[ALL] różnice napędu quattro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 gru 2012, 13:41
[ALL] różnice napędu quattro
Witam. Panowie, napęd quattro montowany w 80- tkach jest taki sam w każdej wersji czy są jakieś różnice w przełożeniach czy czymś w tym rodzaju?
Interesuje mnie to ponieważ szukam samochodu z quattro jako bazę budy do późniejszego swapa i zastanawiam się czy ten quattro w mocniejszych wersjach np 2.6-8 v6 nie był jakiś mocniejszy, trwalszy z racji większej mocy?
Interesuje mnie to ponieważ szukam samochodu z quattro jako bazę budy do późniejszego swapa i zastanawiam się czy ten quattro w mocniejszych wersjach np 2.6-8 v6 nie był jakiś mocniejszy, trwalszy z racji większej mocy?
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Niektóre skrzynie miały dodatkowe łożysko igiełkowe- były mocniejsze (na przykład CBR <ok> ), chyba do 1994 ale nie jestem pewien na 100.
Przelożenia w V6 też były różne: 35/7 i 35/9 -najważniejsze to żeby most i skrzynia miały takie samo.
PS: nie dokońca rozumiem. Chcesz kupić jakieś quattro w dobrym stanie na przykład z V6 i przełożyć tam napęd i silnik ze swojego ABK Q?
Przelożenia w V6 też były różne: 35/7 i 35/9 -najważniejsze to żeby most i skrzynia miały takie samo.
PS: nie dokońca rozumiem. Chcesz kupić jakieś quattro w dobrym stanie na przykład z V6 i przełożyć tam napęd i silnik ze swojego ABK Q?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 gru 2012, 13:41
Rzeczywiście nie do końca rozumiesz.. Ogólnie mój ABK to zupełnie inna bajka. Ja szukam drugiego samochodu jako bazę budy na dalszy rozwój. Nie wiem co to będzie jeszcze jestem w trakcie zbierania informacji- np 1.8t albo 2.8 193ps.Rychu82 pisze: PS: nie dokońca rozumiem. Chcesz kupić jakieś quattro w dobrym stanie na przykład z V6 i przełożyć tam napęd i silnik ze swojego ABK Q?
Czyli są różnice w napędach.. Na czym to polega w praktyce? Np. zamianka z fabrycznego 2.0 115KM na 2.8 spowodowałaby co? Bo jak rozumiem ogólnie będzie pasowało wszystko. Skrzynia bedzie miała krótsze lub dłuższe przełożenia. W praktyce może to być + lub - zależy.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Oczywiście, tak samo różne są w coupe i sedan/avant.Quattromaniak pisze:Czyli są różnice w napędach
Kompletnie nic.Quattromaniak pisze:a czym to polega w praktyce? Np. zamianka z fabrycznego 2.0 115KM na 2.8 spowodowałaby co?
Skrzynia, krótsza lepiej przyspiesza, długa lepsza w trasy. Ogólnie często z V6 były długie skrzynie. Plusem będzie długa, jak będziesz jeździł dużo w trasie, za to w mieście powajchujesz więcej. Ja mając najkrótsza skrzynie spokojnie jeździłem 50km/h 1.8t na piątym biegu. Na pewno na krótszej skrzyni auto jest żywsze.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 gru 2012, 13:41
Podczepie sie do tematu zeby nie brudzic nowym.
Mam ABK oske i mysle nad przeszczepem Q-kupnem dawcy 2.6 Q.
Musialbym przelozyc skrzynie za calym dyfrem i tylnim zawieszeniem tak?
Wszystko plug$play jedyna roznica w dlugosci przelozen?
Skrzynie z ABK wsadzilbym do 2.6 i puscil do ludzi w osce.
Dobrze kombinuje?
Mam ABK oske i mysle nad przeszczepem Q-kupnem dawcy 2.6 Q.
Musialbym przelozyc skrzynie za calym dyfrem i tylnim zawieszeniem tak?
Wszystko plug$play jedyna roznica w dlugosci przelozen?
Skrzynie z ABK wsadzilbym do 2.6 i puscil do ludzi w osce.
Dobrze kombinuje?