[b3 1.8 pm] stacyjka
[b3 1.8 pm] stacyjka
Panowie rozwaliła mi się stacyjka,jak wyciągnąć wkładke z niej.Urwał się z tyłu ten języczek co wchodzi do kostki i przyokazi kostke pod stacyjką też rozwaliło.
Proszę o poradę jak wyciągnąć tą wkładkę.
Proszę o poradę jak wyciągnąć tą wkładkę.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Zaraz Ci się postaram zrobić małe foto story.
Wyjmujesz kostkę elektryczną, ale to chyba już masz.
Następnie, w otwór w obudowie wkładasz odpowiedniej średnicy sztyft ( gwóźdź, nit, cokolwiek) i naciskasz na wewnętrzne zabezpieczenie, jednocześnie ciągnąc za bębenek i wyciągasz go z obudowy.
Jak już masz bębenek na wierzchu, bierzesz cieniutki wybijak lub coś w tym stylu i wybijasz zawleczkę która łączy ze sobą bębenek z tym języczkiem który załącza kostkę stacyjki.
A tak wygląda stacyjka rozłożona na części.
Fotki trochę nie najlepsze, ale mam nadzieję że coś tam dojrzysz :roll:
Wyjmujesz kostkę elektryczną, ale to chyba już masz.
Następnie, w otwór w obudowie wkładasz odpowiedniej średnicy sztyft ( gwóźdź, nit, cokolwiek) i naciskasz na wewnętrzne zabezpieczenie, jednocześnie ciągnąc za bębenek i wyciągasz go z obudowy.
Jak już masz bębenek na wierzchu, bierzesz cieniutki wybijak lub coś w tym stylu i wybijasz zawleczkę która łączy ze sobą bębenek z tym języczkiem który załącza kostkę stacyjki.
A tak wygląda stacyjka rozłożona na części.
Fotki trochę nie najlepsze, ale mam nadzieję że coś tam dojrzysz :roll:
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Kamil 20, no niestety bez wyjęcia całej kolumny sie raczej nie obejdzie. Obudowa wchodzi w kolumnę i jest zabezpieczona śrubą na klucz wpustowy TORX 30, z tym że jest to śruba z zabezpieczeniem tzn: w otworze śruby jest wystający cypelek uniemożliwiający włożenie klucza. Musisz zaopatrzyć się w TORX z otworem w środku (są dostępne) lub ewentualnie spróbować odkręcić tą śrubę za pomocą płaskiego wkrętaka odpowiedniej szerokości z wypiłowanym rowkiem.Kamil 20 pisze:jak wyjąć całą tą obudowe stacyjki? Ona jakoś wchodzi w kolumnę kierowniczą tyle wiem
Michałek, jak wyjmiesz z deski tą obwódkę która jest wokół stacyjki, to powinieneś się dostać do tego otworku przez który naciskamy zabezpieczenie, czymś zagiętym (wystarczy 5mm zagięcia). Próbowałem teraz na sucho to zrobić, da radę.Michałek pisze:muszę to wyciągac całe czy wyciągne sam bębenek bez wyjmowania obudowy
Kamil 20, w Twoim przypadku również radził bym spróbować tej metody.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Znaczy że co...nie masz żadnego otworu w obudowie bębenka? Dziwne, w tej stacyjce którą ja posiadam, ten otwór wygląda jak ori. Przyjrzałem się mu dokładnie i nie wygląda jak wiercony wiertarką <hmm> Co prawda nie mam jej od nowości, więc możliwe że już tam ktoś był :roll:Michałek pisze:Otwór nie jest fabryczny w moim przypadku.wierci się go w obudowie górnej jej części przy wyciągniętym kluczyku rowno jak jest wyciągnięty 12 mm od tej czarnej obudowy.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Powiem Ci, że po napisaniu poprzedniego postu, również o tym pomyślałem. Gdyby się to dało zrobić bez wyjmowania kolumny, to odpalenie nie swojego samochodu było by dziecinnie proste. Wystarczyło by mieć własny bębenek z kluczykiem i kawałek drutu.Nie mam fabrycznie tego otworu a to dlatego żeby było trudniej dla jakiegoś złodzieja
mam b4 ke w ktorej nie mam otworq zeby wyjac stacyjke, jakies ma ktos rady jak mam ja wyjac ... a co do odpalania wystarczy w kostce przekrecic czym kolwiek plastik i jedziesz.... meczylem 2 godziny stacyjke i wraz nie moge wyjac na pewno jest jakis patent. a wiercenie otworow odpada bo nie am tam na to miejsca
niom nie no nie mow ze bede musial sciagac cala tapicerke nie mam zegarow juz obudowy wokol kierownicy schowka pod a i tak nie idzie sie dostac do tego ... jest tak zle zrobione ze cala stacyjka wystaje przesz otwor w tapicerce ktory jest calym elementem ... niom chyba ze macie jakies male wiertarki