor: SUPER R. » 28 lis 2015, 23:55

Nie

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 lis 2015, 07:40

SUPER R. pisze:trzeciego już nowego czujnika i o to też mam pytanie)
wtyczka, przewody lub sam licznik
SUPER R., tu trzeba by vag'a zapiąć może by coś wykazało

SUPER R.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 cze 2014, 11:23

Post autor: SUPER R. » 29 lis 2015, 09:05

No spróbuje zaprowadzić go do mechanika. Może ten przekaźnik 30 albo przepustnica ? Nie mam pomysłu. Warto dodać,ze to zaczęło sie nasilać gdy zostało wymienione takie jakby gumowe kolanko od odmy. Może to miec jakiś związek ? Dziwne jest to, ze auto rano jak jest zimne pracuje normalnie. Nawet jak wczoraj szarpało to postawiłem je na dwie godz i potem jak ostygło nadal było dziwne zachowanie obrotów ale do domu dojechałem juz bez szarpnięcia. (Ok 2 km)
Pozdrawiam i czekam na kolejne podpowiedzi.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 lis 2015, 09:14

To może po wyminie tego kolanka zaczął łapać lewe powietrze. Powiedz mechanikowi o tym to powinien szybciej znaleźć nieszczelność niż ty sam.

Tak jak piszesz może być ten przekaźnik 30. Może być problem sondą lambda albo układem zapłonowym (przy problemie z zapłonem też wyskoczy błąd sondy).

Co do wskazań temperatury to czasami pomaga wykręcenie i wyczyszczenie styku śrubek trzymających wskaźnik temperatury z licznikiem :arrow: http://www.fotosik.pl/zdjecie/b90e333dff614e76

SUPER R.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 cze 2014, 11:23

Post autor: SUPER R. » 29 lis 2015, 09:24

No ten wskaźnik temp to nawet mechanik mi mówił, że już teraz jak nie bedzie działać to problem jest już chyba jedynie w liczniku :P
A ten przekaźnik 30 można gdzieś kupić oprócz ASO ?
Bo troche mam daleko do najbliższego.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 lis 2015, 10:08

Zaminnik możesz dostać w każdym sklepie motoryzacyjnym sprzedającym części zamienne.
Tylko spisz sobie ten 9 cyfrowy numer 165 906 381 bo na hasło "przekaźnik 30" nie zawsze mogę wiedzieć. Tylko w sklepie dostaniesz zamiennik. A z ASO powinno dać się zamówić telefonicznie.
https://audi80.pl/b4-abk-wymiana-prz ... t39094.htm

SUPER R.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 cze 2014, 11:23

Post autor: SUPER R. » 29 lis 2015, 12:14

Byłoby zaj....cie jakby sam przekaźnik rozwiązał problem.
Teraz byłem na przejażdżce w celu sprawdzenia czy na pewno wystepuje to na cieplym silniku i po przejechaniu jakichs 10-15km nie było tak tragicznie jak wczoraj, ze dlawil sie przy dodawaniu gazu na dwojce albo trojce ale ciężej chodziła kierownica co mialo miejsce wczoraj tez i były mocne drgania na kierownicy przez jakies 2 minuty, zatrzymalem sie na chwile i ruszylem i drgania przestały się objawiać.
Nie jestem pewny czy ten przekaźnik pomoze i dlaczego dziś się objawiało słabiej niż wczoraj no ale cos tak czy siak cos jest nie tak, jutro wstawiam do mechanika i zobaczymy.

Gdyby ktoś miałby jeszcze jakieś pomysł to proszę o info, na pewno każda pomoc się przyda.
Pozdrawiam i dziękuje osobom, które się udzieliły :)

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2015-11-29, 12:27 ]
nie używaj wulgaryzmów :!:
Ostatnio zmieniony 29 lis 2015, 12:22 przez SUPER R., łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 lis 2015, 12:46

Możesz jeszcze próbować podłączyć sondę do masy. Bo czasem jak padnie to potrafi zubażać dawkę paliwa w nieskończoność.
Zobacz w tym temacie są zdjęcia jak to zrobić: https://audi80.pl/topics80/b4-20-abk ... htm#999435

SUPER R.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 cze 2014, 11:23

Post autor: SUPER R. » 29 lis 2015, 13:13

To jutro mu powiem, zeby zwrocil uwage na sonde, przekaznik i co jeszcze ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 lis 2015, 13:19

Jeszcze szczelność dolotu po tej wymianie rurki odmy.

SUPER R.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 cze 2014, 11:23

Post autor: SUPER R. » 08 gru 2015, 20:42

Witam.
Odebrałem samochód. Został wymieniony paluch, świece (były oryginalne - mechanik stwierdził, że od nowości nie wymieniane :D) przewody, i chyba kopułka ?

Wracałem do domu, naprawili mi wskaznik temperatury - pokazywal 90 stopni i samochod poki co chodzi miodzio. Oby tak juz było :D

Dziekuje i pozdrawiam !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl