[B3/B4] elektryczne szyby-podłączenie
[B3/B4] elektryczne szyby-podłączenie
Zamontowałem oryginalne (wymontowane z innego A80) szybki elektryczne. Niestety mam kłopot z podłączeniem.
Ściągnąłem oczywiście schemat ze strony www.centrum.audi80.pl (Audi_80_elektryka_szyb.pdf). Wpiełem czerwony przewód (+, wg schematu PIN L30) w skrzynkę bezpieczników od dołu (nad nogami kierowcy) w miejsce gdzie znalazłem pusty plus.
Niestety jest to miejsce cały czas zasilone, więc szybki działają pomimo wyłączonej stacyjki, działanie mi nie przeszkadza, ale niestety podświetlanie przycisków działa cały czas co jest już problemem. Czy ktoś orientuje się gdzie powinienem się wpiąć aby mieć zasilanie tylko przy włączonej stacyjce? Może jakiś schemacik bezpieczników? Próbowałem jeszcze wpiąć się w ??bezpiecznik?? szyberdachu (srebrna kostka wielkości bezpiecznika, też w półeczce nad nogami kierowcy, niestety tam zasilanie jest również cały czas obecne.
Mam poza tym pytanie gdzie mam się wpiąć przewodem czarno niebieskim (PIN M75S - ??w skrzynce bezpieczników??).
Gdzie z przewodem niebiesko-żółtym (sunroof SW - czyżby szyberdach - ale podobny włącznik mam już podłączony, sądzę że jest to jakieś zasilanie szyberdachu).
Gdzie powinny iść przewody brązowo-żółty i brązowo zielony- wg schematu idą do FRONT DOOR SW - może centralny?
Który bezpiecznik w skrzynce jest od elektrycznych szyb? No i jaki powinien być?
Dodam że mam elektryczny szyber i elektryczne lusterka-to już fabrycznie, więc mogę próbować gdzieś pod nie podpinać się.
Pytanie z innej beczki-do czego służy ten układzik sterujący (POWER WINDOW/SUNROOF CONTROL UNIT) prawdopodobnie powinien być zamontowany pod kierownicą i tam go zamontowałem )? Z tego co czytałem po pojedynczym naciśnięciu szyby powinny zjeżdżać do samego dołu. Niestety u mnie nie ma tego efektu, poza tym szyby działają bez zarzutu.
Ściągnąłem oczywiście schemat ze strony www.centrum.audi80.pl (Audi_80_elektryka_szyb.pdf). Wpiełem czerwony przewód (+, wg schematu PIN L30) w skrzynkę bezpieczników od dołu (nad nogami kierowcy) w miejsce gdzie znalazłem pusty plus.
Niestety jest to miejsce cały czas zasilone, więc szybki działają pomimo wyłączonej stacyjki, działanie mi nie przeszkadza, ale niestety podświetlanie przycisków działa cały czas co jest już problemem. Czy ktoś orientuje się gdzie powinienem się wpiąć aby mieć zasilanie tylko przy włączonej stacyjce? Może jakiś schemacik bezpieczników? Próbowałem jeszcze wpiąć się w ??bezpiecznik?? szyberdachu (srebrna kostka wielkości bezpiecznika, też w półeczce nad nogami kierowcy, niestety tam zasilanie jest również cały czas obecne.
Mam poza tym pytanie gdzie mam się wpiąć przewodem czarno niebieskim (PIN M75S - ??w skrzynce bezpieczników??).
Gdzie z przewodem niebiesko-żółtym (sunroof SW - czyżby szyberdach - ale podobny włącznik mam już podłączony, sądzę że jest to jakieś zasilanie szyberdachu).
Gdzie powinny iść przewody brązowo-żółty i brązowo zielony- wg schematu idą do FRONT DOOR SW - może centralny?
Który bezpiecznik w skrzynce jest od elektrycznych szyb? No i jaki powinien być?
Dodam że mam elektryczny szyber i elektryczne lusterka-to już fabrycznie, więc mogę próbować gdzieś pod nie podpinać się.
Pytanie z innej beczki-do czego służy ten układzik sterujący (POWER WINDOW/SUNROOF CONTROL UNIT) prawdopodobnie powinien być zamontowany pod kierownicą i tam go zamontowałem )? Z tego co czytałem po pojedynczym naciśnięciu szyby powinny zjeżdżać do samego dołu. Niestety u mnie nie ma tego efektu, poza tym szyby działają bez zarzutu.
Podłącz koniecznie za stacyjką, najlepiej u jakiegoś elektryka, koszt to ok. 10 zł.patryk_85 pisze:Niestety jest to miejsce cały czas zasilone, więc szybki działają pomimo wyłączonej stacyjki, działanie mi nie przeszkadza, ale niestety podświetlanie przycisków działa cały czas co jest już problemem.
Szyby w stanie spoczynu biorą 2,8 A. Jedna szyba podczas pracy bierze 13A, dwie szyby pracujące razem az 26 A... Przez noc może Ci rozładować akumulator !
Podłącze na pewno, ale wolałbym żeby cały układ działał tj żeby działało też podtrzymanie tak jak napisał jmm. Swoją drogą w stanie spoczynku aż 2,8A? Przecież to jakieś 33W, a tam są tylko 3 żaróweczki 1,5W. Na razie założyłem bezpiecznik 15A, ale nie testowałem przy działaniu obu szyb, ale wg tego co piszesz założę większy.Krzysztof_Suliko pisze:
Podłącz koniecznie za stacyjką, najlepiej u jakiegoś elektryka, koszt to ok. 10 zł.
Szyby w stanie spoczynu biorą 2,8 A. Jedna szyba podczas pracy bierze 13A, dwie szyby pracujące razem az 26 A... Przez noc może Ci rozładować akumulator !
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
podłacza sie ten czarno niebieski cienki przewodzic odstajac od modułu pod skrzynke bezpiecznikow ... jak sie schylisz to po lewej stronie skrzynki bedą takie kostki zółte o ile sie nie myle ... dawno to podłaczalem i zaświec sobie latarka... wcisnij głowie i tam bedzie podpisany ten pin.... podłaczasz go i juz a + to własnie tam jest L30 i niestety tak samo było u mnie ze było cały czas na nim napięcie... jedz do elektryka i niech podepnie pod plus ktory wychodzi ze stacyjki po załączeniu zapłonu... ja płaciłem 10zł.
Jak masz elektryczne lusterka to sprubuj moze znaleśc plus od nich tam pod spodem... to wtedy pod niego mozesz sie podpiąc... biezpiecznik masz na instalacji niedaleko modułu przeciez na kablu +. Ja mam bezpiecznik tam 15A i działa juz dłuuugo i nic sie nie dzieje...
Jak masz elektryczne lusterka to sprubuj moze znaleśc plus od nich tam pod spodem... to wtedy pod niego mozesz sie podpiąc... biezpiecznik masz na instalacji niedaleko modułu przeciez na kablu +. Ja mam bezpiecznik tam 15A i działa juz dłuuugo i nic sie nie dzieje...
Podłączanie szyb prawie na finiszu. Wnioski i spostrzeżenia:
-pin M75S idzie do skrzynki bezpieczników, jest tam oznaczony odpowiednio tak jako podał Misiek_Stce, u mnie był nawet rozgałęzienie do niego, ponieważ coś jeszcze jest tam podpięte, w każdym razie ten tym pinie jest "+" po załączeniu stacyjki
-pin L30 również należy podłączyć w skrzynce bezpieczników, są tam wyprowadzone plusy (działają cały czas)
-przewód niebiesko-żółty podłączamy pod szyberdach, zresztą łatwo znaleźć to podłączenie bo jest taka charakterystyczna złączka zielono-fioletowa-jest to podtrzymanie działania szyberdachu razem z szybkami
Wcześniej podświetlanie przycisków działało cały czas, bo uszkodzony był sterownik (zimne luty) a ktoś go naprawiając zwarł na sztywno cewkę.
Obecne działanie:
-podświetlanie przycisków załącza się po przekręceniu stacyjki, świeci się do 30sek po wyłączeniu stacyjki, ewentualnie jak naciśniemy w przycisk podniesienia/opuszczenia szyby też się zaświeca i świeci się 30 sek-w dowolnym momencie tj nawet gdy zamkniemy samochód. W momencie gaśnięcia podświetlania słychać zadziałanie cewki przekaźnika
-szyby działają w dowolnym momencie
Moim zdaniem działanie w chwili obecnej jest optymalne, mimo tego że nie mam jeszcze podłączonego pinu od drzwi-prawdopodobnie szybki nie powinny już działać po zamknięciu samochodu.
-pin M75S idzie do skrzynki bezpieczników, jest tam oznaczony odpowiednio tak jako podał Misiek_Stce, u mnie był nawet rozgałęzienie do niego, ponieważ coś jeszcze jest tam podpięte, w każdym razie ten tym pinie jest "+" po załączeniu stacyjki
-pin L30 również należy podłączyć w skrzynce bezpieczników, są tam wyprowadzone plusy (działają cały czas)
-przewód niebiesko-żółty podłączamy pod szyberdach, zresztą łatwo znaleźć to podłączenie bo jest taka charakterystyczna złączka zielono-fioletowa-jest to podtrzymanie działania szyberdachu razem z szybkami
Wcześniej podświetlanie przycisków działało cały czas, bo uszkodzony był sterownik (zimne luty) a ktoś go naprawiając zwarł na sztywno cewkę.
Obecne działanie:
-podświetlanie przycisków załącza się po przekręceniu stacyjki, świeci się do 30sek po wyłączeniu stacyjki, ewentualnie jak naciśniemy w przycisk podniesienia/opuszczenia szyby też się zaświeca i świeci się 30 sek-w dowolnym momencie tj nawet gdy zamkniemy samochód. W momencie gaśnięcia podświetlania słychać zadziałanie cewki przekaźnika
-szyby działają w dowolnym momencie
Moim zdaniem działanie w chwili obecnej jest optymalne, mimo tego że nie mam jeszcze podłączonego pinu od drzwi-prawdopodobnie szybki nie powinny już działać po zamknięciu samochodu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 02 maja 2018, 15:10
Witam mam pytanie co do tych pinów L30 i PIN M75S, jak to jest bo zetknąłem się, żeby podpiąć jeden kabel do L30 po przekręceniu stacyjki i drugi kabel do PIN M75S (u mnie nie ma tego pinu w bezpiecznikach pod nogami, jest tylko od razu M75k) i też podają by podłączyć po stacyjce. Proszę o podpowiedź do czego te kable podpięć już omijając te piny jeden z nich bym podpiął pod kabel przy stacyjce, a drugi?
Dziękuję za informację, pozdrawiam.
Dziękuję za informację, pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 02 maja 2018, 15:10
Dziękuję kolego za szybką odpowiedź, L30 mam podpiąłem i tak jak pisałem nie mam M75s ale podpiąłem pod obok chyba M75as coś takiego i tam jest prąd po przekręceniu kluczyka.
Teraz zastanawiam się na podłączeniem zielonej kostki kabel czerwono niebieski do lampki oświetlenia i teraz jest tam przy przełączniku wtyczka z trzema kabelkami środkowy stały plus i boczne lewy czarny z białym paskiem i do tego się podpiąłem oraz prawy i też czarny. Nie wiem czy dobrze podpiąłem bo ten od kogo kupiłem nie przesłał mi panelu sterującego od kierowcy czekam da podesłanie z jego strony. Podejrzewam, że bez niego nie ruszy nic.
Teraz zastanawiam się na podłączeniem zielonej kostki kabel czerwono niebieski do lampki oświetlenia i teraz jest tam przy przełączniku wtyczka z trzema kabelkami środkowy stały plus i boczne lewy czarny z białym paskiem i do tego się podpiąłem oraz prawy i też czarny. Nie wiem czy dobrze podpiąłem bo ten od kogo kupiłem nie przesłał mi panelu sterującego od kierowcy czekam da podesłanie z jego strony. Podejrzewam, że bez niego nie ruszy nic.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 131
- Rejestracja: 04 paź 2012, 23:24
- Imię: Marek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontakt:
https://audi80.pl/topics92/audi-80e ... 61,450.htm tu masz rozpiskę co jak podłączyć, ja według tego podłączałem jakoś pół roku temu i wszystko śmiga jak należy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 02 maja 2018, 15:10
Już nie wiem tutaj podają http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 2&start=20
- czerwono-nieb. zielona wtyczka (szukaj takiej samej wtyczki ale z niebiesko żółtym przewodem) jeśli nie będzie takiej wtyczki to ten przewód leci do przełącznika oświetlenia w podsufitce.
ale znowu na stronie https://audi80.pl/topics92/b3-b4-el ... vt6206.htm
-przewód niebiesko-żółty podłączamy pod szyberdach, zresztą łatwo znaleźć to podłączenie bo jest taka charakterystyczna złączka zielono-fioletowa-jest to podtrzymanie działania szyberdachu razem z szybkami
co kolega radzi do tej złączki zielono fioletowej nad nogami test to połączenie kabla czarnego z żółto czarnym i pod ten się podpiąć?
- czerwono-nieb. zielona wtyczka (szukaj takiej samej wtyczki ale z niebiesko żółtym przewodem) jeśli nie będzie takiej wtyczki to ten przewód leci do przełącznika oświetlenia w podsufitce.
ale znowu na stronie https://audi80.pl/topics92/b3-b4-el ... vt6206.htm
-przewód niebiesko-żółty podłączamy pod szyberdach, zresztą łatwo znaleźć to podłączenie bo jest taka charakterystyczna złączka zielono-fioletowa-jest to podtrzymanie działania szyberdachu razem z szybkami
co kolega radzi do tej złączki zielono fioletowej nad nogami test to połączenie kabla czarnego z żółto czarnym i pod ten się podpiąć?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 02 maja 2018, 15:10
Znalazłem na stronie poleconej przez maro0912
Nyga69xd, Brązowy masa
czerwony z białą wtyczką stały plus
niebieski z żółtą wtyczką plus po zapłonie
zielona wtyczka zasilanie szyberdachu
cienki brązowy krańcówka drzwi
czyli tak jak pisałem nad nogami jest taka sama kostka zasilająca szyber dach i w nią się wpiąłem i czekam na nadejście panela kierowcy bo bez niego nic nie pójdzie.
[ Dodano: 2018-05-06, 18:40 ]
Już działa wszystkim dziękuję i pozdrawiam.
Nyga69xd, Brązowy masa
czerwony z białą wtyczką stały plus
niebieski z żółtą wtyczką plus po zapłonie
zielona wtyczka zasilanie szyberdachu
cienki brązowy krańcówka drzwi
czyli tak jak pisałem nad nogami jest taka sama kostka zasilająca szyber dach i w nią się wpiąłem i czekam na nadejście panela kierowcy bo bez niego nic nie pójdzie.
[ Dodano: 2018-05-06, 18:40 ]
Już działa wszystkim dziękuję i pozdrawiam.