Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe 2.3 20V 7A] Auto nie jezdzi,czy to komputer?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
teejay
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 07 maja 2007, 09:56

[Coupe 2.3 20V 7A] Auto nie jezdzi,czy to komputer?

Post autor: teejay » 12 maja 2007, 15:51

Powital wszystkich serdecznie.
Nabylem sobie coupe i powiem wam ze nie chce jezdzic, jednakze chce zapytac, moze ktos mial ten sam problem
Problem polega na:
Gdy odpalam pojazda nie ma wolnych obrotow, albo ma za wolne (ponizej 600) mieszanka jest za bogata, bo czuc niespalone paliwko z wydechu.Na zimnym silniku ma w zasadzie ta moc co powinien miec ( chyba). Gdy auto sie zagrzeje do temperatury odpowiedniej wtedy zaczynaja sie dziac dziwne rzeczy.
Gdy trzymal gaz w jednej pozycji auto dziwnie reaguje.raz jest mulowate( czuc ze nie ma mocy, nie przyspiesza) za kilka sekund czuc ze auto nabiera wigoru, dostaje mocy i przy nie zmienianiu pozycji gazu zaczyna przyspieszac, za chwile znowu nie chce jechac, potem znowu jezdzi itd.......czasami przerywa. Pytalem w serwisie audi i mowia ze to najprawdopodobniej jest przeplywomierz powietrza?? czy moze cos innego?
pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 12 maja 2007, 22:29

Te silniki są bardzo wrazliwe na druciarstwo i mało jest fachowców mających o nich pojęcie.

Na początek:
-sprawdź kody błędów
-wyczyść przepływkę
-sprawdź czy nie łapie gdzieś lewego powietrza

Który masz rok produkcji auta i skąd jesteś?
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

teejay
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 07 maja 2007, 09:56

Post autor: teejay » 13 maja 2007, 10:42

mieszkam w UK, juz od 4 lat, a autko jest z 89 roku.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 13 maja 2007, 13:01

teejay pisze:mieszkam w UK, juz od 4 lat, a autko jest z 89 roku.
To w takim razie sprawdź na początek kody błyskowe i nieszczelności

www.20v.org, tam jest opis sprawdzania kodów błyskowych i ich znaczenie
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

teejay
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 07 maja 2007, 09:56

Post autor: teejay » 27 maja 2007, 19:59

zmienilem przeplywke, gume laczaca z kolektorem i powiem ze na zimnym silnuku jest idealnie, za to jak tylko sie rozgrzeje zaczyna przerywac, moze to byc cos zwiaane z wtryskiem ??ewentualnie filtr paliwa lub cos takiego?
Help panowie bo ja juz powoli nie daje rady;/
pozdro

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 27 maja 2007, 20:40

Magikiem od 7A to nie jestem, ale jak sonda lambda?
KorNoLio

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 27 maja 2007, 21:09

KorNoLio pisze:Magikiem od 7A to nie jestem, ale jak sonda lambda?
No sprawdx tez, ciekawe jeszcze jak stukowce, kumpel na wywalonych stukowcach w 7A miał takie objawy.
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

teejay
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 07 maja 2007, 09:56

Post autor: teejay » 28 maja 2007, 11:55

wszystko ok, ale co to sa stukowce??
a dzisiaj sie przwiozlem i kurde jest tak jakby paliwo nie dochodzilo czasami, jedziesz, zmieniasz bieg, a tu szarpie i przerywa, czasami nie reaguje na gaz, tzn. dojezdzzasz do skrzyzowania, 1 i chcesz jechac a tu nic..wytocze sie, wcisne gaz i po kilku sekundach zastanowienia dopiero jedziemy, no i czasami nie schodzi z obrotow wogole......nie mam pojecia.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 28 maja 2007, 12:03

Czujniki spalania stukowego. Ogólnie czujnik spalania stukowego trudno jest sprawdzić, najlepiej jakby wykazały cos kody błyskowe. Ale słyszałem też taką opcję aby podłączyć miernik do czujnika i ustawić na jak najmniejszy zakres napięcia. Wtedy uderzasz w czujnik lekko jakims kluczem i powinieneś zaobserwować jakiś skok napięcia. Lepiej było by to widoczne na oscyloskopie.

Ale zacznij od kodów błyskowych a potem jak nic nie pokaże to będzie można dalej myśleć.

Posprawdzaj WN świece, i sondę. W 7A też napeno istnieje coś takiego jak czujnik temperatury dla układu wtryskowego, to też może być przyczyną.
KorNoLio

teejay
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 07 maja 2007, 09:56

Post autor: teejay » 31 maja 2007, 17:08

sprawdzilem sensory i sa do wymiany.....yle ze Pan powiedzial ze jest zielony i niebieski;/ ktory idzie do przodu a ktory do tylu i czy rzeczywiscie one sa w takich kolorach?? kiedys ja bede pomagal:)
dzieki z gory

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 31 maja 2007, 18:49

JAk sprawdze w swoich kolory to Ci powiem, jaka kolejność ;-)
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

tomek1122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 26 mar 2007, 22:53
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: tomek1122 » 02 cze 2007, 15:23

a tak wogole to gdzie/w jakim miejscu 7A ma czujniki SS... ?????????
Obecnie:
'98 A6 2,8 Quattro S-line
'89 Coupe 2,3 (B3/NG)
Były:
'92 Coupe 2,0 (B4/ABK)
'89 80 1,8 (B3/PM)

teejay
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 07 maja 2007, 09:56

Post autor: teejay » 02 cze 2007, 21:57

poprawej stronie bloku, jeden widac z gory z przodu, a drugi chyba gdzies z tylu jest, ale nie jestem pewny bo go jeszcze nie widzialem

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 03 cze 2007, 15:08

Na poziomie 2 i 4 cylinndra zdaję się, ciężko je zauważyć, a jeszcze trudniej wykręcić ;-)
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

SPEED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 kwie 2007, 21:03
Lokalizacja: Mielec-okolice

Post autor: SPEED » 04 cze 2007, 10:24

Ja w swojej też mam taki problem komputer pokazał błąd przeplywomierza ,sondy lambda i czujnika spalania detonacyjnego .
I tu rodzi sie moje pytanie jak skasować błędy w kompie (wersja z trzema przewodami diagnostycznymi ) znalazlem tylko jak skasować bledy z dwoma przewodami diagnostycznymi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga