Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 PM] Od czego czego czarna wtyczka za zegarami?

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

[80 B3 PM] Od czego czego czarna wtyczka za zegarami?

Post autor: Marcin_89 » 21 wrz 2008, 15:24

Witam. Mam pytanie jak w temacie, przy wyjęciu zegarów od mojej B3 "natknąłem się" na czarną wtyczkę z kabelkami za panelem zegarów, gdzie są te kable wszystkie. Do zegarów wpinamy dwie - żółtą i niebieską. Ta czarna do niczego tam nie pasuje. Dalej nie działa mi prędkościomierz i źle zlicza kilometry (tj. przejadę około 100, a na liczniku mam, że 30 przejechałem). Dodam tylko jeszcze, że mam pomieszane zegary, całość mam bodajże un4, a prędkościomierz vdo lub na odwrót. Ale nie o tym teraz, proszę nie pisać, że było, bo codziennie "studiuję" to forum, a podałem tą informację, żeby może było Wam łatwiej zlokalizować problem ;-). Wie ktoś może od czego jest ta czarna wtyczka?
Pozdrawiam
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 21 wrz 2008, 15:52

a masz obrotek? może to wtyczka do obrotka. nie napisałeś nawet ile pinów ma ta wtyczka...

Awatar użytkownika
yawor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 29 mar 2008, 14:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: yawor » 21 wrz 2008, 15:59

Do obrotomierza chyba nie ma oddzielnej wtyczki? Jest mała biała wtyczka do MiniChecka, ale to w B4 z tego co się orientuję.

Marcin_89, może zrób zdjęcie tej wtyczki u siebie? Co do prędkościomierza, to VDO i UN4 nie są ze sobą kompatybilne chyba. Może to jest powodem błędnego działania?
Obrazek
Jest:
BMW 520d e39

Było:
Audi 80 B4 2.0E ABK

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 21 wrz 2008, 18:00

jeśli ta wtyczka ma kształt prostokąta z jednym bokiem łukowatym to na pewno jest to wtyczka do licznika, najprawdopodbniej od sygnałów obrotomierz/prędkościomierz.

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 21 wrz 2008, 18:07

Porobiłem z bratem kilka zdjęć, tak to wygląda:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jak widać ta czarna wtyczka "idzie" wraz z tą niebieską. Te zegary to ja mam chyba od B4, bo w B3 nie było tej kratki na środku nad lampkami, tak mi znajomy mówił, który miał B3.
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 21 wrz 2008, 18:13

może się mylę ale to będzie wtyczka od wyświetlacza temperatury w zegarach (była taka opcja, wyswietlacz był na środku u samego dołu)
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2008, 18:15 przez Darecki3037, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 21 wrz 2008, 18:14

Dziwna ta wtyczka. nie pasuje mi na "zegarowską" ale mogę się mylić. A licznik faktycznie masz od B4. Poszukaj na bo na forum było gdzieś opisane dokładnie wtyczki i piny od licznika.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Kamil 20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 27 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lipsko/Kielce

Post autor: Kamil 20 » 21 wrz 2008, 19:10

na 99% jest to wtyczka od wyświetlacza automatycznej skrzyni biegów bo do wyświetlacza temperatury idzie taka tylko że żółta, chyba że było coś kombinowane :-/
Moje auto. Oglądajcie i oceniajcie. https://audi80.pl/viewtopic.php?t=11735

Awatar użytkownika
yawor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 29 mar 2008, 14:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: yawor » 21 wrz 2008, 19:11

Z tego co widzę, to zarówno całe zegary jak i prędkościomierze są jednak UN4. MiniCheck jest VDO, ale to jest ok.

Czy sygnały do obrotomierza idą tą mała wtyczką? Wydawało mi się, że to są tylko i wyłącznie piny od MiniChecka. Sygnały prędkościomierza i obrotomierza idą tymi większymi kostkami?

Te śruby na zdjęciu trzecim są oryginalne? Trochę są rozjechane z tego co widzę. Rozkręcałeś to sam czy już tak było? Może ktoś coś kombinował w środku przed Tobą i dlatego prędkościomierz nie działa jak powinien?

[ Dodano: 2008-09-21, 19:15 ]
Kamil 20 pisze:na 99% jest to wtyczka od wyświetlacza automatycznej skrzyni biegów bo do wyświetlacza temperatury idzie taka tylko że żółta, chyba że było coś kombinowane :-/
I do tego od termometru ma 5 pinów. Tu widać, że we wtyczce są tylko 4.
Obrazek
Jest:
BMW 520d e39

Było:
Audi 80 B4 2.0E ABK

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 21 wrz 2008, 19:53

Sam też rozkręcałem, próbowałem rozebrać prędkościomierz, ale jakieś kabelki tam nie dały rady się obejść i nie miałem jak go wyjąć. Możliwe, że ktoś grzebał przede mną, w tej części nad kierownicą, co trzeba ją zdjąć, by wyjąć zegary mam pęknięte te dwa wsuwy, co się je wsadza w te szpary. Trochę denerwuje ten niedziałający prędkościomierz :-/ Co mogłoby być nie tak z prędkościomierzem, że działa tak, że nie działa?
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 21 wrz 2008, 20:02

kokolino1 pisze: licznik faktycznie masz od B4
w mojej b4 jest dokładnie taki sam licznik. zatem całkiem możliwe, że masz nieoryginalny licznik skodo twoje auto to b3
dodatkowo na odwrocie licznika masz miejsca na trzy wtyczki, a z tego co piszesz podłączone masz tylko dwie.
zatem wynika, że nie masz wtyczki, o której mowa poniżej:
Darecki3037 pisze:jeśli ta wtyczka ma kształt prostokąta z jednym bokiem łukowatym to na pewno jest to wtyczka do licznika, najprawdopodbniej od sygnałów obrotomierz/prędkościomierz.
skoro nie masz podłączonej jednej wtyczki (białe gniazdko). być może dlatego Twój licznik działa nieprawidłowo.
Marcin_89 pisze:Sam też rozkręcałem, próbowałem rozebrać prędkościomierz, ale jakieś kabelki tam nie dały rady się obejść i nie miałem jak go wyjąć. Możliwe, że ktoś grzebał przede mną, w tej części nad kierownicą, co trzeba ją zdjąć, by wyjąć zegary mam pęknięte te dwa wsuwy, co się je wsadza w te szpary.
a skoro ktoś coś przerabiał, to jest spore prawdopodobieństwo, że to popsuł

najprostszym rozwiązaniem może być zakup nowego licznika lub tylko prędkościomierza (nic nie piszesz czy pozostałe zegary ci działają)

na forum w dziale ogłoszenia Klubowicz ma do sprzedania licznik

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 21 wrz 2008, 20:12

Pozostałe zegary działają, termostat raczej jest nawalony, bo w trasie, jak jadę, to temperatura na wskaźniku spada do ponad 70 st., a powinno się trzymać te 87-90. Wiem, że Klubowicz ma do sprzedaży zegary, ale chyba bliżej będzie mi do szrotu, niż brać z Łodzi, a nie być pewnym, czy wszystko będzie działać. Raz już na szrocie jednym podłączyłem inne zegary, spytałem się, czy mogę spróbować, czy ten prędkościomierz mi działa, ale i tak nie było miejsca by się rozpędzić, żeby złapało te ponad 20/h. W tygodniu pojadę na inny szrot i poszukam. Martwi mnie ten kabelek, Wy macie jakiś trzeci jeszcze w swoich autkach? Bo widać, że do pod obrotomierz u mnie możnaby podczepić jeszcze jedne coś.
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 21 wrz 2008, 20:24

wszystkie trzy gniazda muszą być podłączone.

że temperatura na wskaźniku ci opada, to może też być wina wskaźnika - skoro masz uszkodzone zegary może wskaźnik nieprawidłowo pokazuje :roll: spróbuj sprawdzić termostat - było o tym na forum więc poszukaj
Marcin_89 pisze:i tak nie było miejsca by się rozpędzić, żeby złapało te ponad 20/h.
to, że licznik pokaże ci prędkość nie oznacza, że będzie jeszcze naliczał przejechane km...

sprawdzałem właśnie w ogłoszeniu Klubowicza, który ma do sprzedania zegary z b3 i faktycznie nie ma tam brzęczyka. więc rzeczywiście możesz mieć zegary z b4 :roll:

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 21 wrz 2008, 21:11


Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 21 wrz 2008, 22:17

Ten czarny przewód to może być doprowadzenie z czujnika temperatury oleju i jego ciśnienia :) Sam widziałem coś takiego w B3. Pomimo że miała dodatkowe zegary na dole, to w to miejsce też sygnały były podciągnięte.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga