Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4]Licznik kilometrów wariuje

ODPOWIEDZ
wolq

[B3/B4]Licznik kilometrów wariuje

Post autor: wolq » 15 cze 2007, 15:31

Zacina się i działa dopiero po pobudzeniu piąchą.
Rozbierałem go plomby były nieruszone dogrzebałem się do wskazówki i dalej dałem sobie spokój, nie mogłem jej zbjąć. Przejrzałem luty na pierwsz rzut oka wszystko w porządku. złorzyłem dziada ale sam się nie chciał naprawić.Żadnej poprawy.
Czy mam sobie kupić nowe zegary czy może jest jakiś sposób reanimacji obecnych???
Ostatnio zmieniony 18 cze 2007, 09:06 przez wolq, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 15 cze 2007, 21:52

przelutuj na wszelki wypadek luty na płycie - gołym okiem możesz nie zauważyć uszkodzonych...
sprawdź też ścieżki wychodzące od prędkościomierza czy nie są przerwane

wolq

Post autor: wolq » 18 cze 2007, 07:35

Przeleciałem ścieżki, punkty lutownicze itp. i nic. Jedyne co mnie zastanawia to cztery bolce wychodzące z obrotomierza, które łączą sie z płytą główną za pomocą tych śmiesznych blaszek.Tak sobie myśle, że może tutaj gdzieś ginie sygnał.
Czy to jest dobry tok myślenia?????

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 18 cze 2007, 09:09

No dobra, ale powiedz co w końcu nie działa: obrotomierz, czy naliczanie dystansu?? Jeśli naliczanie dystansu to najwyżej możesz sprawdzić te 4 piny od prędkościomierza, w które wchodzą te 4 bolce. Ewentualnie - sprawdź stan zębatki pomarańczowej w prędkościomierzu - musisz rozebrać cały prędkościomierz, zdjąć wskazówkę, odkręcić tarczę i płytkę boczną. Tam będzie taka mała zębatka. możliwe że ma ułamany 1 ząbek i mimo to nalicza, ale czasami się przywiesi i dlatego po lekkim stuknięciu znowu zaczyna działać

wolq

Post autor: wolq » 18 cze 2007, 15:04

no właśnie o tym mówie tylko nie wiem jak się dobrać do tarczy?Stoję na wskazówce nie wiem jak ja zdjąć aby nie uszkodzić.Masz jakąś radę sposób....
Ostatnio zmieniony 18 cze 2007, 21:45 przez wolq, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 18 cze 2007, 21:47

jeśli VDo to bez problemu można sciągać wskazówkę obkręcając ja delikatnie (gdy sie mechanizm zablokuje) i sciągając ją na zewnątrz... aczkolwiek były przypadki uszkodzenia po tej czynności mechanizmu prędkościomierza (gdy płytka prędkościomierza niejest ułożona z boku, a za nim)

wolq

Post autor: wolq » 19 cze 2007, 07:36

No dobra a nie maił Byś takiego prędkościomierza całego sprawnego na sprzedaż?
A skąd mam wiedzieć, czy to jest Vdo czy nie bez rozbierania??? Da sie jakoś sprawdzić???

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 19 cze 2007, 13:08

na razie nie mam.
sprawdź co jest napisane na zegarach między obrotomierzem a prędkosciomierzem na dole, nad zaslepką od wyswietlacza temp zewnętrznej

wolq

Post autor: wolq » 20 cze 2007, 07:57

Sprawdziłem zegary są "VDO".
CZy teraz mam zastosować się do Twoich rad i mimo wszystko próbować zdjąć wskazówkę i dostać się do pomarańczowej zębatki?
Podpowiedz tylko jak zdjąć wskazówkę aby niczego nie spier....
A może jednak znajdziesz gdzies choć tą zębatkę. Jak już rozbiorę zegary to żebym dwa razy się z tym nie rzeźbił ;-)

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 20 cze 2007, 09:48

wskazówkę obkręcasz dookoła, aż się zablokuje mechanizm - mimo to kręcisz dalej. Wskazówka zacznie się obracać na osi i wtedy zacznij powoli sciągfać ją na zewnątrz...

Nie mam zębatki... ale ściągniesz kilka razy to takiej wprawy nabierzesz że będziesz to czynił z chęcią :-P

wolq

Post autor: wolq » 20 cze 2007, 11:41

Dziękiiiiiiii ale oczywiście wskazówkę przekręcić w prawo na max'a?
A jeśli chodzi o założenie jej z powrotem to czy trzeba jakieś konkretne zabiegi wykonać?

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 20 cze 2007, 12:01

Nie koniecznie w prawo, chodzi o to by się mechanizm zablokował.
Zakładając z powrotem musisz tylko pamiętać by ustawić ostatecznie w pozycji 0

wolq

Post autor: wolq » 20 cze 2007, 12:13

Dobra dzięki, przywalcze może coś w tym temacie jutro.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 20 cze 2007, 12:15

nie chce tworzyć nowego tematu dlatego zapytam sie tu przycina mi się licznik kilometrów (obydwa dzienny jaki całkowity)-oczywiście równoczesnie działają lub nie i czasem przywiesza się prędkościomierz ale to mi na razie nie przeszkadza czy mógłby polecić ktoś jakąś firmme w kraku co to naprawiw rozsądnych pieniądzach -- używane zegary 100-150 zł

moje zegary to VDO
Było b3 3A + blos
jest:
--------Vectra A C20NE----------
------- Omega 3.0 MV6 x30XE----------

wolq

Post autor: wolq » 20 cze 2007, 12:50

postaraj się sam trochę podłubać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga