Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4]Wymiana łożyska tylnego ham. tarczowe

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 16 maja 2008, 22:34

łożysko niestety z dolnej półki OPTIMAL a ja tam nie widze przeszkód w nakładaniu połowy miseczki smaru , a jeżeli chodzi o SKF to właśnie jak wyjąłem to stare SKF było i sie pierwsze posypało a zewnętrzne KOJO było w najleprzej kondycji :-D

Awatar użytkownika
pawko81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 23 mar 2007, 17:20
Lokalizacja: bialystok

Post autor: pawko81 » 17 maja 2008, 18:29

chcialem sie zapytac czy te lozysko wewnetrzne wieksze powinno wchodzic lekko na piaste czy ciezko bo mi to strasznie lekko wchodzi i po paruset kilometrach huczy kolo.niewiem czy to lozysko czy ta piasta.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 17 maja 2008, 20:36

pawko81, przyjżyj sie piaście w miejscu gdzie wchodzi łożysko możliwe że stare się obruciło kilka razy i jest luz i mogą to być przyczyny nadmiernego zużycia łożyska lub za mocno je dokręcasz

rash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 23 maja 2007, 14:30

Post autor: rash » 19 maja 2008, 22:50

Ja mogę dodać jeszcze odnośnie nakładania łożyska parę słówek:

Otóż mam w tyle napęd, więc łatwo, albo ciężko nie jest - jak kto woli. Swoje stare łożyska jak wymieniałem, to nie miałem zamiaru ich wcale zachować, bo niby po co, więc je wybijałem. Ponieważ całe zawieszenie jest z tyłu chyba jeszcze bardziej skomplikowane niż z przodu (aż dziwne), a przynajmniej więcej jest części gumowo-metalowych, dodatkowo kolumna (nie wiem jak dokładnie się to nazywa) jest u dołu, do wahacza, przymocowana na śrubie mimośrodowej, więc jeżeli ktoś chce całość wyciągać, powinien po operacji udać się na ustawienie geometrii. Oczywiście najpierw trzeba rozłączyć półośki - zarówno od strony przegubu zewnętrznego, jak i wewnętrznego - łatwiej się zdejmuje.

Kolumnę, następnie, odkręciłem u góry, zdjąłem końcówkę drążka, odchyliłem całą kolumnę i opierając całość o kawałek kołka wybijałem przecinakiem stare łożysko. Walenia jest co nie miara, więc można przygotować kogoś bardziej barczystego do pomocy ;-)

Jeżeli już się wybije łożysko, to nałożenie nowego wcale nie musi się wiązać z wbijaniem, wystarczy trochę obsmarować nowe łożysko jakimś olejem, może być nawet silnikowy, alby śliski, następnie wsadzić do dziury i lekko nabić starym łożyskiem - dalsze dobijanie jest niepotrzebne, bo... wystarczy zamocować już półośkę - od strony wewnętrznej i od strony piasty - i dokręcać łożysko tarczą hamulcową, śrubą do piasty - zapewniam, że mniej męczące niż nabijanie łożyska - wystarczy mieć odpowiedni klucz i zapewnić sobie dodatkową dźwignię kawałkiem rury.

Po dokręceniu śruby do piasty można odkręcić, zdjąć półośkę od zewnątrz i sprawdzić, czy wszystko w porządku. U mnie nie było problemów. Później wystarczy dokładnie skręcić półośkę, całość zawieszenie i hajda - nie potrzeba nawet na geometrię, a pozbędziecie się huczenia. ;-)

Powodzonka. Ja się namęczyłem chyba z 6 godzin na dwa koła z pomocą ojca - było jednak warto - SKF sobie radzi, niedługo przyjedzie pora na przód. Niestety nie miałem przy tej operacji aparatu, może przy następnym razie się uda.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 26 maja 2008, 21:26

A jak wygląda sprawa wymiany łożyska w przedniej osi? czeka mnie to w najbliższym czasie i nie wiem czy mogę się wzorować na tym temacie czy trzeba odczepiać mc persona i potem pewnie ustawiać zbieżność? może ktoś akurat wymienia i może dołączyć opis? Dzięki bardzo za elegancki opis co i jak, kawał dobrej roboty <ok>

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 27 maja 2008, 09:06

M@rcus, Ja wymieniałem ostatnio z tyłu a ze w quattro z tylu jest jak z przodu to moge ci powiedziec ze możesz sie wzorowac na tym co kolega rash napisal, niestety bedziesz musial wyjac cala zwrotnice i pozniej ustawic geometrie po wymianie. Koledze wyszlo lozysko w miare lekko bo u mnie prasa 10T stekala.

Awatar użytkownika
jasiekddd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:02
Lokalizacja: Biała Podl

Re: [B4]Wymiana łożyska tylnego ham. tarczowe

Post autor: jasiekddd » 28 maja 2008, 14:51

wilu8 pisze: luz regulujemy w taki sposób aby podkładka przesuwala sie pod pewnym naciskiem śrubokrętem
regulacja luzu: dokręcamy kluczem nakrętkę do końca, ale nie na chama, az zacznie stawiać opór, po czym cofamy ją o pół obrotu. Sprawdzamy czy koło dobrze się kręci. tyle. Tak powinno sie robić.

sovi3t
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 01 maja 2008, 00:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: sovi3t » 14 cze 2008, 22:06

Czołgiem Panowie....

Ja mam podobny problem ale na przodzie wozu :D mialem pokrzywione felgi po poślizgu i bliskim spotkaniu z krawężnikiem :] i mi sie łozysko wyj..... poszło sie przejsc :mrgreen: no i jestem na etapie wymiany. wiec moje pytanie brzmi....
Mam nadzieje ze jakis MASTAH mi pomoże..... czy procedura wymiany łożyska na przedniej ośce jest taka sama jak wilu opisałeś na tyle ???? z tyłu mam bębny wiec nie wiem czy tak samo. Czy stosując sie do opisu prezesa WILa :D można coś spartolić ? Jak mam dać 100 za koło u mechanika to wole sobie samemu to uklepać w garażu bo mam oba koła na przedzie do roboty. Może jakieś uwagai co do takiej operacji ??? Co prawda nigdy tego nie robiłem i nie chciał bym zeby mi felunek odpadł przy 150km/h :] na zakręcie :D <piwo> <piwo> Pozdro i prosze o info :]


PS - Polska gola :D

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 15 cze 2008, 14:54

rash pisze:
Jeżeli już się wybije łożysko, to nałożenie nowego wcale nie musi się wiązać z wbijaniem, wystarczy trochę obsmarować nowe łożysko jakimś olejem, może być nawet silnikowy, alby śliski, następnie wsadzić do dziury i lekko nabić starym łożyskiem - dalsze dobijanie jest niepotrzebne, bo... wystarczy zamocować już półośkę - od strony wewnętrznej i od strony piasty - i dokręcać łożysko tarczą hamulcową, śrubą do piasty - zapewniam, że mniej męczące niż nabijanie łożyska - wystarczy mieć odpowiedni klucz i zapewnić sobie dodatkową dźwignię kawałkiem rury.

Kolega to jest pewny, że w ten sposób kulki nie odkształcą punktowo bieżni?

Nie polecam tego sposobu. Pójście na łatwiznę może skończyć sie ponowną wymianą łożyska.

Awatar użytkownika
guzio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:26
Lokalizacja: Chełm

Post autor: guzio » 15 cze 2008, 15:25

Jeżeli chodzi o regulacje luzu na łożysku,
..."dokręcamy kluczem nakrętkę do końca, ale nie na chama, aż zacznie stawiać opór, po czym cofamy ją o pół obrotu"...

Czy po założeniu kola powinien być (minimalny) luz w pionowej płaszczyźnie kola,czy dokręcamy nakrętkę jeszcze z pól obrotu?

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 15 cze 2008, 21:44

czyli w tylnim kole są dwa łożyska piasty i hamulca tarczowego?

Online
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4643
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 16 cze 2008, 00:44

Wilu, podziękowania.

http://www.centrum.audi80.pl/content/view/195/9/

Zapraszam i zachęcam innych do opisywania swoich napraw.

OMENATOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 wrz 2008, 16:18
Lokalizacja: Lębork

Post autor: OMENATOR » 14 wrz 2008, 20:25

Czeka mnie wymiana łożyska w jednym z tylnych kół ale to dopiero jak kupię to auto.

Można jeszcze zrobić tak ale to w tylnych kołach w Quattro.

Łożysko zamrażamy w zamrażarcie ja daję na -23 stopnie Celcjusza, a drugą część rozgrzewamy opalarką na jakiej 150 albo i więcej. Łożysko wchodzi jak po maśle bez żadnego bicia młotem. Tak zrobiłem w Oplu Senatorze i było ok.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 14 wrz 2008, 23:37

OMENATOR pisze:Łożysko zamrażamy w zamrażarcie ja daję na -23 stopnie Celcjusza, a drugą część rozgrzewamy opalarką na jakiej 150 albo i więcej. Łożysko wchodzi jak po maśle bez żadnego bicia młotem. Tak zrobiłem w Oplu Senatorze i było ok.
co za metoda, bardzo oryginalna i pierwszy raz słysze :mrgreen: ale wiadomo jak temperatura działa na metal <ok>

ja równiez przymierzam sie do tylniej oski jesli chodzi i łożyska i zastanawiam sie tylko czy zdjecie i założenie bedzie tak proste jak w opisie... :roll: :?:

Awatar użytkownika
supra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 11 wrz 2008, 22:47
Lokalizacja: szwecja

Post autor: supra » 14 wrz 2008, 23:52

powiem wam jedno mlotek na bok, mrorzenie grzanie i delikatne pukanie tylko w ostatecznosci, uznaje tylko jedna metode; prasa, prasa, prasa, bez dobrego wcisku daleko nie zajedziecie, grzanie obudowy zle dziala przy stygnieciu na lozysko

[ Dodano: 2008-09-14, 23:55 ]
Lenio21 pisze:zastanawiam sie tylko czy zdjecie i założenie bedzie tak proste jak w opisie...
nie mysl, zacznij robic i po chwili bedzie po problemie,
przepraszam za te teksty ale robie to na codzien i wiem ze najgorzej jest sie zabrac
a potem karzdy sie smieje, o q jakie to proste..........

[ Dodano: 2008-09-14, 23:59 ]
o q nedoczytalem tematu, jak chodzi o tylne to mlotek i pizda :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl