[80 B4 1.9 TDI 1Z] - Olej na łapie od silnika
[80 B4 1.9 TDI 1Z] - Olej na łapie od silnika
Witam,
Mam następujący problem:
W mojej B4, na prawej łapie silnika jest sporo oleju. Jest to dość mocny wyciek, ponieważ po dokładnym wytarciu, przejadę ok 1km i znów jest cała mokra. Początkowo myślałem, że wyciek następuje spod pokrywy zaworów, wiec ją zdemontowałem i uszczelniłem specjalnym silikonem. Nadal cieknie... Tym razem wydaje mi się ze leci spod kolektora ssącego i stąd moje pytanie: Po 1 żeby dostać sie do kolektora, muszę rozebrać turbine. Czy ją potem złożę bez problemów ?
Po 2 czy kolektor również mogę uszczelnic owym silikonem ? Jeśli to oczywiście z niego leci.
Ps. dodam tylko, że sylikon twardnieje i wytrzymuje temperature pow. 400 stopni C.
Jeśli chodzi o temat to Moderatorów proszę o wyrozumiałość ze względu na to, iż jestem dopiero początkującym użytkownikiem tego forum. :->
Mam następujący problem:
W mojej B4, na prawej łapie silnika jest sporo oleju. Jest to dość mocny wyciek, ponieważ po dokładnym wytarciu, przejadę ok 1km i znów jest cała mokra. Początkowo myślałem, że wyciek następuje spod pokrywy zaworów, wiec ją zdemontowałem i uszczelniłem specjalnym silikonem. Nadal cieknie... Tym razem wydaje mi się ze leci spod kolektora ssącego i stąd moje pytanie: Po 1 żeby dostać sie do kolektora, muszę rozebrać turbine. Czy ją potem złożę bez problemów ?
Po 2 czy kolektor również mogę uszczelnic owym silikonem ? Jeśli to oczywiście z niego leci.
Ps. dodam tylko, że sylikon twardnieje i wytrzymuje temperature pow. 400 stopni C.
Jeśli chodzi o temat to Moderatorów proszę o wyrozumiałość ze względu na to, iż jestem dopiero początkującym użytkownikiem tego forum. :->
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
A ja stawiam na to ze olej cieknie albo z pod głowicy albo ze smarowania turba bo w dolocie takie ilosci oleju to juz była by tragedia...ale jesli okaze sie iz jest to kolektor to jak najbardziej mozesz uszczelnić tym sylikonem. Sprawdz dokładnie raz jeszcze głowice (łaczenie z blokiem - bo cieknacy olej z pod uszczelki to w 1Z standrad), i oblukaj dokładnie spód turbiny.
irass1, jak już napisałem, pokrywa zaworów została uszczelniona, a więc odpada...
Również przypuszczam, że to kolektor :-o
Ps.
Bo zauważyłem, że turbinka tak fajnie mocno gwiżdże jak dodaje gazu i osobiście mi się to podoba. Myślisz, że to usterka :?: :-o
Również przypuszczam, że to kolektor :-o
Ps.
chodzi Ci kolego o taki dość mocny świst ?wtedy turbo mocno słyczać
Bo zauważyłem, że turbinka tak fajnie mocno gwiżdże jak dodaje gazu i osobiście mi się to podoba. Myślisz, że to usterka :?: :-o
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
u mnie mam to samo.pokrywa uszczelniona a na łapie olej.kiedys prubowałem odkręcic kolektor ssący i nie dokręciłem spowrotem dokładnie śrób.teraz cieknie właśnie z pod kolektora bo poszła uszczelka.dziwna sprawa bo jak odkręcałem węże przy turbinie to było lekko zaroszone olejem a z tamtąd naprawde mocno cieknie.mechanik coś mi o tym mówił czemu sie tak dzieje że z tamtad tyle oleju leci ale nie słuchałem go i niestety nie podziele sie z wami ta wiedzą :mrgreen:
Kurczę, sorry że odkopuję temat, ale powiedzcie mi koledzy, czy jak rozbiorę kolektor to nie uszkodzę gumy ? Bo z doświadczenia wiem, że te gumy bywają kruche i lubią pękać
Ile kosztuje taka gumka ? :mrgreen: Pytam, bo nie mogę się dodzwonić do Świtonia
[ Dodano: 2008-05-14, 19:34 ]
oO odkopałem o niecałe 4 godziny xD Sry mój błąd :mrgreen:
Ile kosztuje taka gumka ? :mrgreen: Pytam, bo nie mogę się dodzwonić do Świtonia
[ Dodano: 2008-05-14, 19:34 ]
oO odkopałem o niecałe 4 godziny xD Sry mój błąd :mrgreen: