Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4]Wymiana łożyska tylnego ham. tarczowe

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

[B4]Wymiana łożyska tylnego ham. tarczowe

Post autor: wilu8 » 11 maja 2008, 22:32

Witam postanowiłem przy okazji pstryknąć pare fotek i coś nie coś opowiedzieć o naprawie .
Rozpoczynamy od podniesienie kola i zdemontowania go,
Obrazek
W dalszej kolejności demontujemy zacisk :klucz 13 i 15mm
oraz jarzmo zacisku klucz imbusowy 8mm
Obrazek
zacisk podwiązujemy (np. drutem ) do sprężyny aby nie wisiał na przewodach
Obrazek
Zdejmujemy miseczke lekko podwazając ja śrubokretem i potem przy pomocy młotka delikatnie zbijamy ją , pod nią jest zawleczka i koronka na śrubie zawleczke demontujemy kombinerkami , smar wycieramy szmatą.
Srube odkręcamy kluczem nasadowym 24mm , i zdejmujemy powoli piaste z tarczą przytrzymując pierwsze lozysko które wypadnie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
obracamy piaste i podważając śrubokretem wyjmujemy simering i wyciągamy wew. łożysko
Obrazek
Obrazek
cała piaste z tarczą wkręcilem w imadło i przebijakiem wybiłem pierścienie łożyska z obu stron piasty
Obrazek
potem wszystko dokładnie wycieramy i zabieramy sie za nabijanie nowych pierścieni uważając aby nie opierać piasty o wieniec ABS
Obrazek
ja nabijam zawsze przez stary pierścień i zawsze wszystko układa sie dobrze
Obrazek
nowe łożysko smarujemy dokładnie smarem do łożysk (dobrze je wetrzeć w wianek)
W trakcie nabijania zeszła tarcza wiec przy ponownym montażu jej styk czyścimy dokładnie
papierem ściernym ,zakładamy simering
Obrazek
i możemy przystąpić do montażu końcowego w odwrotnej kolejności do demontażu
Obrazek
luz regulujemy w taki sposób aby podkładka przesuwala sie pod pewnym naciskiem śrubokrętem Obrazek
mniej wiecej prawidłowe dokrecenie wygląda tak że po udzerzeniu w kolo powinien być wyczuwalny lekki luz ,do miseczki nakładamy ok połowe smaru potem zakładamy koło
no i w droge pozdrawiam <piwo>
Ostatnio zmieniony 16 cze 2008, 00:07 przez wilu8, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 11 maja 2008, 22:46

Dobra robota wilu, wszystko jasno i przejrzyście opisane <ok>

Ps. Fajny masz bajzel na tym stole, skąd ja to znam :mrgreen:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 11 maja 2008, 22:47

nie mogłeś tego wcześniej pokazać ;-) dobra robota

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 11 maja 2008, 22:54

IC69 pisze:Ps. Fajny masz bajzel na tym stole, skąd ja to znam :mrgreen:
he no troche jest nie porządek ale jak sie cały czas coś dłubie to tak bywa :-P

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 12 maja 2008, 07:38

Pożadne (mógłbym powiedzieć wrecz wykonane z niemiecka dokładnoscia) foto story napewno przyda sie nie jednemu majsterkowiczowi, gratki :-D

Awatar użytkownika
el_scorpion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Post autor: el_scorpion » 12 maja 2008, 10:47

fajnie, pewnie mi się niedługo przyda <spoko>

Awatar użytkownika
wolly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 733
Rejestracja: 21 wrz 2007, 21:33
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: wolly » 12 maja 2008, 13:03

dobra robota <ok>

noorbi

Post autor: noorbi » 12 maja 2008, 15:33

Świetny opis, krok po kroku <ok> Przyda sie wielu osobom. Też mamy taki porządek na stole...operacyjnym ;-)

henio196
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 mar 2008, 19:18

Post autor: henio196 » 12 maja 2008, 19:39

<piwo> Fajnie że są tacy ludzie że chcą pomagać innym Dobrze coś zrobić samemu oszczędza się na kasie .Mechanicy w warsztatach to za byle drobnostke kasują niezły szmal. Taka zasada niewiesz płacisz .Dzięki wszystkim

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 12 maja 2008, 20:44

konkretnie pokazane wilu teraz mniej doświadczeni klubowicze sobie poradzą jak byśmy wszystkich kasowali za robotę to ja juz bym jeżdził z A8 pozdrawiam :mrgreen:

Awatar użytkownika
krisPrG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 524
Rejestracja: 09 lis 2007, 23:59
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: krisPrG » 13 maja 2008, 00:44

a u mnie warsztat jest czysty i wszystko poukładane :-P
fajnie że wrzuciłeś takie story na forum, pewnie nie jednemu z nas się przyda :-)

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 13 maja 2008, 07:59

Mi sie przyda napewno bo jestem w trakcie wymiany a wlasciwie przed wymiana bo nie wiedziałem jak sie do tego zabrac, teraz juz wiem. Dziekiwilu8 <piwo>

Awatar użytkownika
rajdowiec86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 30 mar 2008, 20:53
Lokalizacja: Kamienna góra

Post autor: rajdowiec86 » 14 maja 2008, 00:01

Fajny opis.Więcej takich serwisówek a puścimy mechaników z torbami <ok>

a.milewski.mm

Post autor: a.milewski.mm » 15 maja 2008, 23:52

A jakie łożyska wsadziłeś? Ja fakt nie mam tarcz z tyłu, ale bemben, a łożyska to podobne, podobne. Ja po kilku firmach sprawdzonych polecam tylko SKF, są naprawdę dobre.

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: [B4]Wymiana łożyska tylnego ham. tarczowe

Post autor: shelby » 16 maja 2008, 10:29

Bardzo dobry i szczegółowy opis ale pozwolę sobie na małą dyskusję
wilu8 pisze:do miseczki nakładamy ok połowe smaru
Jedyną funkcją jaką pełni smar w miseczce jest ... jego zasychanie. Natomiast w znacznym stopniu zmniejsza pojemność wolnej przestrzeni w całym układzie łożysk. Zwiększające się ciśnienie w takcie nagrzewania w zamkniętej przestrzeni łożysk, w końcu znajduje jakieś ujście (miseczką, albo zimeringiem). W trakcie stygnięcia powstaje podciśnienie co powoduje zaciągnięcie wilgoci i kurzu z zewnątrz. Smar należy bardzo dokładnie "wetrzeć" w samo łożysko a miseczkę należy posmarować cienką warstwą jedynie w miejscu styku z piastą aby całość uszczelnić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl