[NG 2.3 90] montaz kompresora
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 lip 2013, 10:36
- Lokalizacja: Tarnów
[NG 2.3 90] montaz kompresora
Witam wszystkich
Chcial bym zalozyc do swojej lali kompresor prosil bym o jakies propozycje sugestie
Chcial bym zalozyc do swojej lali kompresor prosil bym o jakies propozycje sugestie
Ostatnio zmieniony 08 lip 2014, 17:14 przez piotr15159, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
1. Ortografa, montażpiotr15159 pisze:prosil bym o jakies propozycje sugestie
2. Poszukaj, jest kilka projektów tu na forum i na internecie
https://audi80.pl/23-ng-projekt-komp ... t80814.htm
https://audi80.pl/b3-18-projekt-komp ... t54160.htm
https://audi80.pl/80b4abk-kompresor- ... 94,345.htm
https://audi80.pl/b4-abk-czy-mozna-z ... t72348.htm
https://audi80.pl/b4-20-abt-modyfika ... t10245.htm
https://audi80.pl/coupe-20-ciekawost ... t56276.htm
3. Nikt ci nie wyłoży potrzebnej wiedzy tak na tacy bo:
a) skąd wiadomo co wiesz, czego nie wiesz, co wiedzieć potrzebujesz - zadawaj konkretne pytania.
b) nikomu nie zechce się pisać pracy magisterskiej tylko dla ciebie
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
kompresor +- 1000zł spawanie kolektora +-200-300zł
trzeba policzyć ile powietrza potrzebuje silnik i ile przy jakich obrotach daje kompresor
trzeba policzyć przełożenie dorobić łapy i jakoś napędzić ten kompresor trzeba by zwiększyć lekko dawkę paliwa trzeba ok 2k zł trochę wiedzy minimum podstawy dobrze narzędzia i materiały
i nie ładuje w ten silnik bóg wie ile tylko 0,2-0,25 co daje i tak przyrost 10km i 30nm
u mnie wyglądało to tak
kompresor 800zł
modyfikacja obudowy kompresora +redukcja pod przepustnicę 120zł
rury stalowe 50zł
łączniki silikonowe 100zł
pasek do napędu kompresora 70zł
ecu master od znajomego 200 zł
rolka napinacza 100zł
i kilka gratów o których nie pamiętam i to jeszcze nie jedzie tak jak powinno
trzeba policzyć ile powietrza potrzebuje silnik i ile przy jakich obrotach daje kompresor
trzeba policzyć przełożenie dorobić łapy i jakoś napędzić ten kompresor trzeba by zwiększyć lekko dawkę paliwa trzeba ok 2k zł trochę wiedzy minimum podstawy dobrze narzędzia i materiały
i nie ładuje w ten silnik bóg wie ile tylko 0,2-0,25 co daje i tak przyrost 10km i 30nm
u mnie wyglądało to tak
kompresor 800zł
modyfikacja obudowy kompresora +redukcja pod przepustnicę 120zł
rury stalowe 50zł
łączniki silikonowe 100zł
pasek do napędu kompresora 70zł
ecu master od znajomego 200 zł
rolka napinacza 100zł
i kilka gratów o których nie pamiętam i to jeszcze nie jedzie tak jak powinno
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 lip 2013, 10:36
- Lokalizacja: Tarnów
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 lip 2013, 10:36
- Lokalizacja: Tarnów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Sytuacja wygląda dużo lepiej niż posiadanie wtrysku, którego strojenie nie jest tak bezproblemowe, jak strojenie DECa. Zresztą są dwie osoby na forum, które dołożyły kompresor i jeździły na gazie na mikserze.emanuel33 pisze: jak wygląda sytuacja założenia kompresora lub Turbo do Ng który nie ma mechanicznego wtrysku tylko elektroniczny i wtryski od 1.8T?
Wtryski w 1.8T przy fabrycznych 4barach ciśnienia paliwa obrabiają 47,5KM z cylindra (190KM), więc przy 5 garach powinny wystarczyć na 237,5KM <ok>
Co do kosztów, to przy kompresorze trzeba (wersja budżetowa):
kompresor: 800-1000 używka
trochę rur metalowych, łączników gumowych, opaski zaciskowe + ewentualnie spawanie max 500zł
jakiś zawór DV albo blow-off 50-200zł
do tego pasek do napędzania + kółko na wał (jak nie wykorzysta się istniejącego)
+w huk roboty
przy turbo najtaniej wyszłoby wsadzenie kolektora razem turbosprężarką od silnika 2.2 10V turbo MC (jakoś nie mogę znaleźć ogłoszeń). Dojdzie więcej spawanie rur, bo trzeba będzie wydech przerobić, zrobić spływ oleju oraz doprowadzenie oleju do turbosprężarki. Nawet już ktoś kombinował na http://www.racingforum.pl/lofiversion/i ... 68757.html
Jesli chcesz po kosztach to montaż gażnika przed kompresorem i doładowanie nie przekraczające 0,4 bara. Efekt napewno będzie zadowalającypiotr15159 pisze:Myslalem nad zalozeniem Eaton m65
najgorsze bd wedlug mnie zestrojenie tego wszystkiego w kupe. I redukcja pod przepustnice.
Ogolnie na caly ten sprzecik przeznaczylem sobie okolo 3tys wiec mysle ze powinno wystarczyc
Tak jak mowi jacek myslalem tak na 0.3 doladowac
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Trzeba to będzie oblukać i pomierzyć. Nie pali się, więc na spokojnie.
[ Dodano: 2014-10-22, 11:50 ]
Jakieś NG widać jeździ już na Turbo.
Co trzeba zrobić żeby zaturbić NG:
Blok 2.3 10v NG z audi 90quattro dowiercony spływ oleju z turbo
Tłoki 2.3 10v NG zmodyfikowane celem odprężenia silnika
Korby 2.2 20v turbo (audi s2,s4,s6,rs2)
Głowica od 2.0JS na mechanicznej regulacji luzów zaworowych
Wałek rozrządu z 2.1 10v WC
Osprzęt silnika - kolektor wydechowy, podstawa filtra oleju z zasilaniem turbo z 2.2 10v turbo (audi 100)
Turbo KKK K24 Z 2.2 10v turbo (audi 100)
Kolektor dolotowy 2.0 10v JS (passat) plus przepustnica z TPS od volvo
Konwersja z mechanicznego wtrysku na EFI - Sterowanie silnikiem - komputer standalone - Ottomotive DEC1
Wtryskiwacze i zmodyfikowana listwa wtryskowa z 2.2 20v turbo (audi s2,s4,s6,rs2)
[ Dodano: 2014-10-22, 11:50 ]
Jakieś NG widać jeździ już na Turbo.
Co trzeba zrobić żeby zaturbić NG:
Blok 2.3 10v NG z audi 90quattro dowiercony spływ oleju z turbo
Tłoki 2.3 10v NG zmodyfikowane celem odprężenia silnika
Korby 2.2 20v turbo (audi s2,s4,s6,rs2)
Głowica od 2.0JS na mechanicznej regulacji luzów zaworowych
Wałek rozrządu z 2.1 10v WC
Osprzęt silnika - kolektor wydechowy, podstawa filtra oleju z zasilaniem turbo z 2.2 10v turbo (audi 100)
Turbo KKK K24 Z 2.2 10v turbo (audi 100)
Kolektor dolotowy 2.0 10v JS (passat) plus przepustnica z TPS od volvo
Konwersja z mechanicznego wtrysku na EFI - Sterowanie silnikiem - komputer standalone - Ottomotive DEC1
Wtryskiwacze i zmodyfikowana listwa wtryskowa z 2.2 20v turbo (audi s2,s4,s6,rs2)