[All] Modyfikacje - Rozwiercanie przepustnicy
[All] Modyfikacje - Rozwiercanie przepustnicy
Jak w temacie ma ktos sprawdzony sposób, aby rozwiercic przepustnice ? Czy mozna to zrobic w warunkach domowo garazowych ? Czym ?
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 12:12 przez PI7er, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
PI7er, pierwsza sprawa to musisz sobie ogarnac taka klapke o srednicy do jakiej chcesz rozwiercic przepustnice. druga kwestia to taka ze w warunkach domowych nie polecam bo powierzchnia musi byc idealnie spasowana z klapka, jesli beda szczeliny to obroty na biegt jalowym bedziesz mial za wysokie bankowo, taki zabieg ogarnac powienien kazdy szlifierz ktory zajmuje sie obrobka glowic i cylindrow.
Mozna tez rozszlifowac przepustnice ale tylko na wejsciu i wyjsciu pozostawiajac miejsce styku z motylkiem nietkniete, poprostru wygladzasz tam wszystkie nierownosci oraz progi a calosc rozszlifowujesz do srednic przed i za przepustnica, srubki trzymajace motylek do trzpienia rowniez zeszlifowujesz tak aby nie wystawaly poza trzpien, uwaga wczesniej najlepiej wkrecic je na dobry klej do gwintow zeby sie nie okazalo ze ktoras sie wykrecila i pofrunela w cylinder.
Mozna tez rozszlifowac przepustnice ale tylko na wejsciu i wyjsciu pozostawiajac miejsce styku z motylkiem nietkniete, poprostru wygladzasz tam wszystkie nierownosci oraz progi a calosc rozszlifowujesz do srednic przed i za przepustnica, srubki trzymajace motylek do trzpienia rowniez zeszlifowujesz tak aby nie wystawaly poza trzpien, uwaga wczesniej najlepiej wkrecic je na dobry klej do gwintow zeby sie nie okazalo ze ktoras sie wykrecila i pofrunela w cylinder.
Słonik, pierwsza sprawa to raczej rozwiercenie a później dopasowanie klapki do średnicy przepustnicy.
A co do rozwiercenia to pozostało tylko przejść się do okolicznych ślusarzy i szlifierzy :roll:
Kilka fotek :
standardowa przepustnica 38mm;
rozwiercona i odchudzona oś przepustnicy 43mm;
porównanie osi przepustnic;
klapki w tym przypadku 38mm i 43 (max rozwiert bez tulejowania przepustnicy to 46-47mm)
A co do rozwiercenia to pozostało tylko przejść się do okolicznych ślusarzy i szlifierzy :roll:
Kilka fotek :
standardowa przepustnica 38mm;
rozwiercona i odchudzona oś przepustnicy 43mm;
porównanie osi przepustnic;
klapki w tym przypadku 38mm i 43 (max rozwiert bez tulejowania przepustnicy to 46-47mm)