[80 B3 PM] Od czego czego czarna wtyczka za zegarami?
[80 B3 PM] Od czego czego czarna wtyczka za zegarami?
Witam. Mam pytanie jak w temacie, przy wyjęciu zegarów od mojej B3 "natknąłem się" na czarną wtyczkę z kabelkami za panelem zegarów, gdzie są te kable wszystkie. Do zegarów wpinamy dwie - żółtą i niebieską. Ta czarna do niczego tam nie pasuje. Dalej nie działa mi prędkościomierz i źle zlicza kilometry (tj. przejadę około 100, a na liczniku mam, że 30 przejechałem). Dodam tylko jeszcze, że mam pomieszane zegary, całość mam bodajże un4, a prędkościomierz vdo lub na odwrót. Ale nie o tym teraz, proszę nie pisać, że było, bo codziennie "studiuję" to forum, a podałem tą informację, żeby może było Wam łatwiej zlokalizować problem . Wie ktoś może od czego jest ta czarna wtyczka?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Porobiłem z bratem kilka zdjęć, tak to wygląda:
Jak widać ta czarna wtyczka "idzie" wraz z tą niebieską. Te zegary to ja mam chyba od B4, bo w B3 nie było tej kratki na środku nad lampkami, tak mi znajomy mówił, który miał B3.
Jak widać ta czarna wtyczka "idzie" wraz z tą niebieską. Te zegary to ja mam chyba od B4, bo w B3 nie było tej kratki na środku nad lampkami, tak mi znajomy mówił, który miał B3.
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
może się mylę ale to będzie wtyczka od wyświetlacza temperatury w zegarach (była taka opcja, wyswietlacz był na środku u samego dołu)
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2008, 18:15 przez Darecki3037, łącznie zmieniany 1 raz.
na 99% jest to wtyczka od wyświetlacza automatycznej skrzyni biegów bo do wyświetlacza temperatury idzie taka tylko że żółta, chyba że było coś kombinowane
Moje auto. Oglądajcie i oceniajcie. https://audi80.pl/viewtopic.php?t=11735
Z tego co widzę, to zarówno całe zegary jak i prędkościomierze są jednak UN4. MiniCheck jest VDO, ale to jest ok.
Czy sygnały do obrotomierza idą tą mała wtyczką? Wydawało mi się, że to są tylko i wyłącznie piny od MiniChecka. Sygnały prędkościomierza i obrotomierza idą tymi większymi kostkami?
Te śruby na zdjęciu trzecim są oryginalne? Trochę są rozjechane z tego co widzę. Rozkręcałeś to sam czy już tak było? Może ktoś coś kombinował w środku przed Tobą i dlatego prędkościomierz nie działa jak powinien?
[ Dodano: 2008-09-21, 19:15 ]
Czy sygnały do obrotomierza idą tą mała wtyczką? Wydawało mi się, że to są tylko i wyłącznie piny od MiniChecka. Sygnały prędkościomierza i obrotomierza idą tymi większymi kostkami?
Te śruby na zdjęciu trzecim są oryginalne? Trochę są rozjechane z tego co widzę. Rozkręcałeś to sam czy już tak było? Może ktoś coś kombinował w środku przed Tobą i dlatego prędkościomierz nie działa jak powinien?
[ Dodano: 2008-09-21, 19:15 ]
I do tego od termometru ma 5 pinów. Tu widać, że we wtyczce są tylko 4.Kamil 20 pisze:na 99% jest to wtyczka od wyświetlacza automatycznej skrzyni biegów bo do wyświetlacza temperatury idzie taka tylko że żółta, chyba że było coś kombinowane
Sam też rozkręcałem, próbowałem rozebrać prędkościomierz, ale jakieś kabelki tam nie dały rady się obejść i nie miałem jak go wyjąć. Możliwe, że ktoś grzebał przede mną, w tej części nad kierownicą, co trzeba ją zdjąć, by wyjąć zegary mam pęknięte te dwa wsuwy, co się je wsadza w te szpary. Trochę denerwuje ten niedziałający prędkościomierz Co mogłoby być nie tak z prędkościomierzem, że działa tak, że nie działa?
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?
w mojej b4 jest dokładnie taki sam licznik. zatem całkiem możliwe, że masz nieoryginalny licznik skodo twoje auto to b3kokolino1 pisze: licznik faktycznie masz od B4
dodatkowo na odwrocie licznika masz miejsca na trzy wtyczki, a z tego co piszesz podłączone masz tylko dwie.
zatem wynika, że nie masz wtyczki, o której mowa poniżej:
skoro nie masz podłączonej jednej wtyczki (białe gniazdko). być może dlatego Twój licznik działa nieprawidłowo.Darecki3037 pisze:jeśli ta wtyczka ma kształt prostokąta z jednym bokiem łukowatym to na pewno jest to wtyczka do licznika, najprawdopodbniej od sygnałów obrotomierz/prędkościomierz.
a skoro ktoś coś przerabiał, to jest spore prawdopodobieństwo, że to popsułMarcin_89 pisze:Sam też rozkręcałem, próbowałem rozebrać prędkościomierz, ale jakieś kabelki tam nie dały rady się obejść i nie miałem jak go wyjąć. Możliwe, że ktoś grzebał przede mną, w tej części nad kierownicą, co trzeba ją zdjąć, by wyjąć zegary mam pęknięte te dwa wsuwy, co się je wsadza w te szpary.
najprostszym rozwiązaniem może być zakup nowego licznika lub tylko prędkościomierza (nic nie piszesz czy pozostałe zegary ci działają)
na forum w dziale ogłoszenia Klubowicz ma do sprzedania licznik
Pozostałe zegary działają, termostat raczej jest nawalony, bo w trasie, jak jadę, to temperatura na wskaźniku spada do ponad 70 st., a powinno się trzymać te 87-90. Wiem, że Klubowicz ma do sprzedaży zegary, ale chyba bliżej będzie mi do szrotu, niż brać z Łodzi, a nie być pewnym, czy wszystko będzie działać. Raz już na szrocie jednym podłączyłem inne zegary, spytałem się, czy mogę spróbować, czy ten prędkościomierz mi działa, ale i tak nie było miejsca by się rozpędzić, żeby złapało te ponad 20/h. W tygodniu pojadę na inny szrot i poszukam. Martwi mnie ten kabelek, Wy macie jakiś trzeci jeszcze w swoich autkach? Bo widać, że do pod obrotomierz u mnie możnaby podczepić jeszcze jedne coś.
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?
wszystkie trzy gniazda muszą być podłączone.
że temperatura na wskaźniku ci opada, to może też być wina wskaźnika - skoro masz uszkodzone zegary może wskaźnik nieprawidłowo pokazuje :roll: spróbuj sprawdzić termostat - było o tym na forum więc poszukaj
sprawdzałem właśnie w ogłoszeniu Klubowicza, który ma do sprzedania zegary z b3 i faktycznie nie ma tam brzęczyka. więc rzeczywiście możesz mieć zegary z b4 :roll:
że temperatura na wskaźniku ci opada, to może też być wina wskaźnika - skoro masz uszkodzone zegary może wskaźnik nieprawidłowo pokazuje :roll: spróbuj sprawdzić termostat - było o tym na forum więc poszukaj
to, że licznik pokaże ci prędkość nie oznacza, że będzie jeszcze naliczał przejechane km...Marcin_89 pisze:i tak nie było miejsca by się rozpędzić, żeby złapało te ponad 20/h.
sprawdzałem właśnie w ogłoszeniu Klubowicza, który ma do sprzedania zegary z b3 i faktycznie nie ma tam brzęczyka. więc rzeczywiście możesz mieć zegary z b4 :roll:
Ten czarny przewód to może być doprowadzenie z czujnika temperatury oleju i jego ciśnienia Sam widziałem coś takiego w B3. Pomimo że miała dodatkowe zegary na dole, to w to miejsce też sygnały były podciągnięte.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS
Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS
Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga