Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0ABF] Pomoc z kolektorem ssącym

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

[2.0ABF] Pomoc z kolektorem ssącym

Post autor: Boski;) » 27 sty 2013, 19:12

Witam panów. :mrgreen:
Otóż mam taki problem. Aktualnie posiadam B3 z silnikiem ABF. Silnik zamontowałem na sankach tak jak oryginalny 3A, misę olejową zapodałem od 3A, żeby silnik siadł jak najniżej. Podczas montażu silnika dowiedziałem się że różni się od ACE wysokością bloku. Dodatkowo silnik ten pochodzi z seata , gdzie montowany był poprzecznie. W budzie audi przepustnice mam z przodu co również uniemożliwiało zamykanie maski. Bez kolektora ssącego maska się zamyka ok. Postanowiłem więc zrobić tzw.wlot powietrza na masce żeby wszystko było ok. Dodatkowo bardzo rzuca się to w oczy. Ale nie w tym problem. :shock: Musiałem usunąć także trochę wzmocnienia maski , podczas spawania "budki" poszycie maski pofałdowało się. Trzeba było szpachlować.. Silnik niestety miał oryginalne poduszki, a przy ostrym bucie unosił się do góry i bił o maskę. Poduchy wymieniłem i jest ok. Ale na masce popękała szpachla i będę za niedługo musiał poprawiać i malować.


Chodzi mi o to żeby zmienić kolektor ssący aby był z boku silnika , tak jak jest w AEB. Może ma ktoś pomysł jak to rozwiązać. Może kolektor z 1.8T i dorobić taki dystans do bloku??

Mógłbym zapodać wtedy ori maskę i problem by znikł.
Zaznaczę tylko że budowa tego autka pochłonęła parę tys. i teraz dopiero cieszę się jego eksploatacją. Silnik jest w b.przyzwoitym stanie, ani grama oleju, czyściutki , mocny, .
Chciałbym zrobić tak aby nie ucierpiał na mocy :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 20:20 przez Boski;), łącznie zmieniany 1 raz.

skizo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 02 lut 2008, 20:05
Lokalizacja: Miechów

Post autor: skizo » 02 lut 2013, 11:07

A dlaczego po prostu nie kupisz sobie kolektora dolotowego od ACE ? A nie zaczynasz od dupy strony z wycinaniem otworów w masce :shock: ?ABF jest na krótkim bloku więc wszystko się pomieści

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 02 lut 2013, 11:37

ABF ma dłuższy blok oblukaj czy nie ma do kupienia lub przerób poduszki na niższe co by motor polazł w dół <piwo>

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 03 lut 2013, 12:41

skizo

Jeśli by to było takie proste to nie pisał bym o tym postu. Po za tym pewnie nigdy nie miałeś doczynienia z tym silnikiem. Jest on na wysokim bloku, i kolektor od ACE nic tutaj nie pomoże, nawet nie wiem czy pod nim zmieściły by się wtryski ABf. silnik nie da rady niżej opuścić bo przeszkadza belka zawieszenia.. \chodziło mi raczej o kolektor z 1.8T przespawać trochę aby był z boku. Ale widzę że na tym forum to tylko bezsensowne odpowiedzi niektórzy piszą, udają fachowców a nic nie wiedzą.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 lut 2013, 15:41

Kolektor z turbo do wolnossącego silnika pogorszy elastyczność silnika. Kolega Lukaszbroz z forum wrzucił do siebie silnika ADR i zanim zdobył "odstawkę" przepustnicy z cabrio adr (przepustnica w kolektorze ADR wychodzi tam gdzie w audi 80 jest serwo hamulców) jeździł na kolektorze z 1.8 turbo i z tego co pamiętam nie jechało to za dobrze.

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 03 lut 2013, 20:14

No właśnie motorek mi hula b.fajnie i szkoda mi żeby pogorszyć coś. Najwyżej poprawię maskę i motorek zostanie oryg.. :mrgreen: Myślę natomiast nad tym aby samemu zrobić kolektor..

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 03 lut 2013, 20:44

Boski;) pisze:Ale widzę że na tym forum to tylko bezsensowne odpowiedzi niektórzy piszą, udają fachowców a nic nie wiedzą.
Mam Ci napisać jak masz pospawać?

Bier w ręce kolektory, spawarkę i działaj, możesz dać kolektor z 1.8T i go troche przerobić, a jak nie to wyspawać sobie swój własny. Wycinanie dziur w masce zostawił bym jako ostateczną ostateczność. Linijka i do przodu, metodą prób i błędów znajdziesz rozwiązanie, o ile masz zaparcie.

Pozdro

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 12 lut 2013, 22:29

Ostatnio zauważyłem że kolektor z 7A, jest bardziej korzystniejszy niż z 6A. moje pytanie czy po obcięciu 1 baniaka spasuje do ABF?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl