Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Czyszczenie wtrysków

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Dynia1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 12 wrz 2009, 09:58

[B4 ABK] Czyszczenie wtrysków

Post autor: Dynia1990 » 21 lut 2016, 14:17

Witam,

mam pytanie odnośnie wtryskiwaczów w naszych motorach ABK. Szukałem na forum interesujących mnie informacji, ale nie mogłem nic znaleźć (jeżeli są takie to wybaczcie mój post).

Do rzeczy, moja Audiczka przez dłuższy czas chodziła tylko i wyłącznie na LPB (wiem, nie jestem z tego dumny, ale niestety finansowo nigdy na to nie było gotówki). W tym roku udało mi się uruchomić układ paliwowy, wymieniłem wszystkie przewody pod autem, przewód w baku, pompe, filtr paliwa i przewody pod maską czyli prawie cały układ. Tyle o tym co zostało zrobione.

Od tego czasu auto odpala na benzynie, ALE ...

1. Na zimnym pali na dotyk, ale jak już się rozgrzeje to trzeba ją dłużej pokręcić.
2. W pierwszych momentach po odpaleniu silnik pracuje w miarę równo, lecz po chwili tak jakby mu zapłon wypadał. Na obroty wchodzi bez problemu a na jałowych tak jakby ją coś bolało.
3. Jakieś 3000km temu wymieniałem olej i jak to u mnie bywało staram się sprawdzać jego stan, bo troszkę przepali, a i blok nie jest idealnie suchy. Lecz sprawdzając stan oleju po tych 3000km się zdziwiłem, bo byłem przekonany że będzie już w okolicy minimum, jak nie w ogóle. A tu na bagnecie jest ponad stan. I mnie to martwi, bo (nie wiem na ile to możliwe) jak wtryski leją to może paliwo w większym stopniu przedostawać się do oleju, co by potwierdzało ten stan.

Stąd moja prośba do forumowiczów, czy ma ktoś jakieś wskazówki jak dobrać się do wtrysków i w jaki sposób można spróbować je zregenerować. Bo na pierwszy rzut oko dostęp do nich nie jest jakiś prosty.

Jeżeli piszę herezje to proszę o krytykę :) zawsze człowiek się czegoś nowego nauczy.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 21 lut 2016, 15:01

samo dostanie sie do wtrysków w ABK to pestka kilka śrub i listwa wyjeta,i masz dostęp do wtrysków.
Osobiscie nie słyszalem i na tyle lat posiadania ABK nie miałem problemów nigdy z wtryskami,jeżeli chodzi o regeneracje to sorry ale jeżeli widzisz problem w dostaniu się do nich,to sobie odpuść dłubanie przy nich bo sobie tylko większego bigosu narobisz.
Nie wiadomo czy problem leży po stronie wtrysków.Możemy tak gdybać ,podjedz do kumatego mechanika .

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 lut 2016, 15:14

Ja o jednym takim przypadku wiem, że mechaniki kazały koledze kupić nowe wtryskiwacze bo te leją czy coś. Ale po ich wymianie było tak samo a problemem okazał się regulator ciśnienia paliwa ;-) więc tylko go na koszty naciągnęli.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 lut 2016, 20:02

Już lepiej kupić używane. Ale jak pisze PieterB, wtryskiwacze rzadko kiedy wysiadają a reszta osprzętu w ABK szczególnie przeływomierz i problemy ze szczelością są o wiele częstsze.

Awatar użytkownika
Dynia1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 12 wrz 2009, 09:58

Post autor: Dynia1990 » 22 lut 2016, 10:42

Tyle, że te wtryski nie widziały benzyny przez jakieś 4 lata :) Jak będę miał chwilę to spróbuje sprawdzić je i się okaże co dalej.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 lut 2016, 17:51

Dynia1990, powiem tak ja 2 lata JN też na bp nie jeździłem i nie było problemu po tym czasie odpalić na bp.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 22 lut 2016, 23:41

Zostaw wtryskiwacze na razie w spokoju. Sprawdź regulator ciśnienia paliwa i jego sterowanie podciśnieniem.
ewidentnie olej rozrzedzany niespalonym paliwem. Sprawdzałeś jak się zachowuje wtryskiwacz rozruchowy?

Awatar użytkownika
Dynia1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 12 wrz 2009, 09:58

Post autor: Dynia1990 » 25 lut 2016, 15:58

Wtryskiwacz rozruchowy sprawdzałem, ale dość dawno temu także sprawdzę go raz jeszcze. Co do regulatora to czy poza sprawdzeniem czy znajduje się benzyna w przewodzie podciśnienia można go sprawdzić jeszcze w inny sposób?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 25 lut 2016, 18:19

Częściowo tak, trzeba podłączyć manometr do listwy zasilającej i sprawdzić jak długo utrzymuje się ciśnienie po wyłączeniu zapłonu oraz jakie jest ciśnienie gdy pompa tłoczy przy normalnych obrotach silnika.

Awatar użytkownika
Dynia1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 12 wrz 2009, 09:58

Post autor: Dynia1990 » 07 mar 2016, 08:13

W weekend chwilę bylem przy aucie i wychodzi na to, że uszkodzony jest regulator. Po odpięciu przewodu podciśnienia leje się z niego benzyna, także kupię nowy i zobaczymy co się będzie dalej działo. Wtrysków na razie nie ruszałem.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 07 mar 2016, 18:36

Dynia1990 pisze:W weekend chwilę bylem przy aucie i wychodzi na to, że uszkodzony jest regulator. Po odpięciu przewodu podciśnienia leje się z niego benzyna, także kupię nowy i zobaczymy co się będzie dalej działo. Wtrysków na razie nie ruszałem.
Czyli niestety dobrze wykrakałem. Daj znać co z tego wyszło. Wtrysków na razie nie ruszaj.
Po wymianie regulatora przeczyść świece i dobrze rozgrzej motor na trasie, a potem napisz jak się zachowuje. Dobrze by było zmienić olej bo zapewne rozrzedzony niespalonym paliwem.

Awatar użytkownika
Dynia1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 12 wrz 2009, 09:58

Post autor: Dynia1990 » 10 mar 2016, 15:34

Po wymianie regulatora niestety nie ma zmiany w pracy silnika na benzynie i nadal chodzi nierówno. Jeżeli chodzi o gaz to wczoraj byłem na ustawieniu gazu (tak btw. u jednego mechanika jak zajechałem to usłyszałem, że taką instalacje gazową 'hybrydę' gen I i II to najlepiej samemu sobie ustawić, trochę odkręcić, trochę przykręcić aż się ustawi :D polecam xD , ale ja osobiście nie skorzystałem ). Znalazłem gazownika, który jednak do ustawienia gazu używał analizatora spalin. :-) Autko miało dawkowaną za dużą dawkę gazu i dlatego takie dziwne obroty i przygaszanie silnika przy schodzeniu z obrotów. Teraz jest o wiele lepiej. Dodatkowo mechanik stwierdził, że bardzo fajny silniczek mam, bo ani olejny nie pali (sądząc po analizie spalin) i że rzadko się spotyka takie silniki z tego rocznika w takim stanie :-) co jeszcze bardziej motywuje mnie, żeby jednak postarać się o przywrócenie jej do dawnej świetności.

Ok, przepraszam za przydługą historyjkę :D

Co do oleju to chciałem chwilę poobserwować czy faktycznie winny za benzynę w oleju był ten regulator i dopiero wtedy wymienić olej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl