Witam
Jak w temacie, ostatnio przeglądałem trochę forum i internet i przyszła taka myśl
na modyfikacje ABT 90PS na AQN-a 170PS 5-cylindrów od paska - wzdłużny w budzie.
Trochę grzebałem na forum ale nic konkretnego nie znalazłem.
Oczywiście trzeba by zrobić kompletny SWAP z kompem, pedałem gazu, stacyjką itp.
Czy te silniki same w sobie nie są problematyczne?
W czym widzieli byście największe problemy?
Jeśli ktoś ZAPOMNI O CZYM TU MOWA niech przeczyta raz jeszcze temat i odpuści
sobie teksty typu - jak swap to tylko na 1.8T.........
W dalszej perspektywie możliwość dołożenia KOMPRESORA i 250PS-ów mamy.
Zadnej turbawki !!!!!!!!!!!!!!!
W budzie a6 c5 2.8 jeżdżę na KOMPRESORZE - po-prostu nie zapomniane wrażenia z każdego przyśpieszenia.
Jarosław-LT
B4 2.0 ABT - swap na AQN
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ktoś wsadził nawet VR6 do 80-tki (jest w dziale moje audi). Ale robił customową miskę olejową, bo nie ma miski pod podłużnie montowane VR6 w przeciwieństwie do vr5.
I dobrze w VR6 sprawdzić napinacze łańcuszków rozrządu bo lubią się rozlecieć i narobić szkód.
Lepiej już wywalić immobiliser, są wkładki stacyjki do 80tki z pętlą indykcyjną jak chcesz już montować ale będziesz musiał jeszcze wsadzić licznik albo immoboxa (w zależności o rocznika dawcy).Jarek-LT pisze: stacyjką itp.
I dobrze w VR6 sprawdzić napinacze łańcuszków rozrządu bo lubią się rozlecieć i narobić szkód.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Z tego co się orientuje, to był tylko jeden silnik 2.3 po zakończeniu produkcji tego starego R5 z audi 80/100 skonstruowanego w latach 70'. Były tylko dwie głowice do niego 10V i miał wtedy 150KM i 20V (nie mylić z R5 7A z 80tki) i wtedy miał 170KM.Jarek-LT pisze:Dodam jeszcze, że z tego typu są silniki jak wspomniany R5 rzędowy jak i W5 vałka.
Co do nazewnictwa (tego silnika z lat 90') to różnie go nazywali, bo skonstruowany jest trochę jak silnik rzędowy (kolejność zapłonu / konstrukcja wału) jak i V (czyli cylindry nie są w jednej linii aby był krótszy).
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Mądrego to i warto posłuchać.... nie mylić z tym przypadkiem.....
Silnik R5 - kompletny swap wraz ze skrzynią jest już za mniej niż 2k.
Jeśli chodzi o VR6 - coś tam można wyrwać za 2,5k - 3,5k sam silnik.
Kompletny swap 7k - więc Maciek889 - sam rozumiesz.
Myślałem też o V6 2.4 czy 2.8 + kompresor z 3.0 TFSI jak mam w A6 C5
ale dwa takie same silniki to żadna odmienność....
poza tym w szczycie przyśpieszania pokazuje mi czasami chwilowe spalanie 55liter.
Silnik R5 - kompletny swap wraz ze skrzynią jest już za mniej niż 2k.
Jeśli chodzi o VR6 - coś tam można wyrwać za 2,5k - 3,5k sam silnik.
Kompletny swap 7k - więc Maciek889 - sam rozumiesz.
Myślałem też o V6 2.4 czy 2.8 + kompresor z 3.0 TFSI jak mam w A6 C5
ale dwa takie same silniki to żadna odmienność....
poza tym w szczycie przyśpieszania pokazuje mi czasami chwilowe spalanie 55liter.