Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1.9 td aaz] zmiana pin z 1.6TD do 1.9 TD

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
lysyxxx5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 lut 2012, 17:16

[80 b4 1.9 td aaz] zmiana pin z 1.6TD do 1.9 TD

Post autor: lysyxxx5 » 23 paź 2012, 19:15

Witam!
Dużo piszę się o zmianie Pinu z 1.6 TD do 1.9TD (aaz) lecz dla osób mało zajmujących się mechaniką samochodową nie jest w dokładny sposób wytłumaczone jak się do tego zabrać.

Proszę o informację:
1. Czy taka wymiana jest czasochłonna i skomplikowana?
2. Czy jest odczuwalny przyrost mocy/spalania?
3. Czy warto kupić taki Pin http://allegro.pl/boost-pin-do-1-9-td-a ... 96119.html ?

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2012-10-23, 19:26 ]
Być może zaraz zostanę zlinczowany, że nie umiem posługiwać się wyszukiwarką tylko zaśmiecam forum.
Znalazłem myślę bardzo przejrzysty opis http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0

Jednak podtrzymuje pytanie nr 2 i 3.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 23 paź 2012, 22:08

lysyxxx5,
1. Wymiana bardzo prosta (domniemywam, że masz pompę z LDA?).
2. Wzrost mocy jest odczuwalny... zwłaszcza momentu obrotowego.
3. Też mam kupiony z allegro... tylko asymetryczny, z możliwością regulacji.
lysyxxx5 pisze:http://www.forum.vwgolf.p...der=asc&start=0
Kiedyś korzystałem z tego samego opisu <piwo>

Awatar użytkownika
lysyxxx5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 lut 2012, 17:16

Post autor: lysyxxx5 » 24 paź 2012, 11:10

Mam Audi b4 1.9TD (aaz) i z tego co tu wyczytuje na forum to prawdopodobnie mam pompę z LDA.
Zamówiłem wczoraj na allegro PIN, jak tylko dotrze zabiorę się za "tuning".

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 24 paź 2012, 11:38

lysyxxx5, Pompa z LDA na górze wygląda tak... ,,A". Podłączony jest do niej wężyk wychodzący z tego miejsca... ,,B".
Obrazek

Awatar użytkownika
lysyxxx5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 lut 2012, 17:16

Post autor: lysyxxx5 » 24 paź 2012, 12:24

Kolego u mnie wygląda to tak: Obrazek

czyli to jest pompa z lda, tak?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 24 paź 2012, 13:06

lysyxxx5 pisze:czyli to jest pompa z lda, tak?
Tak ;-)

Awatar użytkownika
lysyxxx5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 lut 2012, 17:16

Post autor: lysyxxx5 » 24 paź 2012, 13:47

Więc póki co dziękuje za pomoc:)
Poinformuje o wynikach jak tylko uda mi się zmienić pin.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 24 paź 2012, 22:44

lysyxxx5, Po tym zabiegu z pewnością będzie czarny dym w dolnym zakresie obrotów. Nie zaszkodzi nieco podnieść ciśnienie turbodoładowania, pozbyć się kata i zaślepić zawór recylkulacji spalin EGR.

Awatar użytkownika
lysyxxx5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 lut 2012, 17:16

Post autor: lysyxxx5 » 25 paź 2012, 07:27

Kolego Andi77, o ile zabieg zmiany Pinu wydaje mi się prosty i myślę, że sobie poradzę, to o całej reszcie (Nie zaszkodzi nieco podnieść ciśnienie turbodoładowania, pozbyć się kata i zaślepić zawór recylkulacji spalin EGR) nie mam pojęcia;/

[ Dodano: 2012-10-25, 15:32 ]
Andi77, poczytałem trochę i zlokalizowałem u siebie zawór EGR. Wygląda on tak. Jeżeli masz możliwość to zaznacz mi proszę, w którym miejscu należy go zaślepić.
Jakie korzyści przynosi zaślepienie zaworu EGR?

Obrazek

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 paź 2012, 22:48

U mojego ojca zaślepienie EGR spowodowało że samochód lepiej zaczął jechać, ciśnienie doładowanie się zwiększyło bo widocznie był nieszczelny i powietrze spieprzało w wydech.
Najlepiej zrobić coś na wzór uszczelki (tylko bez tej dziury którą przechodzą spalint) z czegoś niepalnego i włożyć między zawór a kolektor.
Obrazek

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 25 paź 2012, 23:36

lysyxxx5, Miejsce zaślepienia podał kolega aldi,
Odnośnie zaślepki, to na allegro można kupić za kilka zeta.

Awatar użytkownika
lysyxxx5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 lut 2012, 17:16

Post autor: lysyxxx5 » 26 paź 2012, 09:54

Listonosz już był i niestety pin jeszcze nie dotarł;/
Zajmę się dziś zaworem egr.
Koledzy czy zaślepiając zawór egr należy również zaślepić ten żółty wężyk, który do niego dochodzi?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 paź 2012, 11:10

Wężyk możesz zostawić w spokoju bo to tylko sterowanie. W prawdzie jest niepotrzebny przy zaślepionym EGR ale po co ma wyglądać na kombinowane pod maską. Odłączenie tego wężyka już by uniemożliwiło włączenie EGR ale jak jest by był nieszczelny to lepiej zaślepić.
Wcześniej nie wspomniałem: odłączenie EGR zmniejsza zanieczyszczenie kolektora ssącego przez olej zapieczony sadzą co zmniejsza jego średnicę i mniej powietrza będzie trafiać do silnika.

Awatar użytkownika
lysyxxx5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 lut 2012, 17:16

Post autor: lysyxxx5 » 26 paź 2012, 16:25

Zaślepiłem EGR i muszę przyznać, że bardzo pozytywnie mnie to zaskoczyło:)
Nie dużo pracy, a przyspieszenie znacznie lepsze. Aż boję się pomyśleć co będzie jak zmienie PIN:)
Poczytałem trochę na temat wycięcia katalizatora i wcale nie wydaje się to skomplikowane. Po wymianie PINu pomyślę nad katalizatorem.
Andi77 pisał o podniesieniu ciśnienia doładowania. Jest możliwość wykonania tej operacji bez specjalistycznych przyrządów pomiarowych?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 26 paź 2012, 22:26

lysyxxx5, Nie musisz wycinać katalizatora... wystarczy wybić ceramiczny wkład <ok>
Obrazek
Wybity wkład (monolit) możesz sprzedać.
Po tym zabiegu przybędzie kilka koni.
Odnośnie ciśnienia turbo (zaznaczyłem na fotce)... kupiłem na allegro wskaźnik i wtedy regulowałem ciśnienie <ok>
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl